پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
جلب رضایت مشتری کارواش

ارزیابی رضایت مندی مشتریان کارواش

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

مشتریان کارواش ها امروزه، از تکنولوژی روز برای تحقیق و ارتباط با این کسب و کار ها استفاده می نمایند. آن ها همچنین به دنبال کارواش هایی هستند که علاوه بر ارائه خدمات مناسب، یک تجربه مثبت را رقم بزنند. بنابراین تمرکز بر روی رضایت مندی مشتریان تا حد بسیار زیادی دارای اهمیت است. نظرات منفی در مورد کسب و کار در فضای مجازی، قطعا می تواند به صاحبان کارواش ضربه وارد کند. بنابراین نظرسنجی و کسب رضایت مشتریان قبل از اینکه مشتریان ناراضی نظر منفی خود را انتشار دهند، یک ضرورت مهم برای کسب و کار کارواش به حساب می آید.

رضایت مندی مشتریان کارواش

رضایت مندی مشتریان کارواشهمانطور که در مقدمه مقاله بیان شد، جذب مشتری کارواش اهمیت ویژه ای برای این کسب و کار ها دارد. در واقع صاحبان کارواش بایستی قبل از اینکه افراد نظرات منفی خود را در فضای مجازی یا دیگر رسانه ها پخش کنند، سعی در حل کردن نگرانی ها و مشکلات داشته باشند. البته نظرات منفی همواره وجود دارند اما بایستی تلاش شود تا این نظرات به حداقل ممکن برسند. در این زمینه ارزیابی رضایت مندی مشتری کمک زیادی به حل مشکلات می کند. در ادامه مقاله به نحوه صحیح ارزیابی نظرات مشتریان کارواش اتوماتیک یا دستی، بررسی اثرات رضایت مندی مشتری بر روی سودآوری و نحوه مدیریت مشتریان ناراضی پرداخته می شود.

ارزیابی نظرات مشتری

برای ارزیابی نظرات مشتری، صاحبان کارواش ها بایستی ابتدا یک فرم نظر سنجی تهیه نمایند. یکی از معیار های اندازه گیری مناسب تعیین 6 سطح از رضایت مندی می باشد. در این نظرسنجی، بایستی برای هر میزان از رضایت مندی کیفی مانند راضی یا ناراضی بودن یک متغیر کمی ( عدد) مثلا از 0 تا 100 تعریف نمود. با توجه به 6 حالت کاملا راضی، راضی، تا حدودی راضی، تا حدودی ناراضی، ناراضی و کاملا ناراضی به ترتیب اعداد 100، 80، 60، 40، 20 و صفر به میزان رضایت مندی نسبت داده شود. در نتیجه یک ارزیابی مناسب نسبت به میزان رضایت مندی مشتریان کارواش بدست می آید. این اطلاعات سودمند هستند اما در تصمیم گیری نهایی کافی به نظر نمی رسند. در نتیجه بهتر است اطلاعات بیشتری از مشتری جمع آوری شود. میزان مراجعه هفتگی یا ماهیانه افراد به کارواش، یکی از این اطلاعات است.

تاثیر رضایت مشتری بر سود دهی مجموعه

جلب رضایت مشتری کارواشدر این بخش باید از داده های بدست آمده از مشتریان استفاده مورد نظر انجام شود. از آنجاییکه منافع کسب و کار در سودآوری می باشد، بایستی مقدار زمانی که مشتریان به کارواش خودرو مراجعه می کنند به ریال تبدیل گردد. بنابراین ابتدا بایستی میزان سود دهی به ازای هر مشتری مشخص شود. سپس نتایج بدست آمده با میزان رضایت آن ها از فرآیند کار در کنار هم قرار داده شود. اکنون می توان اثرات رضایت مندی بر روی سودآوری مجموعه را بدست آورد. با جمع بندی این نتایج و رسیدگی به آن ها، از آسیب دیدن کسب و کار جلوگیری می گردد. در این زمینه باید عوامل نارضایتی مشتری بررسی و حل شود. مثلا اگر نیروی خدمات کارواش عامل نارضایتی است، بایستی تذکرات و آموزش های لازم را به آنها داد.

روش جذب مشتری کارواش

حفظ مشتریان قدیمی قطعا کم هزینه تر از جذب مشتریان جدید خواهد بود. بنابراین تمرکز برای جلب رضایت درصدی از مشتریان ناراضی اهمیت زیادی دارد. این مشتریان همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد، نارضایتی خود را در شبکه های اجتماعی منتشر می کنند. راهکار مناسب، ایجاد یک پیج در شبکه های اجتماعی به منظور رسیدگی به موضوعات و انتقاداتی است که مشتریان مطرح می نمایند. شنیدن مشکلات و پاسخگویی مناسب و سریع به آن ها موجب حفظ مشتریان فعلی کارواش می شود. صحبت کردن مستقیم با افراد ناراضی نیز می تواند نظر آنها را نسبت به تصوراتشان تغییر دهد. طراحی سایت و تعبیه کردن محلی برای ارسال نظرات مشتری راهکار مناسبی در این زمینه است، هرچند که صحبت حضوری همیشه بهترین راه است. بعنوان نمونه صاحب کارواش یا مسئول نظارت بر مجموعه می تواند یک روز خود را به بررسی رضایت مندی مشتریان و شنیدن نظرات آن ها بعد از پایان فرآیند شستشو اختصاص بدهد.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید