پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
کارواش اتوماتیک

توصیه های کارواش اتوماتیک در خصوص نظافت داخل اتومبیل

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

در هنگام آلوده شدن صندلی و داشبورد خودرو راهکارهایی برای نظافت بهینه وجود دارد که اکثر کاربران از آن بی اطلاع هستند و این موضوع باعث از بین رفتن روکش های صندلی و تجهیزات داخلی خودرو می شود. فضای داخلی خودرو از آن چه که تصور می شود رسیدگی و نظافت بیشتری نیاز دارد. حیوانات خانگی، کودکان، ریزش مایعات و کفش های خاکی از جمله مواردی هستند که می توانند تجهیزات و صندلی های خودرو را آلوده و در نهایت از بین ببرند. در ادامه این مقاله به معرفی چند نکته و توصیه کاربردی از کارواش اتوماتیک ، به منظور نظافت بهینه خودرو پرداخته خواهد شد.

 

حذف لکه های ناشی از مایعات

جلوگیری از ریزش مایعاتی مانند نوشابه، آبمیوه و قهوه در داخل ماشین امری بسیار سخت و ناممکن بوده و احتمال وقوع آن بسیار بالا است. به همین منظور، توجه به توصیه های کارواش اتوماتیک در خصوص حذف لکه های ناشی از مایعات می تواند به سلامت پارچه صندلی ها و موکت کف خودرو کمک شایانی نماید. نکته اصلی در پاک نمودن لکه ناشی از مایعات انجام عملیات نظافت بلافاصله پس از وقوع می باشد. محل لکه را باید توسط آب سرد، تر نموده و به کمک دستمال کاغذی یا پارچه تمیز محل آلودگی را پاک کرد.

 

استفاده از پاک کننده شیشه

به منظور مقابله با برخی از لکه های سخت و ماندگار می توان از شیشه شوی به منظور شکست پیوند های مولکولی لکه استفاده نمود. نکته ای که معمولا در یک کارواش اتوماتیک قبل از استفاده از شیشه شوی به طور کامل بر روی موکت و پارچه صندلی به آن توجه می شود، سازگاری جنس الیاف پارچه صندلی و موکت کف با مواد شیمیایی شیشه شوی است. پس از آن که از میزان سازگاری الیاف، با پاشش اندکی مواد شیمیایی بر روی سطح کوچکی از آن اطمینان حاصل شد، می توان به عنوان یک پاک کننده بسیار موثر در مواجهه با لکه های ماندگار استفاده نمود.

نظافت لکه جوهر در خودرو
نظافت لکه جوهر در خودرو

توصیه کارواش اتوماتیک برای حذف آسان لکه های جوهر

اگر به طور اتفاقی بر روی پارچه های صندلی و موکت کف داخلی خودرو لکه جوهر باقی مانده باشد تنها راه حل بهینه و کارآمد استفاده از اسپری مو است. توصیه کارواش اتوماتیک جهت پاک نمودن لکه، پاشیدن مقدار مشخصی از محتویات اسپری مو بر روی محل لکه می باشد. پس از گذشت چند دقیقه که لکه جوهر جذب مواد شیمیایی شد به وسیله دستمال خشک و تمیز به راحتی پاک می شود.

 

روش مواجهه با لکه خون

در هنگام مواجهه با اثرات لکه خون بر روی الیاف پارچه صندلی و کف خودرو نباید آن را با گرم شستشو داد زیرا منجر به ماندگاری لکه بر روی پارچه خواهد شد. توصیه کارواش اتوماتیک ، ترکیب آب سرد با مواد شوینده لباس و ایجاد خمیر است. اعمال خمیر ایجاد شده بر روی لکه خون و خشک شدن آن اثر خود را می گذارد. سپس با برس یا جاروبرقی می توان آن را حذف کرد.

شستشوی داخلی اتاق خودرو
شستشوی داخلی اتاق خودرو

 

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید