پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
کارواش

نگاهی به سیستم های شستشوی کارواش اتوماتیک تونلی

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

برای شروع سرمایه گذاری در کسب و کار کارواش اتوماتیک، ابتدا باید از بین انواع مختلف کارواش اتوماتیک یکی را انتخاب کرد. دو نوع سیستم کارواش وجود دارد، کارواش اتوماتیک تونلی و کارواش اتوماتیک دروازه ای. هرکدام از این دو نوع کارواش مزایای خاص خود را دارند. در این مقاله مزایای کارواش اتوماتیک تونلی بیان می شود.

 

مزایای کارواش اتوماتیک تونلی

کارواش اتوماتیک تونلیکارواش اتوماتیک تونلی بهترین و مناسب ترین گزینه برای شستشوی تعداد زیاد خودرو می باشد. این مدل کارواش علاوه بر اینکه مناسب نمایندگی های خودرو و یا موسسات بزرگ کرایه خودرو برای شستشوی سریع خودرو می باشد، همچنین می تواند به عنوان یک کسب و کار مستقل هم بر روی این مدل کارواش اتوماتیک سرمایه گذاری کرد.

کارواش تونلی بر پایه ی سیستم نوار نقاله کار می کند. نوار نقاله خودرو را به درون کارواش تونلی هدایت می کند و تجهیزات کارواش نوبت به نوبت عملیات خود را انجام می دهند. کلیه مراحل شستشو از آب پاشی اولیه تا خشتک کردن انتهایی درون سیستم کارواش اتوماتیک انجام می شود.

بسته به طول تونل، ممکن است قدر به نظافت و هدایت کردن چندین خودرو به درون کارواش اتوماتیک تونلی باشید. کاهش در زمان انتظار و افزایش در تعداد شستشو خودرو موجب افزایش کیفیت کارواش و رضایت مشتری شده و در نتیجه سود بیشتری حاصل می شود.

شرکت ایستوبال با تجهیز کردن کارواش اتوماتیک تونلی به جدیدترین و پیشرفته ترین تجهیزات، موجب افزایش راندمان و سرعت شستشو شده است. تجهیزات به کار رفته در این نوع کارواش اتوماتیک می تواند تمامی درخواست های مراجعه کنندگان را پوشش دهد و موجب جلب رضایت آن ها شود. از مهمترین و پیشرفته ترین تجهیزات میتوان به لنس های زیر شویی، برس های لاستیک و رینگ شوی و همچنین نازل های پاشش واکس اشاره کرد.

 

آرک های دستگاه کارواش اتوماتیک

کارواش اتوماتیکبا توجه به انواع مختلف آرک کارواش اتوماتیک می توان از هرکدام از آن ها برای جلب بیشتر رضایت مشتری استفاده کرد. اما برای انتخاب مناسب ترین آرک کارواش تونلی به چند نکته توجه کنید.

. آرک ها رو مناسب به هم و شبیه به هم انتخاب کنید تا از قالب مستحکمی برخوردار باشند. تفاوت در ظاهر آرک ها موجب درهم ریختگی قالب کارواش اتوماتیک می شود.

. آرک های دارای نشانه و علامت بهتر است. آرک هایی که هر مرحله از عملیات شستشو را نام میبرد موجب می شود تا کاربر دقیقا بدانند که چه اعمالی برای شستشوی خودرو اعمال می شود و رضایت خاطر بهتری کسب می کند. نمای این مراحل به مشتری نشان می دهد که دقیقا متناسب به هزینه پرداخت شده، چه عملیاتی بر روی خودرو انجام می شود.

. همچنین می توان برای آرک های داخلی از ال ای دی استفاده کرد تا کاربر متوجه شود که چه تجهیزاتی درآن لحظه در حال انجام می باشد. تغییر در رنگ های این چراغ ها از نظر جلب مشتری بسیار حائز اهمیت می باشد و موجب افزایش رضایت مشتری می شود.

 

محل احداث ساخت کارواش اتوماتیک تونلی

برای احداث یک کارواش اتوماتیک تونلی به فضای کافی نیاز می باشد، برای استفاده از یک نوار نقاله 32 متری به 38.5 متر طول مستقیم نیاز داریم. اگر که باید بعد از عملیات شستشو و خشک کردن، داخل خودرو نیز نظافت شود، باید یک فضای خوب و کافی برای عملیات استفاده از جاروبرقی برای داخل خودرو نیز محیا شود. باید از وجود فضای کافی و برای صف انتظار ورودی کارواش اتوماتیک تونلی یک فضای کافی را نیز در نظر گرفت و فضای مجموعه طوری باشد که خودرو ها برای جا به جایی از قدرت مانور برخوردار باشند. اگر بهترین کارواش اتوماتیک شهر هم افتتاح و تاسیس شود در صورت نبود فضای کافی در جذب مشتری ناکام می ماند. نوار نقاله های کارواش های اتوماتیک از 12.5 متر تا 32 متر می باشد که به ترتیب به 19 متر تا 38.5 متر طول مستقیم نیاز دارند.

به دلیل نیاز به یک فضای بزرگ، معمولا کارواش اتوماتیک تونلی به صورت یک مجموعه مستقل تاسیس می شود.

 

هزینه تاسیس کارواش اتوماتیک

دستگاه کارواشبا توجه به سایز بزرگ و آن و تجهیزات بسیار زیادی که در کارواش اتوماتیک تونلی استفاده میشود هزینه ساخت و راه اندازی آن زیاد می باشد. اما با توجه به مراجعه مصرف کنندگان برای نظافت با کیفیت تر و سریعتر خودرو، بازگشت این سرمایه گذاری خیلی سریع می باشد. اگر کارواش اتوماتیک تونلی در مکان مناسب، در مکان هایی که آلودگی بیشتر است، مکان های پر رفت و آمد و در دسترس تاسیس شود بازگشت سرمایه بسیار سریع بوده و به سرعت به سود دهی می رسد. همچنین یک دیگر از مزایای کارواش اتوماتیک عدم نیاز به تعداد بالای نیروی انسانی می باشد که این خود باعث کاهش هزینه می شود. کمتر بودن نیروی انسانی موجب کمتر شدن هزینه ها شده که موجب برگشت سرمایه گذاری می شود. علاوه بر هزینه زمین باید هزینه تجهیزات هم لحاظ شود، طول کارواش و تعداد تجهیزات و مراحل شستشو فاکتورهای موثری در این زمینه می باشند. یکی دیگر از کارهایی که بازگشت پذیری سرمایه را تضمین می کند تبلیغات محیطی می باشد.

 

 

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید