پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
اهمیت نظافت از برس کارواش

مراقبت از برس های کارواش

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

مراقبت از برس های کارواش

آشنایی با نشانه‌های فرسودگی برس ها

هیچ کس علاقه‌ای به دیدن یک برس کارواش کثیف ندارد، مخصوصاً مشتریان کارواش‌ها. چه شما یک دستگاه کارواش اتوماتیک تونلی داشته باشید، چه دروازه‌ای و چه تجهیزات شستشوی مکانیزه، نیاز به مراقبت و در صورت لزوم جایگزینی برس‌ها در زمان مناسب خواهید داشت. اما تشخیص زمان مناسب برای تعویض آن خود نیازمند داشتن اطلاعات در این زمینه است. زمانی که تعویض برس‌ها الزامی باشد، تا نه متحمل هزینه‌های بی‌مورد برای تعویض پیش از موعد برس‌ها شویم و نه تأخیر در این کار ما را مجبور به جبران خسارت وارد شده به خودروی مشتریان نماید. در این مقاله به بررسی نشانه‌های فرسودگی انواع برس و روش حفظ آنها در وضعیت مناسب می‌پردازیم.

نظافت اتوماتیک

همانند سایر تجهیزاتی که در تماس مستقیم با خودروها هستند، برس‌ها نیز باید همواره در وضعیت کاملاً تمیز قرار داشته باشند. خوشبختانه آب و ماده شوینده مورد استفاده در طول عملیات شستشو، در صورت ترکیب صحیح، خود موجب تمیز نگه داشتن برس‌های شما می‌شوند. برای اینکه این کار به درستی انجام پذیرد لازم است که از یک ماده شوینده با میزان لغزندگی بالا استفاده کنیم و از پاشش مستقیم ترکیب آب و ماده شوینده بر روی سطح برس مطمئن شویم. با ترکیب مناسب و صحیح ماده شوینده، آب و چرخش برس های دستگاه، شن و ماسه و کثیفی بر روی سطح برس‌های شستشو نخواهند چسبید.

بنابراین برس ها نیاز به جدا شدن از دستگاه برای انجام عملیات شستشو نخواهند داشت. با این حال عمده صاحبان دستگاه های کارواش اتوماتیک، برای شستن برس‌های دستگاه خود زمانی اختصاص نمی‌دهند. آن دسته‌ای هم که این کار را انجام می‌دهند زمان زیادی را صرف پیاده کردن برس ها از دستگاه و شستشوی آنها با واترجت می‌کنند.

طول عمر برس به عوامل مختلفی وابسته است، اما شما می‌توانید بسیاری از این عوامل را کنترل کنید. مطابق توصیه تولید کننده، برس‌های پلی اتیلنی برای حدود 25000 شستشو مناسب خواهند بود، حال آنکه برس‌های فوم دو برابر این مقدار عمر می کنند. با این وجود باز هم این عدد به نوع و وضعیت خودروهایی که شستشو می‌شوند بستگی دارد. علت این که طول عمر برس‌های پلی‌اتیلن نصف طول عمر برس فوم است، مقاومت پایین‌تر این رشته‌ها در مقابل ساییدگی و خوردگی است که موجب می‌گردد در مدت زمان کمتری از طول آنها کاسته شود. در مقابل، برس‌های فوم در زمان طولانی‌تری فرآیند کوتاه شدن را آغاز می‌نمایند.

به اعتقاد متخصصین حوزه دستگاه های کارواش ، سه عامل قابل کنترل در تعیین طول عمر برس عبارتند از:

  • سرعت چرخش برس: اینکه برس با چه سرعتی می‌چرخد و با چه قدرتی به بدنه خودرو فشار وارد می‌کند، عامل اصلی تعیین‌کننده طول عمر برس است.
  • لغزندگی: وضعیت برس در دستگاه‌هایی که ماده شوینده بیشتری روی بدنه خودرو اعمال می‌کنند بسیار بهتر است، چرا که این کار میزان اصطکاک برس با بدنه را کاهش می‌دهد.
  • کیفیت، غلظت و قدرت ماده شوینده: اگرچه مواد شوینده نرم‌تر مدت زمان کمتری بر روی سطح باقی می‌مانند، اما نتیجه شستشوی آنها بسیار بهتر است.

به طور کلی می‌توان گفت زمانی که طول رشته‌های یک برس بیش از 10 سانتی متر کوتاه شود، پایان عمر آن نزدیک است.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید