پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
تاسیس کارواش مدرن بخش دوم

چگونه یک کارواش مدرن تاسیس کنیم؟ قسمت دوم

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

همانطور که در قسمت اول این مقاله اشاره شد کارواش از جمله مشاغلی است که به واسطه درآمد خوب و نقد در چند سال اخیر با اقبال بیشتری روبرو شده است. از سوی دیگر، با توجه به افزایش روز افزون تعداد خودرو ها و کمبود فضای مناسب برای شستشوی خودرو ها، بر تعداد مشتریان و درخواست های کارواش افزوده می شود. در بسیاری از موارد به علت کمبود تعداد کارواش ها در برخی از مناطق صف هایی طولانی برای شستشوی خودرو تشکیل می شود. اما باید به خاطر داشت که همواره برای حفظ یک کسب و کار و یا برای گسترش و رونق بیشتر آن باید به مزیت های رقابتی توجه داشته باشیم. در قسمت قبلی این مقاله با برخی از تجهیزات و لوازم کارواش آشنا شدیم که می توانند علاوه بر افزایش سرعت و بالا بردن کیفیت شستشو ها، موجب کاهش هزینه های اجرایی نیز گردند. تاسیس کارواش مدرن در کنار تمامی مزیت های فوق، ظاهری تمیز و مرتب برای شما به ارمغان می آورد.

 

برای تاسیس یک کارواش مدرن به چه تجهیزات و لوازمی دیگری نیاز داریم؟

اگر بخش اول این مقاله را مطالعه نکردید، می توان گفت که با بخش مهمی از تجهیزات یک کارواش مکانیزه و مدرن آشنا نشده اید. به شما توصیه می کنیم برای آشنایی بیشتر با تجهیزات ارائه شده توسط شرکت تجهیز و توسعه پیشرو پاکران بعد از مطالعه این بخش، بخش ابتدایی را هم مطالعه فرمایید.

تاسیس کارواش مدرن و تجهیزات کارواش
تاسیس کارواش مدرن و تجهیزات کارواش

ست لنس دوقلو جدیدترین سیستم فوم پاشی و آبکشی

درگذشته برای تولید فوم شستشو در کارواش ها از فوم ساز هایی استفاده می شد که با کمک باد کف تولید می کردند. این فوم سازها که همچنان در برخی از کارواش ها مورد استفاده قرار می گیرند معایب زیادی دارند که از مهم ترین آنها می توان به فرسوده شدن و خوردگی در قسمت زیرین آنها اشاره کرد. همچنین ظرفیت محدود تولید کف در آنها می تواند موجب از دست رفتن مشتریان در ساعت های پیک شود. این نکات تنها بخشی معایب این تجهیز قدیمی و منسوخ است.

تاسیس کارواش مدرن - ست لنس دوقلو کارواش
تاسیس کارواش مدرن – ست لنس دوقلو کارواش

ست لنس دوقلو مخصوص فوم پاشی و آبکشی در کارواش ها فقط با کمک یک لنس می تواند هم در بخش پاشش فوم بر روی خودرو و هم جهت آبکشی با آب فشار قوی مورد استفاده قرارگیرد. شیر ولوو که در بخش ابتدایی لنس این ست قرار گرفته است می تواند جریان خروجی لنس را از فوم به آب فشار قوی و برعکس تغییر دهد.  این ست شستشو آلمانی، بدون نیاز به هیچ مخزن و یا کمپرسوری در کارواش ها مورد استفاده قرار می گیرد. این ست از گان مخصوص ( تفنگی) ، لنس st175 و یک انژکتور مخصوص که قابلیت کنترل میزان مصرف مواد شوینده و کف خروجی را دارد تشکیل می شود. این ست شستشو در کارواش های تاچلس نیز بسیار پر کاربرد است. البته باید در نظر داشت به جهت افزایش طول عمر این ست بهتر است از مواد تاچلس استاندارد استفاده شود. بیش از 99 درصد مواد تاچلس موجود در بازار استاندارد نمی باشند و استفاده از آنها علاوه بر آسیب به تجهیزات و لوازم، موجب آسیب جدی به رنگ و بدنه خودرو ها نیز می شوند. ست لنس دوقلو ایزی واش آلمان بسیار سبک و ارگونومیک بوده و سهولت در استفاده از آن موجب افزایش سرعت در شستشوی خودرو ها می شود. ست لنس دوقلو بعد از لنس زیرشویی مهم ترین تجهیزی است که موجب کاهش چشمگیر هزینه های کارواش می گردد.

یکی از مهمترین تجهیزات کارواش - ست لنس دوقلو کارواش
یکی از مهمترین تجهیزات کارواش – ست لنس دوقلو کارواش

ست لنس برس چگونه عمل می کند؟

ست تخصصی برس که جدیدترین تولیدهای شرکت ایزی واش آلمان است با بهره گیری از سیستم تولید کف علاوه بر شستشوی مناسب می تواند فوم پاشی بر روی خودرو را نیز انجام دهد. برس موجود در این ست از الیاف طبیعی بسیار نرم و لطیف ساخته شده است که در کنار راحتی و سهولت در نظافت، افزایش سرعت در شستشوی بدنه و عدم آسیب به رنگ خودرو را در پی دارد. دستمال ها و ابر استفاده شده در کارواش های سنتی به دلیل عدم شستشوی مناسب همواره دارای شن و ماسه های ریزی هستند که به مرور زمان همچون سمباده ای نرم لایه محافظ رنگ خودرو (کوتینگ) را از بین می برد اما خروجی های کف تعبیه شده در بین الیاف این برس موجب می شود علاوه بر خروج تمام شن و ماسه ها، برس این ست تمیز و ضدعفونی گردد. سبک بودن و ارگونومیک بودن این ست موجود راحتی بیشتر فرد و افزایش سرعت در عمکرد می شود.

تاسیس کارواش مدرن - ست لنس برس کارواش
تاسیس کارواش مدرن – ست لنس برس کارواش

ست آب فشار قوی و ست فوم پاش

اگر به هر دلیلی تمایلی به استفاده از لنس دوقلو در کارواش خود ندارید و حاضر به جایگزینی این روش مدرن به جای روش های سنتی نیستید، می توانید از ست های ارگونومیک، سبک و با طول عمر بالای ایزی واش آلمان استفاده نمایید.  این ست فوم پاش همانند دیگر ست های فوم پاش معرفی و ارائه شده توسط شرکت پاکران نیاز به هیچ تجهیز دیگری همچون کمپرسور و یا مخزن فوم ساز ندارد و فقط به کمک یک انژکتور کف سازی را انجام میدهد. شیر تعبیه شده در این انژکتور میزان ترکیب ماده شوینده و آب و همچنین میزان کف خروجی این ست را کنترل می نماید. گان یا تفنگی مورد استفاده در ست های آب فشارقوی ( های پرشر) و ست فوم پاش از نوع ماشه دار، بسیار سبک  و ارگونومیک می باشد و نسبت به سایر تفنگی های موجود در بازار تا 11 برابر طول عمر بالاتری دارد. همچنین برای نگه داشتن ماشه این گان در هنگام شستشو به نیروی بسیار کمتری ( 92 درصد) نیاز می باشد.

تاسیس کارواش مدرن - ست آب فشار قوی کارواش
تاسیس کارواش مدرن – ست آب فشار قوی کارواش

لنس هولدر یا نگهدارنده لنس چیست؟

نگهدارنده لنس از تجهیزاتی است که در نظم و تمیزی کارواش نقش بسیار مهمی دارد. در بسیاری از کارواش های سنتی و قدیمی لنس از یک میخ روی دیوار آویزان شده و یا روی میز قرار می گیرد. که علاوه بر ظاهری نا مناسب می تواند به این لنس آسیب هم وارد نماید. لنس هولدر که از استیل ضد زنگ ( استنلس استیل ) ساخته شده است، می تواند از نازل های لنس نیز محافظت نماید. نازل های کارواش از جمله قطعات مصرفی هستند که می توان با دقت در نگهداری از آنها در هزینه های کارواش صرفه جویی نمود. لنس هولدر ها در مدل های مختلف و همچنین مناسب تجهیز های مختلف ساخته شده و آماده ارائه می باشند.

تاسیس کارواش مدرن - لنس هولدر کارواش
تاسیس کارواش مدرن – لنس هولدر کارواش

 

در قسمت بعدی و آخر مقاله تاسیس و راه اندازی یک کارواش مدرن و مکانیزه به بررسی سایر تجهیزات ولوازم مورد نیاز یک کارواش مدرن می پردازیم.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید