پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
ضدعفونی خودرو

ضدعفونی فضای داخلی خودرو

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

تا چندی پیش همواره با انبوهی از سوالات در مورد نظافت فضای خارجی خودرو روبرو بودیم اما در یک سال اخیر مهم ترین نکته ای که هر دارنده خودرو بیشتربه آن توجه می کند، نظافت و ضدعفونی داخل خودرو است. با شیوع و همه گیری ویروس کرونا و همچنین بالا رفتن حساسیت مردم استفاده از مواد ضدعفونی و آنتی باکتریال فراگیر شده است. از این رو به در این مقاله قصد داریم بیشتر با تجهیزات و لوازم مورد نیاز این امر برای ضدعفونی خودرو آشنا شویم.

شروع ضدعفونی خودرو
شروع ضدعفونی خودرو

استفاده از تجهیزات مدرن

از آنجایی که روند ضدعفونی کردن خودرو به روش سنتی بسیار سخت است و گاها امکان پذیر نخواهد بود پس بهتر است برای این امربه مراکز مورد اطمینان با تجهیزات و لوازم مدرن و پیشرفته مراجعه کنید. اگرچه امروزه تعداد این مراکز بسیار زیادتر از گشته اند و حتی در مواردی هم خدمات و کار خود را همراه با ضمانت نامه ارائه می دهند اما به جرات می توان گفت که تعداد معدودی از این مراکز وجود دارند که به طور کامل، دقیق و اصولی این کار را انجام می دهند. در غالب مراکز مذکور از مواد هیدروالکلیک استفاده می گردد. این رده مواد اگرچه برای ضدعفونی استفاده می گردند اما برای استفاده داخل خودرو طراحی و ساخته نشده اند.

برای ضدعفونی خود را آماده کنید

مواد آنتی باکتریال و ضد عفونی کننده پیشنهادی ما، کاملا دوستدار محیط زیست بوده وهیچ گونه خطری برای شما و خودروی شما به وجود نمی آورد. اما در هر صورت در هر عملی ایمنی بر انجام کار اولویت دارد. بنابر این پیش از شروع فعالیت دستکش و عینک ایمنی برای خود تهیه کنید. همچنین در نظر داشته باشید که قبل از شروع به کار دستورالعمل استفاده از محصول را به طور کامل مطالعه نموده اید.

خارج کردن وسایل

به منظور حصول نتیجه بهتر و پوشش کامل تمامی سطوح با مواد آنتی باکتریال بهتر است تمامی وسایل اضافی از داخل خودرو و صندوق عقب خارج گردند. سپس ابتدا با جاروبرقی زباله ها و آلودگی ها را از سطوح پاک نموده و سپس ضدعفونی را آغاز نمایید. در این مرحله از خارج کردن و تکاندن کفی های داخل غافل نباشید.

دستگاه های ضدعفونی تمام اتوماتیک کفی خودرو

از جمله تجهیزاتی که امروزه در کارواش های مدرن استفاده می شوند، کفی شوی های تمام اتوماتیک هستند. این دستگاه ها با قابلیت جارو کردن، شستشو، پاشش مواد ضدعفونی و خشک کردن نهایی در کمتر از یک دقیقه از پرکاربردترین تجهیزات کارواش می باشند. دستگاه های مت کلینر ساخت شرکت ایستوبال اسپانیا در دو مدل تمام اتوماتیک و نیمه اتوماتیک قابل عرضه می باشند.

ضدعفونی خودرو- کفی خودرو
ضدعفونی خودرو- کفی خودرو

پاشش مواد ضدعفونی

در این مرحله که اصلی ترین بخش کار می باشد می بایست مواد آنتی باکتریال و ضدعفونی را بر روی سطوح پاشش نماییم. به این منظور می توان از اسپری های دستی کمک گرفت. مواد ضدعفونی کننده را با ترکیب مشخص و به میزان لازم در اسپری پر کرده و سپس بر روی سطوح اسپری می نماییم. در این مرحله به منظور بالاترین رفتن ایمنی بدن بهتر از ماسک استفاده کنیم. پس از پاشش کامل به مدت سه تا پنج دقیقه صبر می کنیم. این کار به منظور اطمینان از عملکرد کامل و موثر موادضدعفونی می باشد. سپس می توان با یک دستمال تمیز و خشک مواد باقی مانده را از سطح پاک نمایید.

استفاده از گان صفرشویی و یا تورنادور در این مرحله بسیار سودمند خواهد بود. این تجهیز به کمک مکانیزم ساخت می تواند مواد را به صورت گرد بر روی سطح پاشش نماید که این مهم علاوه بر اطمینان کامل پوشش کلیه سطوح به کاهش چشمگیر مصرف مواد شوینده نیز منجر خواهد شد.

گان صفرشویی و یا تورنادور برای ضدعفونی خودرو
گان صفرشویی و یا تورنادور برای ضدعفونی خودرو

در پایان به خاطر داشته باشید به منظور حفظ سلامت خود و اطرافیان، پس از دور انداختن دستکش، عینک و ماسک خود، دست های خود را حداقل به مدت سی ثانیه با صابون و مواد ضد عفونی کننده شستشو دهید. همچنین به شما توصیه می گردد که شستشو و ضدعفونی داخل خودرو را به صورت مرتب و حداقل سه بار در ماه انجام دهید.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید