پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
کارواش اتوماتیک

کارواش اتوماتیک چیست؟

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

صاحبان مجتمع های کارواش دستی با مشکلات بسیار زیادی مواجهه هستند. کمبود آب و تعداد بسیار زیاد نیروی انسانی دو مشکل عمده و اصلی این کسب و کار است. همچنین امکان خسارت دیدن خودرو در طول عملیات با کارواش های دستی یکی دیگر از مشکلات صاحبان مجتمع های کارواش دستی می باشد. به همین دلایل صاحبان کارواش به دنبال سرمایه گذاری و جا به جایی کارواش های دستی با کارواش اتوماتیک می باشند. این مقاله به دنبال معرفی کارواش اتوماتیک برای افراد مشتاق به سرمایه گذاری در این صنعت است.

کارواش های اتوماتیک دو دسته اند:

کارواش دروازه ای

ساختار این مدل کارواش به گونه ای است که ابتدا خودرو در محل تعیین شده قرار می گیرد و تمام  اجزای کارواش اتوماتیک بر روی یک ساختار دروازه ای بر روی ریل حرکت می کند و به شستشوی خودرو می پردازد. یکی از مزیت های بسیار مهم این مدل کارواش که در کنار قیمت مناسب آن قابل توجه بوده، قیمت بسیار مناسب آن می باشد. انی دستگاه با توجه به امکانات نصب شده بر روی آن حداکثر می تواند در ساعت 15 خودرو را شستشو دهد.

کارواش اتوماتیک تونلی

در این مدل کارواش اتوماتیک بر خلاف کارواش دروازه ای تمام اجزای کارواش به صورت جدا از هم و پشت سر هم بر روی یک قالب تونلی قرار گرفته اند و خودرو بر روی ریل از میان این اجزا به صورت اتوماتیک حرکت داده می شود و هر یک از اجزا به نوبت و با توجه به وظیفه خود عملیات شستشو را انجام می دهند. این نوع کارواش با توجه به اجزای به کار رفته در آن و طول آن می تواند بین 50 تا 100 خودرو را در ساعت شستشو دهد. یکی دیگر از وجوه تمایز کارواش اتوماتیک تفاوت کاربری آن ها می باشد که یک نوع برای شستن ماشین های سواری و ماشین های شاسی بلند و نوع دیگر برای شستن خودروهای سنگین مناسب می باشد. در برخی از سیستم های کارواش اتوماتیک ابتدا عملیات پیش شستشو با نازل آب فشار قوی انجام می شود که میتواند بنا بر درخواست صاحبان کارواش بر روی دستگاه نصب شود یا نه.

کارواش اتوماتیک چگونه کار می کند؟

اصول و مبانی اصلی نحوه کار کارواش اتوماتیک در تمامی مدل های آن یکی می باشد:

مرحله اول: محل قرارگیری خودرو

خودرو ابتدا باید در محل مورد نظر قرار بگیرد. این محل در کارواش دروازه ای بین محل قرار گیری در دروازه کارواش و در کارواش تونلی بر روی نوار نقاله می باشد.

مرحله دوم: شامپو و مواد شوینده

در برخی از مدل ها با توجه به در خواست صاحب دستگاه می توان در مرحله پیش شستشو ار پاشش پر فشار آب فشار قوی استفاده کرد، این مرحله موجب می شود که گل و لای و گرد و خاک چسبیده به بدنه خودرو جدا شود تا در مرحله برس زنی خودرو دچار خط و خش نشود. مواد شوینده استفاده در کارواش ها عموما شامپو یا فوم و یا هردو می باشد که نقش اساسی در پاکیزگی خودرو ایفا می کنند. نحوه کار به این شکل است که اگر سیستم پیش شستشو وجود داشت ابتدا با پاشش پر فشار آب بر روی بدنه موجب برطرف شدن آلودگی های خشن از روی سطح می شود و سپس نازل های پاشش فوم و شامپو وارد عمل می شوند تا کیفیت نظافت را افزایش دهند.

مرحله سوم: برس زنی

پس از پاشش شامپو و فوم برس ها وارد عمل می شوند. برس ها با سرعت بر روی بدنه خودرو ساییده می شود و علاوه بر رفع آلودگی ها از روی بدنه خودرو  موجب افزایش کیفیت نظافت و درخشندگی خودرو می شود.

مرحله چهارم: آب کشی نهایی

بعد از عملیات برس زنی باید نازل های آب مجددا وارد عمل شوند و مواد شوینده و فوم های باقی مانده از مرحله قبل را شستشو و آب کسی کنند.

مرحله پنجم: خشک کردن  و واکس زنی

بعد از عملیات آب کشی نوبت به مرحله خشک کردن میرسد که دستگاه کارواش تمام اتوماتیک با دارا بودن یک خشک کن قدرتمند عملیات خشک کردن را با دمش هوای پر فشار گرم انجام می دهد. و حتی در بعضی از کارواش ها با توجه به تقاضای مشتری می توان از واکس استفاده کرد تا بدنه خودرو درخشنده تر شود و از خودرو در مقابل نور خورشید و پرد و غبار حفاظت کند.

 

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید