پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
لنس تلسکوپی

لنس تلسکوپی چیست و چگونه عمل می کند ؟

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

لنس تلسکوپی – Telescopic Lance  یکی از تجهیزات و لوازم جانبی های خاص اما پرکاربرد در نظافت صنعتی است. این لنس به منظور شستشوی نما و سطوحی که دسترسی به آن محدود و یا کم است طراحی و ساخته شده است. اگرچه لنس تلسکوپی امروزه بیشتره در زمینه شستشوی نمای ساختمان ها استفاده می شود اما این لنس در مراکز و صنایع مختلف دیگری نیز کاربرد دارد. در این مقاله قصد داریم به بررسی لنس تلسکوپی و کاربرد آن در صنایع مختلف بپردازیم.

لنس تلسکوپی چگونه ساخته شد؟

از آنجایی که شستشوی نما و یا تجهیزات و لوازم با ابعاد بزرگ کاری سخت و دشوار بود و از سوی دیگر کار با آب فشار قوی بر روی وسایل و ابزار های کمکی همچون نبردبان کاری سخت و گاها به علت نیروی بازگشتی آب کاری بسیار خطرناکی است، کارشناسان و متخصصان امر اقدام به طراحی و ساخت لنس تلسکوپی کردند. این مدل از لنس ها بعدها به منظور کاربردهای مختلف همچون، شستشوی ماشین های سنگین، شستشوی دیوار و نما و شستشوی سطوح مختلف در طول و جنس های مختلفی ساخته شدند.

چگونه باید از لنس تلسکوپی استفاده کرد؟

همانطور که از اسم این لنس مشخص است، همانند تلسکوپ باز و به طول آن اضافه می شود. در واقع این لنس از تعداد لنس داخل هم تشکیل شده است که با چرخش لنس و یا مهره ای که در بین لنس ها قرار گرقته محکم می شود. باید دقت داشت به منظور استفاده بهتر و ایمن تر از لنس تلسکوپی ، بهتر است همواره از قسمت های ضخیم تر آن باز و در نهایت از نازک ترین قسمت لنس استفاده نماییم.

لنس تلسکوپی
لنس تلسکوپی

طول بلند لنس تلسکوپی، نیروی بازگشتی حاصل از خروجی آب از نازل و همچنین وزن لنس از موارد هستند که کنترل آن را سخت و دشوار می کند. این نکته مهم سبب می شود تا کاربر در مدت زمان زیاد نتواند به خوبی با این لنس عملیات نظافت و شستشو را کامل کند. از این رو کمربند لنس تلسکوپی طراحی و تولید گردید.

کمربند لنس تلسکوپی به گونه ای طراحی شده است که تا 80 درصد فشار و وزن آن را کنترل می کند. تحقیقات نشان داده است که این نکته علاوه بر سهولت در انجام کار موجب افزایش 40 درصدی سرعت شستشو و نظافت نیز گردیده است. بنابر توصیه کارشناسان بهتر است در هنگام استفاده از این لنس از کمربند آن نیز کمک گرفت.

لنس تلسکوپی
لنس تلسکوپی

لنس تلسکوپی در چه صنایعی کاربرد دارد؟

همانطور که اشاره شد، شاید شستشوی نما از مهم ترین و اصلی ترین کاربردهای این لنس باشد اما شستشوی خودرو های سنگین همچون تریلی ها و ماشین های سنگینی که در معادن فعالیت دارند از دیگر کاربرد های دیگر آن است. از دیگر کاربردهای لنس تلسکوپی، شستشوی سلول های خورشیدی و نظافت واحد های ACC  است. از آنجایی که دسترسی به این نقاط گاها غیر ممکن و یا سخت است و عدم نظافت موجب کاهش چشمگیر بازده در عملکرد می شود.

شستشوی سوله ها و دیوارهای استخر در قسمت عمیق را می توان دیگر کاربرد لنس تلسکوپی دانست. اما به طور کلی اینگونه می توان اشاره کرد، در تمامی محل ها و نقاطی که دسترسی برای شستشو و نظافت محدود باشد، این لنس کاربرد خواهد داشت.

کارشناسان و متخصصین شرکت تجهیز و توسعه پیشرو پاکران همواره آماده ارائه توضیحات تکمیلی و ارسال کاتالوگ و اطلاعات بیشتر این محصول می باشند . جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره تلفن های شرکت تماس گرفته و یا از طریق صفحه تماس با ما و به تکمیل فرم اقدام نموده تا همکاران بخش فروش شرکت در اسرع وقت با شما ارتباط برقرار نمایند.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید