پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
کارواش اتوماتیک

گام به گام با عملکرد کارواش اتوماتیک

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

دستگاه کارواش اتوماتیک با به کارگیری پیشرفته ترین و نوین ترین تکنولوژی، بدون آن که آسیبی به ماشین برسد، در کمترین زمان بالاترین کیفیت شستشوی خودرو را ارائه می دهد. دستگاه های ماشین شوی در انواع مختلف تولید شده اند که هر کدام با توجه ساختار خود قابلیت شستشوی انواع خودروهای سواری، شاسی بلند و ون را دارند و با داشتن سنسورهای پیشرفته قادر به تشخیص نوع و شکل خودرو می باشد.

 

۱ – مرحله اول دستگاه کارواش اتوماتیک:

هنگامی که خودرو وارد محوطه دستگاه کارواش اتوماتیک  می شود و روی ریل های مخصوص قرار می گیرد، حس گرهای کارواش اتوماتیک موقعیت چرخ های ماشین را شناسایی می کند و به صورت خودکار شستشو را شروع می کند. یعنی اولین گام تشخیص حضور خودرو در جایگاه شستشو می باشد.

 

۲- مرحله دوم :

در مرحله بعد که پیش شستشو نامیده می شود و در بعضی از مدل های آن به صورت آپشن وجود دارد، آب توسط نازل های پاشش با فشار زیاد به سمت ماشین پاشیده می شوند تا آلودگی های سطحی، گرد و غبار و دوده ها پاک شوند. سپس مواد شوینده مخصوص کارواش اتوماتیک که شامل شامپو و فوم می باشد از اطراف و بالا به همه قسمت های بدنه خودرو و چرخ ها با فشار زیاد اسپری می شود. بعد از آن فوم مخصوص که دارای قدرت پاک کنندگی و اثر بخشی بیشتری می باشد به خودرو پاشیده می شود تا هر گونه کثیفی و لکه از سطح بیرونی ماشین زدوده شود.

 

۳- مرحله سوم :

بعد از پاشش مواد شوینده و فوم، نوبت به حرکت برس های دستگاه می رسد، دو برس عمودی و یک برس افقی با حداکثر سرعت اطراف و بالای ماشین حرکت می کنند و با حرکت دورانی خود ماشین را می شویند. حرکت برس ها به صورت رفت و برگشتی می باشد و جهت چرخش آن ها در طول کار به منظور بهبود کیفیت شستشو تغییر می کند. هم چنین زاویه قرار گرفتن برس ها نسبت به ماشین مهم می باشد زیرا فشار بیش از حد باعث آسیب رسیدن به موتور برس دستگاه می باشد.

 

۴- مرحله چهارم :

بعد از آن که شستشوی ماشین با برس ها به پایان رسید، آب با فشار بسیار زیاد از زاویه های مختلف به سمت ماشین پاشیده می شود تا همه کف ها و مواد شوینده از روی ماشین پاک شود و این عمل دوباره تکرار می شود و از آن جایی که این آب تصفیه شده می باشد هیچ اثری از لکه ها و کثیفی ها دیده نمی شود.

 

۵- مرحله پنجم :

پس از شستشوی کامل خشک کن دستگاه وارد عمل می شود. خشک کن بالای ماشین حرکت می کند و با دمیدن، قطرات باقی مانده روی ماشین را خشک می کند. خشک کن دستگاه شستشوی ماشین به منظور افزایش میزان خشک کردن دارای چرخش در جهت های مختلف می باشد.

 

۶- مرحله ششم :

آخرین گام مرحله پاشش واکس براق کننده می باشد. بعد از آن که عملیات شستشو به پایان رسید به منظور درخشندگی بیشتر ماشین و هم چنین محافظت بیشتر در برابر کثیفی دوباره، واکس مخصوص با فشار کمتر به سمت خودرو اسپری می شود.

 

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید