پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
راه اندازی کارواش اتوماتیک

چگونه کارواش خود را راه اندازی کنیم ؟

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

یکی از سوال های متداول در زمینه صنعت کارواش، روش راه اندازی این کسب و کار است. در این مقاله قصد داریم به ابتدایی ترین مراحل راه اندازی کارواش بپردازیم . توصیه می شود قبل از خرید دستگاه کارواش اتوماتیک و یا تجهیزات مورد نیاز برای تاسیس کارواش مقاله زیر را به دقت بخوانید تا در ادامه فعالیت خود دچار مشکل نشوید. اما قبل از ورود به این بحث، بهتر است به این سوال پاسخ دهیم که چرا راه اندازی و تاسیس کارواش برای شما سودآور خواهد بود؟

 

در هر کشور و منطقه با توجه اقیلم و فرهنگ مربوطه، شغل ها و کسب وکارهایی هستند که به نسبت سایر مشاغل از درآمد و سودآوری بالایی برخوردار می باشند. در اکثر کشورها در کنار شغل هایی همچون پزشکی، دندانپزشکی و یا برنامه نویسی، کسب و کارهایی که خدمات ارائه می کنند در رتبه های بالای جدول درآمد هستند. با این تفاوت این کارها عموما با ساعت کاری کمتر و همچنین با استرس کمتری همراه هستند. از جمله کارهای خدماتی که گردش مالی بالایی دارد، مجموعه های خدمات خودرویی و کارواش ها هستند.

چرا راه اندازی و تاسیس کارواش برای شما سود آور خواهد بود؟
چرا راه اندازی و تاسیس کارواش برای شما سود آور خواهد بود؟

با توجه به آلودگی های محیط زیستی مخصوصا آلودگی های هوا در سال های اخیر و وجود میکروب و ویروس های بیشتر، درخواست نظافت و شستشو خودرو نیز افزایش یافته است. از این رو راه اندازی کارواش و شستشوی خود از مشاغل پر درآمد محسوب می شود. از مزیت های مهم دیگر این سرویس خودرو دریافت همزمان هزینه های آن در هنگام ارائه آن خدمات است. در برخی از مشاغل خدمات دریافت هزینه ها منوط به گذشت زمان و تضمین کیفیت است، حال آنکه خدمات کارواش نیاز به این زمان ندارد.

عرضه و تقاضا در خدمات کارواش
عرضه و تقاضا در خدمات کارواش

تحقیقات اخیر در این صنف نشان می دهد که در سال گذشته، تعداد متقاضی خدمات شستشوی خودرو 25 تا 27 درصد افزایش داشته است اما تعداد مراکز ارائه دهنده این خدمات تنها 4 درصد افزایش داشته است. همچنین این تحقیق نشان می دهد که دارندگان خودرو که درخواست شستشوی خودرو داشته اند 15 درصد بیشتر از سال های قبل در صف انتظار شستشو خودرو بوده اند. همچنین طی مطالعات انجام شده 20 درصد دارندگان خودرو به دلیل زمان زیاد انتظار در کارواش ها، تمایل به شستشوی خودرو در این مجموعه ها را ندارند . به روشنی مشخص است که در صنعت کارواش نیازمند ورود و سرمایه گذاری جدید و جدی است.

کارواش نیاز به مجوز دارد ؟

همانطور که حدس می زنید، راه اندازی کارواش نیز همانند هر کسب و کاری نیاز به مجوز دارد. با این تفاوت که علاوه بر مجوز از وزارت صمت نیازمند مجوز از اتحادیه نیز می باشید. کارواش و مجموعه های شستشوی خودرو از زیرمجموعه های اتحادیه  تعمیرگاه و اتو سرویس و توقفگاه و پارکینگ ها می باشد. این اتحادیه در اکثر شهرها وجود دارد و برای بهره برداری از کارواش در هر شهر باید درخواست خود را به اتحادیه همان شهر ارسال نمایید.

برای تاسیس کارواش نیاز به مجوز هست؟
برای تاسیس کارواش نیاز به مجوز هست؟

برای شروع کار، زمین اجاره کنیم یا بخریم؟

بدیهی است که اگر توانایی خرید زمین کارواش را دارید بهتر است آن را خریداری نمایید چرا که علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها، خریداری زمین نیز خود سرمایه گذاری می باشد. اما اگر به هر دلیلی قصدی خرید زمین را ندارید اکیدا به شما توصیه می گردد زمین را حداقل به مدت 5 سال اجاره نمایید. با توجه به سرمایه گذاری صورت گرفته برای راه اندازی کارواش و همچنین تبلیغات آن، اجاره کمتر از 5 سال برای شما اقتصادی نخواهد بود.

حداقل متراژ زمین برای تاسیس کارواش چقدر است؟

با توجه به حجم بازار در شهر شما، تعداد جایگاه های شستشو و میزان سرمایه گذاری شما این ابعاد متغیر خواهد بود اما کارشناسان معتقد هستند که حدافل فضای مورد نیاز برای تاسیس کارواش و سهولت در جابجایی خودروها در فضای کارواش، 200 متر مربع می باشد. برای راه اندازی کارواش اتوماتیک دروازه ای نیز حدودا به همین مقدار فضا نیاز دارید اما برای تاسیس کارواش تونلی با توجه تعداد مراحل شستشوی در نظر گرفته شده این عدد متغیر خواهد بود.

فضای مورد نیاز برای کارواش
فضای مورد نیاز برای کارواش

حجم بازار کارواش چقدر است ؟

حجم بازار در صنعت کارواش با توجه به عوامل متعدد و مختلفی اندازه گیری می شود. از مهم ترین این عوامل می توان به جمعیت ساکن، میزان تردد خودرو ها، آلودگی های زیست محیطی، عوامل فرهنگی در شهر، محل تاسیس کارواش، تبلیغات صورت گرفته و غیره اشاره نمود. توصیه می گردد قبل از تاسیس و شروع کسب وکار خود کمی وقت بیشتری برای این موضوع در نظر بگیرید.

مارکت کارواش چقدر است؟
مارکت کارواش چقدر است؟

آیا کارشناس متخصصی در زمینه راه اندازی کارواش وجود دارد ؟

شرکت تجهیز و توسعه پیشرو پاکران با تکیه بر سال ها تجربه در زمینه تولید تجهیزات کارواش، راه اندازی و بهره برداری از کارواش اتوماتیک و تاسیس کارواش مکانیزه از متخصصین و مشاوران برتر صنعت کارواش می باشد. این مجموعه جهت سهولت در کار شما کلیه امور مشاوره ای خود را به صورت رایگان ارائه می نماید و همچنین این شرکت آمادگی ارائه مشاوره تخصصی انتخاب و بازدید زمین، ارائه نقشه جانمایی کارواش اتوماتیک و همچنین نقشه جانمایی جایگاه های شستشو کارواش مکانیزه را داراست. شما می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر، کاتالوگ ها و یا مشاوره تخصصی، درخواست تماس خود را از طریق صفحه تماس با ما ثبت نموده و یا با شماره تماس های شرکت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه ها

  1. اردیبهشت 18 1400 at 10:02 ق.ظ
    admin

    ممنون از مطلب کامل و مفیدتون.

  2. اردیبهشت 18 1400 at 10:03 ق.ظ
    admin

    خیلی خیلی ممنون

نظرتان را با ما در میان بگذارید