پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
شستشوی صندلی کودکان

چگونه صندلی کودک را شستشو دهیم؟(1)

این مطلب رو به اشتراک بگذارید
شستشوی صندلی کودکان با روش اصولی
شستشوی اصولی صندلی کودکان

حقیقت این است که کودکان اغلب بی‌نظم هستند و معمولاً نتیجه این بی‌نظمی را می‌توان بر روی صندلی‌ها مشاهده کرد. زمانی که کودک شما حین خوردن غذا یا تنقلات صندلی را کثیف می‌کند یا به شکل دیگری موجب آلودگی آن می‌شود، شما به این فکر می‌افتید که صندلی را درآورده و آن را بشوئید. این کار عمدتاً با مقداری دردسر و درآوردن و جا زدن دوباره صندلی همراه است. در هر صورت باید به خاطر بسپارید که تسمه‌ها و سگگ های این صندلی به منظور حفظ مسائل ایمنی نیاز به مراقبت ویژه دارند.

1. آماده شدن برای یک شستشوی کامل

زمان مناسبی را برای شستن صندلی انتخاب کنید. اگر یک صندلی جایگزین و اضافی ندارید، مهم است که عملیات شستشو را زمانی شروع کنید که مطمئن هستید برای مدتی به این صندلی کودک احتیاج ندارید. با فرض اینکه صندلی آنقدر کثیف نیست که نیاز به شستشوی سریع داشته باشد، بهتر است برای شستشو تا زمانی که حداقل چندین ساعت نیاز به صندلی نداشته باشید صبر کنید. زمان ایده‌آل وقتی است که کودک شیرخوار شما برای یک مدت طولانی به خواب رفته باشد.

• علیرغم توضیحات بالا، در صورتی که با موقعیت‌هایی همچون بالا آوردن کودک روی صندلی یا بیرون زدگی از پوشک مواجه شدید، انجام یک نظافت سریع، بدون نیاز به درآوردن صندلی کودک، بهترین راه برای استفاده موقت صندلی است.

اجزای درشت را پاک کنید. با استفاده از دستمال کاغذی یا دستمال مرطوب، همه کثیفی‌های چسبناک، ریز و درشت، نرم و لزج و … را برداشته یا پاک کنید.

• پاک کردن این بخش از آشغال‌ها، کنترل ادامه کار نظافت را ساده‌تر می‌کند

صندلی کودک را از جای خود خارج کنید. همه تسمه‌ها را جدا کنید و صندلی را جدا کنید. این کار به شما اجازه می‌دهد که بدون خم شدن داخل ماشین و خیس کردن اطراف، صندلی کودک را به طور کامل شستشو دهید. همچنین می‌توانید به راحتی به همه بخش‌ها و قطعات تشکیل‌دهنده صندلی کودک دسترسی داشته باشید.

• هنگام باز کردن صندلی کودک مراحل این کار را به خاطر بسپارید تا هنگام نصب دوباره با مشکل روبرو نشوید. اگر لازم است از مراحل کار عکس بگیرید.
سطح صندلی را با تکان دادن، جارو کشیدن یا استفاده از جاروبرقی پاک کنید. آشغال‌های خرده ریز را جارو بزنید. صندلی را تکان دهید تا ذرات باقیمانده یا جمع شده در گوشه و کنار آن جدا شوند.
• اگر جاروبرقی با یک نازل کوچک در دسترس است، از آن برای پاک کردن ذرات چسبیده به گوشه‌ها و دیواره‌ها استفاده کنید.

روکش و بندها را جدا کنید. اکثر صندلی‌های کودک دارای یک روکش پارچه‌ای جدا شدنی هستند. اگر دفترچه راهنمای صندلی را دارید مطابق دستورات آن پیش بروید. وگرنه از بالای صندلی شروع کنید و گیره‌ها و دکمه‌ها را باز کنید تا به پایین آن برسید.

• پس از اینکه روکش را درآوردید لازم است که بندها را نیز جدا کنید. سعی کنید موقعیت آنها را به خاطر بسپارید (یا از آن عکس بگیرید) تا بتوانید آنها را دوباره جا بزنید.
• به دلایل ایمنی، بندهای مهار صندلی (و البته سگک‌ها با درجه اهمیت پایین‌تر) نیاز به توجه ویژه و دقت خاصی هنگام شستشو دارند. برای اطلاعات بیشتر بخش مرتبط با این موضوع را در این مقاله دنبال کنید.

بخش دوم مقاله

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید