پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
کارواش اتوماتیک

عوامل مهم در احداث کارواش اتوماتیک

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

امروزه با افزایش تولید خودرو و توجه مردم به شستشوی خودرو توسط کارواش اتوماتیک ، راه اندازی و احداث کارواش می تواند سرمایه گذاری سود آور و مناسبی باشد. ورود به صنعت کارواش با توجه به کثرت برندهای موجود در بازار و تنوع تجهیزات کارواش اتوماتیک و انتخاب بهترین و مقرون به صرفه ترین گزینه دشوار خواهد بود. در این مقاله تلاش می شود تا به معرفی مهم ترین عوامل موثر بر سیستم کارواش اتوماتیک پرداخته شود.

 

مساحت محل احداث کارواش اتوماتیک

کارواش دروازه ایبه منظور استفاده از کارواش اتوماتیک دروازه ای نیاز به فضایی در حدود 10 متر طول، 3/5 متر عرض و 3/4 متر ارتفاع می باشد تا بتوان تجهیزات و دروازه دستگاه را راه اندازی کرد. محلی که کارواش در آن احداث می شود باید از لحاظ میزان رفت و آمد و ترافیک مورد بررسی قرار گیرد و متناسب با میزان تخمینی تمهیدات متناسب لحاظ گردد. به طور طبیعی در محل های شلوغ و پر رفت و آمد نیاز به فضای وسیع تر برای صف خودروها امری ضروری است، این امر به رضایت هرچه بیشتر مشتری و رونق کسب و کار کارواش کمک به سزایی می کند. از طرف دیگر در کارواش اتوماتیک تونلی به فضای طولی بیشتری در حدود 16 متر نیاز خواهد بود. همچنین، 5 متر جهت فضای پیش شستشو و 10 متر به منظور صف خودروها ضروری خواهد بود.

 

نوع خودرو مراجعه کننده

کارواش تونلیدر انتخاب تجهیزات کارواش ، باید به نوع خودروی مشتری توجه ویژه ای کرد. در نظر گرفتن نوع خودرو نه تنها در انتخاب ابعاد کارواش موثر است بلکه در گزینش نوع کارواش و تجهیزات آن نیز تاثیرگذار است. به عنوان مثال تجهیزات کارواش اروپایی مناسب خودروهای سواری و محیط های شهری می باشد اما تجهیزات کارواش آمریکایی عموما برای خودرو های سنگین و با ابعاد بزرگ مناسب است. در مجموع، اگر هدف از احداث کارواش خدمت رسانی به گستره وسیعی از خودروها باشد، لازم است تا در انتخاب نوع کارواش و بازده توانی آن دقت ویژه ای داشت.

 

تخمین سطح شستشو

تجهیزات کارواشیکی دیگر از عوامل مهم در احداث کارواش اتوماتیک ، تخمین و پیش بینی تعداد مراجعه کننده و زمان صرف شده است. پیش بینی دقیق این عامل کاری دشوار است اما تخمین آن امری ضروری در تعیین استراتژی و سرمایه گذاری می باشد. ظرفیت در کارواش های دروازه ای سه برسه در حدود 8 الی 12 خودرو در ساعت و در کاروش دروازه ای پنج برسه در حدود 16 خودرو در ساعت است. همچنین، کارواش تونلی به طور کلی توانایی انجام عملیات شستشوی 50 الی 100 خودرو را در یک ساعت دارد. باید در نظر داشت که افت و خیز تعداد مشتریان در طول روز کاملا طبیعی است بنابراین لزوما از تمام ظرفیت دستگاه ها استفاده نخواهد شد.

 

انتخاب نوع فرآیند شستشو

کارواش برسیبه طور کلی دو نوع فرآیند شستشو در کارواش های اتوماتیک وجود دارد. فرآیند اول به کمک برس و فرآیند دوم تنها به کمک مواد شوینده و پاشش آب با فشار بالا انجام می شود. مقایسه این دو فرآیند نشان می دهد که فرآیند اول از کیفیت بالاتری برخوردار است. در کارواش ها از برس های نرم استفاده می شود که به هیچ عنوان روی بدنه خودرو ها خراش ایجاد نمی کنند. در فرآیند بدون برس از پاشش مواد شوینده به همراه آب با فشار بالا استفاده می شود که از کیفیت شستشوی پایین تری برخوردار است و در حذف برخی لکه ها و چربی ها از سطوح کم توان ظاهر می شود. همچنین، فرآیند آب با فشار بالا ممکن است به برچسب ها یا لوگوی خودرو آسیب وارد کند یا رنگ بدنه خودرو های قدیمی را جدا نماید.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید