پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×

نگهداری صحیح از تجهیزات کارواش

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

شروع تعطیلات به طور معمول همراه با افزایش میزان سفرهای بین شهری است، سفرهایی که غالبا به وسیله خودرو های شخصی انجام می پذیرد. از آنجا که در این سفرها خودرو در معرض بسیاری از آلودگی های محیطی اعم از گرد و خاک و غبارات ناشی از دود سایر وسائل نقلیه قرار دارد،  شستشو و نظافت آن امری اجتناب ناپذیر می باشد. همچنین استفاده از خودروی پاکیزه، بسیار مطلوب تر از استفاده خودرویی با بدنه آلوده می باشد. اغلب افراد قبل از سفر، شستشوی خودرو را در برنامه خود قرار می دهند و دنبال خدمات کارواش به صورت حرفه ای می باشند. در این بین با توجه به حجم بالای مراجعین در این دوره های زمانی، مراکز کارواش های اتوماتیک به جهت سرعت کارکرد بالاتر نسبت به رده های دستی بیشتر مورد استقبال قرار می گیرند. در هنگام مراجعه به یک کارواش اتوماتیک اولین مسئله ای که توجه افراد را به خود جلب می نماید پاکیزگی تجهیزات کارواش است. لذا حفظ و نگهداری صحیح از تجهیزات کارواش از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و  لذا پیشنهاد می شود عملیات نظافت تجهیزات کارواش به منظور جلب رضایت و اعتماد مشتریان، در برنامه ی روزانه مراکز کارواش قرار گیرد. در اینجا برخی نکات کلیدی در جهت حفظ و نگهداری صحیح تجهیزات کارواش را یادآوری می نمائیم.

حفظ و نگهداری تجهیزات کارواش دروازه ای

جهت حفظ و نگهداری صحیح از تجهیزات کارواش دروازه ای چند پیشنهاد کلیدی به شما ارائه می نمائیم تا تجهیزات کارواش اتوماتیک شما همیشه در شرایط مساعدی قرار گرفته و هزینه های تعمیر و نگهداری این تجهیزات کاهش یابد.
در ابتدا قبل از انجام هرگونه فعالیتی اعم از تعمیرات یا نظافت تجهیزات کارواش ، جریان برق را به طور کلی در تمامی بخش های کارواش قطع نموده و از مخروط های هشدار دهنده استفاده نمائید.  سپس تمامی تجهیزات اعم از برس ها، نازل های پاشش آب و مواد شوینده و سایر بخش های قابل دسترس را به منظور اطلاع از مشکلاتی که روند کار دستگاه را با مشکل مواجه می سازند را کنترل می نمائیم. استفاده از کلاه ایمنی، دستکش، عینک و کفش ایمنی در هنگام کار با این تجهیزات الزامی می باشد. جهت حفظ سلامت نازل ها، لوله ها و دریچه های الکترونیکی کیفیت آب باید بر طبق استاندارد بوده تا رسوبات سبب ایجاد اختلال در روند کار دستگاه کارواش اتوماتیک نشوند.  پس از آن پیشنهاد می شود جهت از بین بردن آهک که اصلی ترین دشمن تجهیزات کارواش می باشد از مواد شوینده تخصصی در انجام امر نظافت تجهیزات کارواش استفاده شود.  وجود کلر در این مواد و استفاده از آن به همراه  فوم ها یا پارچه های پلی اورتان می تواند شما را  در حذف لکه های باقی مانده بر روی تجهیزات کارواش دروازه ای یاری نماید. با استفاده از این نکات پایه ای شما می توانید کارواش دروازه ای خود را در وضعیتی مطلوب حفظ و نگهداری نمائید.

 

حفظ و نگهداری تجهیزات کارواش دستی  

تجهیزات کارواش اتوماتیکهمانطور که گفته شد در هنگام تعمیر و نظافت کارواش دروازه ای قطع نمودن جریان برق الزامی می باشد این نکته در مورد کار با کارواش دستی نیز صدق می نماید،  بعلاوه در هنگام کار با تجهیزات کارواش دستی  قطع آب و فشار هوا نیز الزامی می باشد. نکته دیگری که در حین کار با این تجهیزات،  به منظور دفع خطرات احتمالی الزامی می باشد استفاده از لباس ایمنی شب رنگ ( جهت بهتر دیده شدن فرد) حین کار، کلاه ایمنی ، دستکش کار، کفش ایمنی و عینک است زیرا در برخی مواقع کار با مواد شیمیایی سلامت افراد را تهدید می نماید. جهت از بین بردن لکه ها و آهک که سطوحی همچون صفحه نمایش و سایر تجهیزات کارواش را می پوشاند، استفاده از محصولات پاک کننده مخصوص پیشنهاد می شود که استفاده از این مواد نیازمند رعایت اصول و قواعد ایمنی خاص خود دارد. تعیین زمانبدی مناسب جهت کنترل نحوه ی کارکرد و چک کردن شرایط کلی بخش هایی همچون جک های نگهدارنده، تجهیزات واترجت ،  پمپ های تامین آب و فشار هوا می تواند شما را در حفظ و نگهداری صحیح از تجهیزات کارواش دستی یاری نماید.

دیدگاه ها

  1. مرداد 23 1396 at 11:58 ق.ظ
    admin

    اما نگهداری از کارواش خیلی تخصصی هست و نیازمند اطلاعات بیشتریه
    ممنون میشم اگر بیشتر مقالات این جوری بزارین
    متشکر

    1. مرداد 26 1396 at 10:39 ق.ظ
      admin

      ممنون از دقت شما. حتما در مقاله های بعدی نظر شما لحاظ خواهد شد.

نظرتان را با ما در میان بگذارید