پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
ست تخصصی شست شو

ست های تخصصی شستشو؛ بخش دوم ست لنس دوقلو

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

همانطور که در بخش اول این مقاله توضیح داده شد، از ست های شستشو جهت بالا بردن کیفیت نظافت خودروها و همچنین افزایش سرعت شستشو استفاده می گردد. بدیهی است که بالا نگهداشتن هر دو مولفه ذکر شده می تواند به افزایش تعداد خودروهای ورودی به کارواش کمک نماید. یکی از موارد آزار دهنده در کارواش های سنتی اتلاف وقت مراجعه کنندگان و مشتریان است. تعداد مشتری ها در صف انتظار از یک سو و از سوی دیگر پایین بودن سرعت نظافت موجب افزایش زمان انتظار می گردد. بالارفتن زمان انتظار سبب می گردد تا ضمن کاهش تعداد مراجعه، تعداد مشتریان وفادار مجموعه کارواش نیز کمتر گردد.

از این رو، امروزه استفاده از تجهیزات و وسایل مکانیزه با استقبال بیشتری مواجه شده اند. کارشناسان و متخصصان این حوزه بر این باور هستند که کارواش های سنتی کم کم جای خود را به کارواش های مدرن و مکانیزه خواهند داد و در چند سال آینده خودرو ها با روش های سنتی و با استفاده از ابرو دستمال های متفرقه و بدون کیفیت شستشو نخواهند شد.

لنس دوقلو - ست تخصصی شستشو
لنس دوقلو – ست تخصصی شستشو

از ست های تخصصی شستشو که می تواند علاوه بر مزیت های فوق در کاهش هزینه های کارواش نیز موثر باشد ست لنس دوقلو است. در گذشته به منظور تولید کف و فوم کارواش از مخزن های فوم ساز استفاده می گردید. این مخزن ها به دلیل ظرفیت محدود در روزهای پر ترافیک آخر هفته، صاحبان کارواش را به چالش مواجه می کردند. اما امروزه با استفاده از سیستم تولید فوم به وسیله انژکتور، هیچ محدودیتی برای تعداد شستشو وجود نخواهد داشت. از دیگر معایب استفاده از سیستم های فوم ساز قدیمی، پوسیدگی مخزن ها است که گاها هزینه های سنگین در پی خواهند داشت.

ست لنس دوقلو چیست؟

از پرکاربردترین ست های شستشو که هم قابلیت پاشش آب فشار قوی و هم تولید و پاشش فوم بر روی خودرو را داراست، ست لنس دوقلو می باشد. این ست که دارای دو خروجی است و خروجی لنس توسط یک شیر توپی کنترل می گردد. با چرخش این شیر کنترل می توانید از پاشش فوم بر روی خودرو به پاشش آب فشار قوی تغییر حالت دهید.

ست لنس دوقلو در کارواش های تاچلس نیز بسیار کاربردی هستند. چرا که می توان از این لنس ها به منظور پاشش مواد تاچلس نیز استفاده نمود. استفاده از مواد تاچلس و نانو با این لنس امکان پذیر است اما بهتر است قبل از تعویض ماده شوینده با کارشناسان و متخصصان شرکت مشورت نموده تا تنظیمات مجدد سیستم پاشش مواد را در اختیار شما قرار دهند.

ست لنس دوقلو - ست تخصصی کارواش
ست لنس دوقلو – ست تخصصی کارواش

سبک و ارگونومیک بودن از دیگر ویژگی های منحصر به فرد این لنس آلمانی می باشد. از آنجایی که کارگران مدت زیادی را در کارواش صرف شستشوی خودرو می کنند و در این مدت لنس و تفگی را باید در دست نگه دارند، لنس های غیر استاندارد و سنگین می تواند آسیب های جدی به سلامت آنها وارد نماید. در کارواش های سنتی که از تجهیزات غیراستاندارد استفاده می کنند، به منظور کاهش هزینه ها و همچنین سبک سازی ست شستشو، گان (تفنگی) ار حذف نموده و از کلید خاموش و روشن کردن پمپ استفاده می نمایند. حذف تفگی نیز می تواند به پمپ و واترجت فشار بیشتر و مضاعفی وارد نماید. از سوی دیگر چون لنس های غیر استاندارد پوششی ندارند، در تابستان و زمستان نیز مشکلاتی برای کاربر ایجاد می نمایند.

ست لنس دوقلو از چه تجهیزاتی تشکیل می شود؟

شاید بتوان گفت یکی از مهم ترین قسمت های ست شستشو، انژکتور است. این قطعه کوچک می تواند فشار خروجی را تشخیص داده و نسبت به آن مواد شوینده و یا آب فشار قوی را به سمت لنس هدایت نماید. این قطعه تخصصی آلمانی، دارای شیر کوچکی است که به وسیله آن میزان مواد مصرفی و کف خروجی را می توان کنترل نمود.
گان استاندارد ایزی واش آلمان دیگر تجهیز ست لنس دوقلو است. این گان سبک و ارگونومیک بسیار متسحکم و برای کاربرد های طولانی مدت و صنعتی طراحی شده است. مهندسی صورت گرفته این گان به گونه است که کمترین فشار به پمپ یا واترجت وارد می شود.

ست لنس دوقلو کارواش
ست لنس دوقلو کارواش

شیلنگ کامفورت نیز از دیگر تجهیزات این ست شستشو است . این شیلنگ فوق سبک در اثر برخورد با خودرو هیچ آسیبی به بدنه نمی رساند. شیلنگ های کامفورت همراه با بوم های سقفی عملکرد فوق العاده ای داشته و طول عمر بسیار بالایی دارند. آخرین تجهیز این ست نیز لنس 2 قلو است. همانطور که اشاره شد، این لنس دارای 2 خروجی برای آب فشار قوی و کف است. این خروجی ها توسط شیر توپی که در انتهای لنس قرار گرفته است کنترل می گردد.

در قسمت های بعدی ست های شستشو به معرفی و بررسی سایر ست های نظافتی خواهیم پرداخت.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید