پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×

افزایش بهره وری با بررسی و مراقبت از دستگاه کارواش

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

دستگاه های کارواش اتوماتیک از جمله دستگاه های مکانیزه ایی می باشند که در دنیای مدرن امروزی محبوبیت زیادی در بین صاحبان خودرو پیدا کرده اند. کیفیت و سرعت بالای شستشوی خودرو و استفاده از واکس ها برای حفاظت از رنگ بدنه خودرو از جمله مواردی است که باعث افزایش استقبال صاحبان خودرو ها از دستگاه های کارواش اتوماتیک شده است. از این رو حفظ کیفیت و عملکرد دستگاه کارواش تاثیر قابل ملاحظه ایی در رضایت مشتریان داشته و برای صاحبان کارواش ها سود آور خواهد بود.

 

مزایای شستشوی خودرو در کارواش تمام اتوماتیک

کارواش اتوماتیکشستشوی دستی خودرو ها نیازمند حجم بالایی از آب می باشد، امروزه با توجه به افزایش نگرانی ها نسبت به محیط زیست و آسیب به منابع طبیعی، شاهد افزایش کارواش ها می باشیم زیرا این دستگاه ها حجم کمی از آب و مواد شوینده را مصرف می نمایند، از این رو کارواش ها دستگاهی سازگار با محیط زیست بوده و علاوه بر کاهش در مصرف مواد شوینده، باعث صرفه جویی در مصرف آب می شوند. کارواش های تمام اتوماتیک با بهره گیری از سیستم بازیافت و تصفیه آب، باعث ارتقا کیفیت آب مصرف شده در شستشوی خودرو شده و مجددا آن را به چرخه شستشو وارد می کند. از این رو تاثیر بسیار بالایی در کاهش مصرف آب خواهد داشت.

 

لزوم حفظ و نگهداری از دستگاه کارواش برای افزایش بهره وری

کارواش اتوماتیکاز اولین مواردی که در سیستم کارواش ها نیاز به بررسی دارد، نشت آب از اجزای دستگاه می باشد. اگرچه حجم آب نشت شده در برابر حجم آب مصرفی برای شستشوی خودرو ناچیز می باشد، اما همین هدر رفت آب در طول سال می تواند حجم قابل ملاحظه ایی باشد. بررسی ها نشان می دهد که نشت جزیی آب از یک قسمت از دستگاه در طول سال در حدود 7500 لیتر خواهد بود. در نتیجه نشت آب از چند نقطه، حجم آب هدر رفته بیش از 20 هزار لیتر در سال خواهد رسید، بسته به نوع برنامه شستشو، از این حجم آب می توان برای شستشوی بیش از 100 خودرو استفاده نمود. نشت مواد شوینده نیز از مواردی است که علاوه بر آسیب های زیستی، باعث افزایش هزینه ها می شود. بسیاری از این نشت ها با استفاده از چسب های تفلون و یا سفت کردن چند پیچ به سادگی قابل پیشگیری می باشد. از این رو بررسی و نگهداری دستگاه های کارواش تاثیر بالایی در کاهش هزینه ها دارد.

 

برس های کارواش مکانیزه

کارواش اتوماتیک

بررسی برس ها و نظافت آنها تاثیر بالایی در کیفیت شستشو خودرو ها داشته و تعویض به موقع برس های معیوب باعث ارتقا کیفیت شستشو می گردد. الیاف برس های دستگاه در اثر سایش به بدنه خودرو و شستشوی آنها کوتاه شده و در طول زمان کارآییخود را از دست می دهند. در نتیجه موجب نارضایتی مشتریان از فرآیند شستشو می شوند، از این رو استفاده از الیاف مرغوب شاید در گام اول از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نباشد اما به خاطر مقاومت و طول عمر بالایی که دارند نیاز به تعویض نداشته و باعث افزایش بهره وری در طول زمان خواهند شد.

 

دیگر اجزای دستگاه کارواش که نیاز به بررسی دارند

کارواش اتوماتیک و نازل های آننازل های آب و مواد شوینده از دیگر اجزای این دستگاه ها می باشند که نیاز به رسیدگی و بررسی دارند، جنس این نازل ها فلزی بوده و به مرور زمان، در اثر عبور آب و مواد شوینده ساییده شده و باعث افزایش ابعاد خروجی آب نازل می گردد. این افزایش در ابعاد خروجی نازل، در نهایت منجر به افت فشار آب پاشش شده بر روی خودرو می گردد. از این رو تعویض و جایگزینی آنها در مواقع مورد نیاز، از کاهش بهره وری دستگاه جلوگیری می نماید. پمپ ها و تسمه های دستگاه نیز از اجزای مهم دیگری می باشند که در صورت فرسودگی نیاز به تعویض دارند.

 

لینک های مفید:

دستگاه کارواش تمام اتوماتیک: فهرست محصولات

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید