پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
کارواش اتوماتیک

مزیت سیستم تصفیه آب در کارواش های اتوماتیک

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

امروز استفاده از کارواش اتوماتیک بسیار پر طرفدار است و تکنولوژی های مربوط به آن و تجهیزات کارواش اتوماتیک روز به روز در حال پیشرفت می باشد. امروزه با به کار گیری فناوری های پیشرفته مانند سیستم های کنترل کامپیوتری دستگاه کارواش اتوماتیک ساخته شده اند که به منظور حفاظت از بدنه و رنگ خودرو به برس های نرم فومی و پلی اتیلنی ضد خش مجهز شده اند. نتایج به دست آمده از تحقیقات علمی نشان می دهند که شستشوی دستی به خودرو صدمه وارد کرده و خراش به وجود می آورد که علت اصلی آن فشار نامناسب برس و به دام افتادن ذرات خاک در اسفنج است. شستشوی خودرو عموماً به منظور حذف آلودگی ها و لکه ها صورت می پذیرد.

افزایش سازگاری کارواش اتوماتیک با محیط زیست

بر خلاف روش های دستی و شستشوی خودرو در مقابل درب منازل و یا در معابر، کارواش اتوماتیک با استفاده از تجهیزات مدرن روز به روز با محیط زیست سازگارتر می شود.

مصرف آب در کارواش اتوماتیک

در روش های دستی با توجه به استفاده از شیلنگ معمولی و عدم اطلاع از میزان آب مورد نیاز برای شستشوی بدنه خودرو، مصرف آب بسیار زیاد می باشد. اما در کارواش اتوماتیک با استفاده از دستگاه تصفیه و بازیافت آب و استفاده دوباره آن در چرخه شستشو، باعث کاهش مصرف آب و در نتیجه حفظ محیط زیست می شود.

مواد شوینده

یکی دیگر از مشکلات زیست محیطی شستشوی خودرو به روش دستی رها شدن مواد شوینده آب کشیده شده از روی بدنه خودرو در جوی ها می باشد که اثرات زیست محیطی مخربی دارد. اما دستگاه کارواش اتوماتیک با سیستم تصفیه آب از رها شدن این مواد شیمیایی در محیط زیست جلوگیری می کند. در زمان نصب کارواش اتوماتیک مسیری برای هدایت و جمع آوری آب مصرف شده در نظر گرفته می شود که با تصفیه این آب های جمع آوری شده هم از ورود آلاینده های زیست محیطی به طبیعت جلوگیری می گردد و هم آب به مقدار قابل توجهی در مصرف آب صرفه جویی به عمل می آید زیرا آب تصفیه شده برای شستشوی خودروهای بعدی مورد استفاده قرار می گیرد.

سیستم تصفیه کارواش در دستگاه ماشین شوی اتوماتیک

سیستم کارواش اتوماتیک به کمک دو تکنولوژی اصلی اسموز معکوس و دیونیزه کردن آب انجام می شود. به کمک این دو تکنولوژی مواد معدنی از آب جدا شده و این مواد به صورت پسماند دور ریخته شده و در نتیجه آب تصفیه می شود و مناسب استفاده در دستگاه کارواش اتوماتیک می باشد. سیستم تصفیه با هدف بهبود کیفیت آب می تواند از ایجاد رسوبات در خروجی ها و نازل ها جلوگیری به عمل آورده و سبب افزایش طول عمر تجهیزات کارواش اتوماتیک می شود.

مزایای تصفیه آب

مزیت اصلی سیستم تصفیه آب، از بین بردن املاح و مواد معدنی محلول در آب می باشد که در صورت وجود در آب سبب کاهش کیفیت آب مورد استفاده در کارواش می شود. از آنجا که برخی از مشتریان حاضر به صرف هزینه بیشتر جهت دستیابی به شستشوی مطلوب خودرو و بدون لک بودن آن در پایان عملیات شستشو می باشند، وجود این سیستم در دستگاه کارواش اتوماتیک سبب افزایش سود دهی این مراکز می شود. بعلاوه این سیستم از ایمنی بالایی برخوردار بوده و حفظ و نگهداری از آن به آسانی صورت می پذیرد.

 

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید