پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×

آیا نظافت خودرو با کارواش اتوماتیک مضر است؟

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

کارواش اتوماتیک که برای شست و شوی وسایل نقلیه بکار می رود، علاوه بر صرفه جویی در زمان و مصرف آب، موجب افزایش کیفیت نظافت نیز می شود. نکته مهمی که باید در مورد استفاده از این سیستم ها بررسی شود، این است که آیا دستگاه کارواش اتوماتیک می تواند به هنگام شستشو به خودرو آسیب برساند؟ در جواب این سوال باید گفت در بیشتر موارد این دستگاه ایمن ترین وسیله برای شستشوی خودرو هستند.

اغلب مشکلاتی که ممکن است در هنگام شستن یک وسیله نقلیه به صورت دستی ایجاد شود، استفاده نکردن از آب کافی، شست و شوی ماشین در معرض نور خورشید و در نتیجه آسیب دیدن رنگ بدنه ماشین، استفاده از ماده شوینده نامناسب و نا مرغوب، می باشد.

 

شستشوی خودرو بوسیله کارواش اتوماتیک

 

کارواش اتوماتیکنگهداری از خودرو و شست و شوی مرتب آن، موجب می شود زیبایی خودرو افزایش یابد. همچنین رسیدگی به بدنه خودرو و حفظ و نگهداری آن باعث فروش مناسب خودرو می شود. در شرایط یکسان در همه موارد، یک ماشین رنگ و رو رفته، ده تا بیست درصد کم تر از قیمت واقعی آن به فروش می رسد.
بنابراین می بایست خودرو به طور منظم نظافت و شستشو شود. تعداد دفعات شست و شو، به مقدار کثیفی خودرو و نوع آلودگی ایجاد شده بر روی سطح آن بستگی دارد. برای تعدادی از خودرو ها، بهتر است این کار ماهی یکبار انجام شود بخصوص اینکه آن وسیله استفاده کمی داشته باشد. اما تعدادی دیگر از خودروها که معمولا در محیط های بیرونی پارک شده، تحت تاثیر عوامل محیطی چون فضولات پرندگان قرار داشته و یا به مدت طولانی در جاده های نمک پاشیده شده حرکت کنند، به شست و شوی بیشتری نیاز دارند.

 

کارواش اتوماتیک

در این مقاله چند مورد از مهم ترین نکاتی که برای انتخاب یک کارواش اتوماتیک لازم است، ذکر می شود.

 

برس های دستگاه کارواش اتوماتیک

کارواش اتوماتیکدر بسیاری از کارواش های قدیمی از برس های بی کیفیت و نامرغوب برای شستشوی بدنه ماشین استفاده می شود که می تواند بر روی سطح خودرو خط و خش ایجاد کند. بر روی رنگ اصلی بدنه خودرو های مدرن امروزی، یک لایه پوشش نازک کشیده شده تا به سطح آن ها جلا و درخشش داده شود. درصورتیکه این لایه پوشش برای دفعه اول آسیب ببیند، تنها راه برای بازیابی درخشش خودرو، نقاشی دوباره سطح آسیب دیده می باشد.
شرط دیگر ایمن بودن دستگاه کارواش اتوماتیک، استفاده از آب پر فشار و مواد شوینده برای تمیز کردن خودرو بدون هرگونه تماس فیزیکی در مراحل پیش شستشو می باشد. شستشوی خودرو بوسیله ای این سیستم ها، امکان هرگونه آسیب بر روی سطح خودرو را از بین می برد.

 

سیستم شستشوی نهایی کارواش اتوماتیک

بیشتر دستگاه کارواش اتوماتیک بوسیله یک جریان پر فشار آب گرم شست و شوی خودرو را انجام می دهند. پاشش آب فراوان، موجب جدا شدن آلودگی ها شده و نظافت سطح خودرو بسیار با کیفیت تر خواهد بود. اما در بعضی از کارواش هایی که خدمات را بطور کامل ارائه می کنند، سطح خودرو پس از شست و شو توسط نیروهای خدماتی بوسیله دستمال پاک می شود. این کار با دستمال های تمیز و مناسب صورت می گیرد اما اگر به هنگام شلوغی به این مراکز مراجعه کنید و خودروهای زیادی جلوتر از خودرو شما شست و شو شده باشند، مطمئنا نیرو های خدماتی کارواش، برای خشک کردن خودرو شما، از دستمال هایی که دارای آلاینده و مواد ساینده هستند، استفاده خواهند کرد که می توانند به سطح خودرو شما آسیب بزنند. بنابراین بهتر است از این کار جلوگیری کرده و از جریان هوا برای خشک کردن سطح خودرو خود استفاده کنید. حتی بهتر است خودروی خود را با استفاده از وسایل مناسب و شخصا پاکسازی کنید.

 

بررسی نهایی خودرو پس از شستشو

درحالی که تعداد زیادی از کارواش ها، مسئولیتی را در رخ دادن هرگونه اتفاق در نتیجه ی حرکت خودرو در طول مسیر شست و شو نمی پذیرند، اما می بایست پس از شستشوی خودرو، تمامی قسمت های ماشین بازبینی شود. در صورت وقوع خسارت، مشکل با مدیریت کارواش در میان گذاشته شده یا به مسئولان رده بالا گزارش شود.

 

 

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید