پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
اهمیت زیرشویی خودرو

چرا زیرشویی خودرو مهم است؟

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

چرا زیرشویی خودرو مهم است؟

همانطور که در مقاله های قبلی اشاره شد، داشتن یک جدول برنامه ریزی مراجعه به کارواش جهت حفظ و نگهداری خودرو از اهمیت بالایی برخوردار است. اما باید به خاطر داشت که تمیز نگه داشتن زیر بدنه خودرو و (زیرشویی خودرو) نیز به مانند شستشوی  بدنه خودرو و نظافت داخلی آن مهم و با اهمیت است. متاسفانه با توجه به اینکه زیر بدنه خودرو و صندوق عقب خودرو کمتر در معرض دید قرار می گیرند، در هنگام نظافت و شستشوی خودرو نیز کمتر به آنها توجه می شود.

 

چرا کارواش داران زیرشویی را توصیه نمی کنند ؟

از آنجایی که در گذشته، شستشوی زیر خودرو و یا در اصطلاح زیرشویی خودرو کاری سخت و همراه با پاشش آلودگی بسیار زیادی همراه بوده است، کارواش داران همواره سعی بر این داشتند که از انجام این کار سرباز بزنند. به همین منظور این شایعه که زیرشویی خودرو به بدنه آن آسیب می زند در جامعه ما بسیار شایع و مورد توجه است. بسیاری از کارواش داران پاشش آب و مرطوب شدن کف خودرو را سبب پوسیدگی متعلقات زیرین آن می دانند، مگر نه اینکه در فصول سرد و هنگام بارش باران و برف و یا پس از بارش زیر خودرو خیس و مرطوب می شود. پس در این شرایط تمامی خودرو ها می بایست فرسوده و در حال از بین رفتن باشند. باید به خاطر داشت بسیاری پس از زیرشویی و نظافت زیر بدنه خودرو برخی از مشکلات فنی خودرو همانند ریزش روغن نیز به خوبی مشخص شده و موجب کاهش خسارات احتمالی به خودرو می شوند. پس داشتن یک برنامه مشخص جهت این امر به شدت مورد تایید و تاکید متخصصان خودرو می باشد.

چرا زیر شویی و نظافت زیر خودرو اهمیت زیادی دارد؟
چرا زیر شویی و نظافت زیر خودرو اهمیت زیادی دارد؟

زیرشویی با آب یا مواد شوینده ؟

شستشو و تمیز کردن بدنه خودرو با استفاده از مواد شوینده استاندارد و مخصوص کارواش مورد تایید همگان است. حال آنکه میزان استفاده از آنها، زمان باقی ماندن آن روی بدنه خودرو و مهم تر از همه کیفیت آن بسیار با اهمیت است. اگرچه پاشش مواد شوینده می تواند به سرعت عملیات شستشو کمک کند اما استفاده از مواد غیر استاندارد نیز می تواند به سرعت فرسودگی و از بین رفتن آن نیز افزایش بخشد. پس اگر ماده شوینده استاندارد و با کیفیت در دسترس نیست بهتر است به شستشو با آب قناعت کنیم.

در زیرشویی خودرو با مواد شوینده علاوه بر نکته فوق می بایست به خاطر داشت که به سبب کم بودن میدان دید به قسمت زیرین، ممکن است مقادیری از مواد بر روی سطح باقی بماند که با توجه به اسیدی بودن برخی از مواد شوینده ممکن است آسیب بیشتری در پی داشته باشد.

با توجه به تمام نکاتی که ذکر شد، شستشو با آب فشار قوی بهترین روش جهت زیرشویی خودرو می باشد. در بسیاری از کشورهای اروپایی نیز این روش شستشو طرفداران بسیار زیادی دارد. چرا که علاوه بر نظافت خودرو، سلامت آن نیز حفظ می شود.

لنس زیرشویی خودرو
لنس زیرشویی خودرو

وسیله مورد نیاز هر کارواش برای زیرشویی

در گذشته عمل زیرشویی خودرو نیازمند فضای اختصاصی، داشتن چال و جک هیدرولیک برای این منظور بود که هر کدام از این راهکارها علاوه برداشتن هزینه های مضاعف، خطرات بسیاری را نیز در پی داشت. پس از بررسی های فراوان و مطالعات انجام شده، زیرشویی های اتوماتیک وارد صنعت کارواش شد. زیرشویی اتوماتیک اگرچه راه حلی بسیار خوب و موثری بوده است اما با توجه هزینه های خرید، نصب و راه اندازی مورد توجه کارواش داران قرار نگرفت.

پس از عدم استقبال کارواش داران از زیرشویی اتوماتیک، لنس زیرشویی راه حل جدیدی بود که توسط شرکت R+M  آلمان اختراع و به کارواش داران پیشنهاد گردید. این تجهیز علاوه بر اینکه به هیچ وسیله و یا تجهیز دیگری نیاز ندارد، بلکه در همان فضای روشویی خودرو نیز قابل استفاده خواهد بود. فقط کافی است به واترجت و یا در اصلاح به پمپ کارواش متصل گردد تا در کمترین زمان ممکن و با کمترین هزینه عملیات زیرشویی خودرو انجام گردد.

امروزه لنس زیرشویی کارواش از مهمترین و سودآورترین تجهیزات کارواش محسوب می گردد که در اکثر کارواش های مدرن و حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرد. اگرچه استفاده از لنس زیرشویی بسیار ساده است اما بوم سقفی و یا بوم دیواری کار با این تجهیز را ساده تر و راحت تر می نماید. به همین منظور متخصصین شرکت تجهیز و توسعه پیشرو پاکران به کارواش داران علاوه بر لنس زیرشویی، استفاده از بوم را نیز توصیه می نماید.

زیرشویی خودرو با لنس زیرشویی
زیرشویی خودرو با لنس زیرشویی

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید