پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
کارواش اوماتیک دروازه ای

کارواش اتوماتیک چه مزایایی نسبت به کارواش دستی دارد؟

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

در ساله های اخیر رشد و پیشرفت تکنولوژی در صنایع مختلف موجب شده است که تجهیزات پیشرفته طراحی، تولید و عرضه شود که کارایی بسیار بیشتری داشته و موجب تسهیل در روند بسیاری از کارها میشوند. یکی از این تجهیزات کارواش اتوماتیک می باشد که با بهره گیری از تجهیزات بسیار پیشرفته موجب با کیفیت تر و راحت تر شدن عملیات شستشوی خودرو شده است.

 

کارواش اتوماتیک

کارواش اتوماتیک و کارواش دستی

در سال های اخیر روش های مختلف زیادی برای شستشوی خودرو وجود دارد اما دو روش بسیار متداول است، یکی کارواش اتوماتیک و دیگری کارواش دستی. در کارواش دستی با استفاده از واترجت و پاشش پر فشار آب و شستشوی دستی ماشین و در کارواش اتوماتیک با استفاده از تجهیزات پیشرفته و برس های بزرگ متحرک و نازل های پر فشار آب عملیات شستشو انجام می شود. در ادامه مقاله سعی شده به مقایسه بین این دو روش بپردازیم.

 

سرعت عملیات شستشو

شستشوی خودرو به روش دستی از سرعت بسیار پایینی برخوردار بوده، در هر بار تنها یک خودرو شستشو می شود و هر عملیات تقریبا ده تا بیست دقیقه زمان میبرد. این زمان شستشوی زیاد، در روزهای شلوغ برای صاحبان کارواش های دستی مشکل ایجاد می کند و در نتیجه رضایت مشتری را به همراه ندارد. در مقابل عملیات شستشوی خودرو با کارواش اتوماتیک بسیار سریعتر بوده و با توجه به تجهیزات و مدل های مختلف کارواش اتوماتیک ، شستشوی هر خودرو تقریبا 5 تا 8 دقیقه به طول می انجامد.

 

کارایی

کارواش دروازه ای

حتی با استفاده از بهترین دستگاه واترجت و بهترین مواد شوینده، در کارواش های دستی بعضی از لکه ها از بدنه خودرو پاک نمیشوند و کیفیت نظافت کاهش می یابد. در کارواش اتوماتیک  با بهره گیری از برس های با جنس فوم و فشار زیاد و سرعت بالای چرخش برس ها بر روی بدنه، تمامی لکه ها و آلودگی ها از روی بدنه و شیشه های خودرو پاک می شود. همچنین کارواش اتوماتیک می تواند به سیستم های زیر شویی، واکس زنی و خشک کن اتوماتیک مجهز باشد که تمامی این تجهیزات و مراحل به  صورت گام به گام عملیات شستشو را انجام داده و کیفیت نظافت را بیش از پیش افزایش می دهند. خشک کن اتوماتیک باعث می شود که قطره های باقی مانده بر روی بدنه و شیشه به طور کامل خشک شوند و رد آب بر روی خودرو باقی نماند.

 

امنیت

در کارواش های اتوماتیک به دلیل کاهش بسیار زیاد نیروی انسانی در عملیات شستشو، خطای انسانی به شدت کاهش یافته است. تحقیقات نشان داده که در شستشوی دستی خودرو، با برس و اسفنج های نامرغوب، خراش های نازک بسیار زیادی در بدنه خودرو ایجاد می شود. این خراش ها در بلند مدت و با باقی ماندن ذرات ریز خاک در بین این خراش ها،  افزایش پیدا کرده و عمیق تر می شود و همچنین رنگ خودرو را از بین می برند. در کارواش اتوماتیک معتبر از برس های عمودی و افقی با کیفیت و نرم و همچنین مواد شوینده تایید شده استفاده می شود. از این رو  شستشو و نظافت خودرو از امنیت و کیفیت بالایی برخوردار بوده و در طول عملیات به اجزا و بدنه ماشین هیچ آسیبی وارد نمیشود و رنگ ماشین دچار مشکل نمی شود.

 

مصرف آب در هنگام شستشو

در کارواش دستی، با هر بار شستشوی خودرو 500 لیتر آب مصرف می شود. در مقابل، شستشوی خودرو با کارواش اتوماتیک، مصرف آب به مقدار بسیار زیادی کاهش می یابد، زیرا تمام مراحل پاشش آب و مواد شوینده به صورت اتوماتیک و توسط دستگاه های پیشرفته کنترل شده و از هدر رفتن بی رویه آب جلوگیری می شود. همچنین در کارواش اتوماتیک معتبر و با توجه به تجهیزات موجود، میتوان آب های استفاده شده در عملیات شستشوی خودرو را بازیافت کرده و دوباره در چرخه شستشو از آن استفاده کرد که مصرف آب را برای عملیات شستشو بسیار بیشتر از قبل کاهش می دهد. البته در قسمت آبکشی نهایی از این آب بازیافت شده استفاده نمی شود.

 

دستگاه کارواش اتوماتیکاز دیگر مزایای کارواش اتوماتیک نسبت به روش دستی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– پاشش مواد شوینده به صورت خودکار و بدون دخالت دست بر روی بدنه خودرو.

– خشک کردن خودرو کاملا به صورت اتوماتیک انجام می شود در صورتی که در کارواش دستی زمان بسیار زیادی را باید صرف خشک کردن خودرو کرد.

– در کارواش اتوماتیک تمامی مراحل به صورت اتوماتیک و بدون دخالت انسان انجام میشود به همین دلیل استفاده از نیروی انسانی در این کارواش ها به شدت کاهش یافته و در نتیجه هزینه های مربوط به نیروی انسانی کاهش می یابد.

– در کارواش اتوماتیک می توان تمام مراحل را برنامه ریزی کرد و با تنظیم و برنامه ریزی به روش دلخواه می توان عملیات شستشو را با تنوع و کیفیت متفاوت به انجام رساند. در بین این مراحل و با توجه به تجهیزات موجود میتوان از میان امکانات موجود نظیر زیرشویی، لاستیک شویی، پاشش سوپر واکس و … به دلخواه هرکدام را انتخاب کرد.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید