پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
صفرشویی خودرو چیست؟

صفرشویی خودرو چیست؟ بخش دوم

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

امروزه اهمیت شستشوی داخل خودرو و صفرشویی آن بر هیچ کس پوشیده نیست. این امر خطیر زمانی که ویروس های مختلف از جمله کرونا شیوع پیدا می کنند می بایست همراه با ضدعفونی کامل خودرو همراه گردد. در بخش اول این مقاله، مراحل ابتدایی صفرشویی و نظافت خودرو را توضیح دادیم. در این بخش نیز نکات تخصصی و ادامه مسیر نظافت داخلی را توضیح خواهیم داد.

اولین قدم در صفرشویی چیست ؟

اولین قدم در صفرشویی چیست ؟

پاک کردن و برداشتن زباله های باقی مانده در داخل خودرو اولین قدم برای صفرشویی خودرو خواهد بود. خوراکی ها و بسته بندی های مواد غذایی به دلیل فاسد شدن از آلاینده ترین مواد می باشند. به خاطر داشته باشید قبل از مرحله پاشش مواد شوینده می بایست خودرو  را  از کلیه زباله ها پاک نمایید پس قدم بعدی استفاده از جاروبرقی خواهد بود.

جارو برقی علاوه بر مکش زباله های کوچک و گرد و غبار، موجب از بین رفتن برخی از بوهای نا مطبوع مانند بوی چربی نیز می شود. همچنین نظافت با جاروبرقی به سبب مکش آلودگی های سطحی موجب کاهش مواد شوینده مصرفی نیز خواهد شد.

 

استفاده از مواد شوینده تخصصی

به جهت شستشوی بهتر و گرفتن نتیجه مطلوب بهتر است با تمرکز بر روی نقاط کثیف تر و نقاطی که لکه های سرسخت دارند شروع نماییم. پاشش مواد شوینده به کل خودرو و شروع از یک نقطه سبب می شود، مواد شوینده در برخی نقاط خشک شود. همانطور که قبلا به این مورد اشاره شد، ایجاد لکه های جدید و پوسیدگی در دراز مدت می تواند از عواقب این کار باشد. در اکثر موارد متخصصان شروع کار از قسمت جلویی خودرو و صندلی ها را توصیه می کنند اما شروع نظافت از سقف نیز می تواند گزینه مناسبی باشد چرا که نشستن بر روی صندلی های مرطوب مطلوب نمی باشد.

به خاطر داشته باشید که برداشتن لکه های سنگین و سرسخت همچون آدامس، روغن، قیر و یا تار نیازمند مواد شوینده تخصصی است. اورنج پرو محصول شرکت کیل آلمان که تولید کننده تخصصی انواع مواد شوینده کارواش می باشد، بسیار در این مهم کاربردی می باشد. این محصول کنستانتره را ابتدا به مقدار لازم رقیق نموده سپس بر روی سطح پاشش نمایید. کافی است کل لکه را به این ماده آغشته نمایید و چند دقیقه صبر کنید. سپس با استفاده از یک دسمتال خشک محل آلودگی را تمیز کنید.

استفاده از مواد شوینده تخصصی

استفاده از اسپری مکش

اسپری پاشش از دستگاه های تخصصی و بسیار کاربردی در صفرشویی خودرو می باشد. این دستگاه علاوه بر پاشش مواد شوینده، امکان مکش و جمع آوری آن را از سطح را نیز داراست. این دستگاه از جمله تجهیزات ضروری هر کارواش می باشد چرا که علاوه بر سهولت در شستشو و کاهش زمان صفرشویی می تواند نتیجه مطلوب تری را فراهم نماید. اما شاید این وسیله در دسترس شما نباشد. در صورت عدم دسترسی به این دستگاه می توانید مواد شوینده را با یک اسپری بر روی سطح پاشش نموده و از یک جارو برقی آب و خاک جهت مکس مواد شوینده کمک بگیرید. بهتر است در این مرحله از کار درب های خودرو رو باز نگه دارید تا رطوبت از ماشین خارج گردد. در صورت امکان می توانید از یک فن استفاده نمایید و یا از سیستم تهویه خودرو کمک بگیرید.

دستگاه تخصصی تورنادور

تورنادور یا گان مخصوص صفرشویی از جدید ترین و مدرن ترین دستگاه های صفرشویی خودرو می باشد. این وسیله سبک و ارگونومیک هم در زمینه پاشش و  هم در زمینه مکش عملکرد فوق العاده ای دارد. این تفنگ مخصوص صفرشویی به کمک کمپرسور عملکرد و مکانیزمی همانند یک گردباد دارد. برای شروع کار با این وسیله تخصصی ابتدا مخزن آن را از مواد شوینده پر نموده و سپس آن را به شیلنگ کمپرسور متصل می نماییم. شیر کوچک مواد شوینده را باز نموده و ماشه را فشار دهید. مواد شوینده از طریق  شیلنگ باریک در دهانه به سطح پاشش شده و به کمک حرکت دوار خلایی همانند گردباد تولید می نماید. گردباد ایجاد شده موجب مکش و کنده شدن آلودگی ها از سطح می شوند. برخی از کارشناس ها و متخصصین اروپایی دیتیلینگ خودرو از این وسیله به عنوان هشتمین عجایب دنیا یاد می کنند.

دستگاه تخصصی تورنادور

درپایان به خاطر داشته باشید این تجهیزات و لوازم علاوه بر سهولت در کار و کاهش زمان صفرشویی موجب حفظ کیفیت قطعات و لوازم داخل خودرو نیز می گردد.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید