پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
شستشوی خودرو هیبریدی با کارواش

شستشوی ایمن خودرو برقی یا هیبریدی با کارواش اتوماتیک

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، تجهیزات شستشو خودرو توسعه و پیشرفت یافته اند، به طوریکه در این سال ها کارواش اتوماتیک و دیگر تجهیزات جدید کارواش در حال رشد فزاینده در شهرها می باشد. بعد از رشد و توسعه این تجهیزات، اکنون ایمن بودن آنها برای شستن اتوموبیل های برقی و هیبریدی ثابت شده است. کارواش دروازه ای، تونلی و جت واش ها از جمله سیستم هایی هستند که بدون آسیب به باتری یا سیستم الکتریکی این خودرو ها آنها را شستشو می نمایند. در این مقاله به موضوعاتی از این دست و رفع تردید ها در ارتباط با شستشوی خودرو های برقی و یا هیبریدی در این کارواش ها پرداخته می شود.

مقدمه

شستن خودرو های برقی و هیبریدی همانند خودرو های دیگر بصورت بی خطر با کارواش دروازه ای، تونلی و جت واش ها انجام می گیرد. در واقع تمیز نمودن وسایل نقلیه برقی و هیبریدی تفاوت چندانی با سایر خودرو های دیزلی و بنزینی ندارد. در همین راستا برای اطمینان از بالاترین استاندارد های ممکن و تضمین ایمنی در حین فرآیند شستشو، توصیه می شود تا تجهیزات شستشوی اتوماتیک و جت واش ها را با رعایت یه سری موارد مهم مورد استفاده قرار دهید.

شستشوی خودرو در کارواش تونلی

کارواش تونلی یکی از انواع کارواش های اتوماتیک است که از چند بخش تشکیل می شود. خودرو در هریک از این بخش های ثابت جابجا می گردد تا فرآیند شستشو و خشک کردن صورت گیرد. در این مراکز خودرو باید بر روی دنده خلاص قرار داده شود و ترمز دستی را نیز باید کشید. در این وضعیت ریل دستگاه قادر است تا خودرو را به سمت بخش های مختلفی شستشو و آبکشی و خشک کردن منتقل نماید. خودرو های الکتریکی و برقی باید بر روی دنده N  قرار داده شوند تا چرخ ها قفل نشوند و خودرو اجازه حرکت در داخل تونل را داشته باشد. همچنین توصیه می شود همه عملکرد های خودکار مانند تا شدن آیینه غیرفعال گردد. نکته آخر اینکه پنجره ها و در ها باید حتما باید بسته باشد.

کارواش دروازه ای و جت واش

در کارواش دروازه ای، خودرو در محل ثابت قرار می گیرد و چارچوب دستگاه با حرکت بر روی آن وسیله را شستشو می دهد. اما جت واش ها تجهیزات مکانیزه و اتوماتیک نیستند و با تجهیزات فشار قوی و بصورت دستی مورد استفاده قرار می گیرند. در مراکز کارواش دروازه ای و جت واش ها توصیه می شود تا خودرو خاموش و ترمز دستی درگیر گردد. پنجره ها، سان روف و در ها باید بطور کامل بسته باشند. همچنین برای جلوگیری از آسیب احتمالی آینه ها، بهتر است آنها را ببندید. توصیه های دیگر در این فرآیند اطمینان از عدم خشک کنندگی و کدر کنندگی مواد شوینده، انتخاب گان مناسب برای هر مرحله، پاشش آب از بالا به پایین بر روی سطح خودرو و حفظ حداقل فاصله 30 سانتی متری سر نازل با بدنه خودرو می باشد.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید