پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
شستشوی خودرو لوکس

راهنمای کامل مراقبت و نگهداری از خودروهای لاکچری

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

خرید یک خودروی لاکچری ، به سرمایه گذاری قابل توجهی روی درآمد بدست آمده نیاز دارد. بنابراین مراقبت صحیح از آن امری ضروری به حساب می آید. نگهداری مناسب از خودرو بدون توجه به قیمت آن اهمیت دارد، اما خودروی گران قیمت برای حفظ زیبایی ظاهر و عملکرد به مراقبت به مراتب بیشتر و مناسب تری نیازمند است. بهترین راهنمایی ها برای شستشوی مناسب و ایمن ماشین های لاکچری و راه کار های شستشو آن با تجهیزات کارواش در ادامه بیان می شود.

 

امور مراقبت از خودروی لاکچری

برای خودرو های لاکچری ، امور مراقبت و نگهداری شامل پیروی از دستورالعمل های دفترچه، شستشو و نظافت منظم و استفاده از مواد شوینده مناسب می باشد. این موارد به تفصیل در ادامه مبحث شرح داده می شوند.

 

پیروی از برنامه نگهداری تولید کننده خودرو

شستشوی ماشین لوکسمعمولا در طراحی ماشین لاکچری ، مهندسین و مکانیک های حرفه ای همکاری می نمایند. بنابراین برای حفظ عملکرد این خودرو، دنبال کردن دستورالعمل های تولید کننده اولین پیشنهاد است. مثلا برای خودروهای معمولی اندکی تاخیر در تعویض روغن مشکلی را بوجود نمی آورد اما برای یک خودرو لاکچری تعویض روغن باید براساس دستورالعمل کارخانه و در زمان خود انجام شود.

 

 

 

رانندگی و پارک صحیح

پارک خودرو لاکچریقسمت مهمی از نگهداری خودرو لاکچری به رانندگی صحیح و پارک در محل مناسب می باشد. گرفتن ترمز شدید و رانندگی با سرعت بسیار زیاد از جمله موارد مهم جهت رانندگی با این وسیله نقلیه هستند. پارک در محل های بسیار گرم یا سرد نیز می تواند به بخش های حساس خودرو آسیب برساند.

 

 

 

 

استفاده از مواد شوینده مناسب برای تمیز کردن داخل خودرو

نظافت داخل خودرو لوکسهنگام تمیز کردن داخل خودرو، استفاده از مواد شوینده صحیح اهمیت دارد. برای مثال برای تمیز کردن کفپوش موکتی خودرو، باید از شامپو فرش مخصوص با کیفیت استفاده شود. تولید کنندگان ماشین های لاکچری اغلب این ماشین ها را با صندلی های چرمی عرضه می کنند و بنابراین استفاده از مواد شوینده مناسب به همراه دستمال میکروفایبر برای شستشوی صحیح آن ها ضرورت دارد.

 

 

 

شستشوی صحیح و به موقع سطح بیرونی خودرو

شستشوی خودرو لاکچریشستشوی منظم ماشین لاکچری با استفاده از تجهیزات شستشوی مناسب و با کیفیت ، با حفظ زیبایی ظاهر و شیک ماندن آن، از آسیب های احتمالی و تحمیل هزینه های گزاف جلوگیری می نماید. شستشوی هفتگی این خودرو ها، آلودگی های انباشته شده را بر طرف می نماید و ظاهر زیبای آن را حفظ می کند. روش دستی شستشو و مراکز کارواش دستی به همراه دستگاه کارواش اتوماتیک ، راه کار های مختلف شستشوی این خودرو های لاکچری هستند.

 

 

شستشوی دستی

شستشو خودروی لوکسبرای شستشوی دستی خودروی لاکچری، به دو سطل به همراه ماده شوینده خودرو نیاز است. یک سطل برای آب تمیز و سطل دیگر برای محلول آب و ماده شوینده. ابتدا خودرو را با آب تمیز شستشو دهید و سپس آنرا با مواد شوینده و دستمال میکروفایبر تمیز کنید. در پایان بوسیله شلنگ آب، آبکشی نهایی را انجام دهید.

 

 

 

 

مراجعه به مراکز کارواش دستی و اتوماتیک

کارواش اتوماتیکمراجعه به مراکز کارواش دستی یا اتوماتیک در افزایش سرعت شستشو ، کیفیت فرآیند و جلوگیری از اتلاف وقت و زحمت موثر است. در کارواش دستی ، نیروی خدماتی بوسیله تجهیزات پاشش آب پر فشار و فوم ، سطح خودرو را در مدت زمان کمی تمیز می کند. نظافت داخل خودرو و خشک کردن آن از بخش های دیگر شستشو در مراکز کارواش دستی هستند. در مقابل کارواش اتوماتیک بوسیله سیستم هوشمند مکانیزه ، سطح خودرو را برس زنی و شستشو می نماید. عدم دخالت دست، سرعت بالای عملکرد ، خشک کردن بدنه، ایمنی بالا و جلوگیری از آسیب به بدنه از مزایای استفاده از کارواش اتوماتیک می باشد. کیفیت بالای شستشو، این دستگاه را به بهترین راهکار برای شستشو خودروهای لاکچری تبدیل نموده است.

 

واکس زنی خودرو

برای حفظ زیبایی خودرو بخصوص خودروی لاکچری ، واکس زنی و جلادهی بدنه اهمیت ویژه ای دارد. بهتر است خودروی لاکچری خود را بطور منظم به مراکز کارواش دارای سیستم های واکس زنی یا مواد جلادهنده سطح خودرو ببرید.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید