پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×

انواع دستگاه های کارواش اتوماتیک

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

دستگاه های کارواش اتوماتیک در سایز ها و ابعاد گوناگونی مانند کارواش خودروهای شخصی تا کارواش خودرو های بزرگ و سنگین تولید می شوند، اما اساس کارکرد تمامی آنها یکسان می باشد. امروزه مدل های جدیدی از دستگاه های شستشوی ماشین وجود دارند که بدون استفاده از برس و تنها با آب و مواد شوینده، خودرو ها را نظافت می کند. عدم ایجاد خش در بدنه خودرو از مزایای این نوع از سیستم های کارواش می باشد. اما به طور کلی کارواش ها به دو دسته اصلی تقسیم می شوند: کارواش های تونلی و کارواش های دروازه ایی.

 

کارواش دروازه ایی

کارواش اتوماتیک و شستشوی خودرودر این مدل از کارواش ها خودرو به صورت ایستا در جایگاه مخصوص قرار گرفته و تجهیزات شستشو که شامل انواع برس ها و نازل ها می باشند با حرکت رو به جلو و عقب خود بسته به نوع و برنامه شستشو خودرو را نظافت می کنند. این نوع کارواش ها در هر مرحله فقط یک خودرو را شستشو می دهند که هر خودرو بسته به نوع و مراحل شستشو چیزی در حدود ۳ تا ۸ دقیقه زمان لازم دارد.

 

کارواش تونلی

کارواش تونلیدر این مدل از دستگاه ها خودرو بر روی یک نقاله حرکت کرده و تجهیزات کارواش ثابت و ایستا بوده و در حین عبور خودرو از تونل، مراحل شستشو را انجام می دهند. در این مدل از دستگاه ها قبل از پایان شستشوی خودروی اول، ماشین بعدی می تواند وارد دستگاه شود.




نتایج شستشوی خودرو با دستگاه کارواش

کارواش اتوماتیک و نتایج شستشونتایج شستشو بسته به چگونگی اجرای فرآیند شستشو می تواند متفاوت باشد. علاوه بر این، نوع برنامه شستشو، سرعت شستشو، آلودگی خودرو و مدت زمان سپری شده از آخرین شستشوی خودرو از عوامل تاثیر گذار در نتایج شستشو می باشند. نظافت خودرو در فصل زمستان به خاطر کثیفی بیشتر و چسبندگی آلودگی ها به زمان بیشتری نیاز دارد. استفاده از دستگاه های بدون برس برای نظافت این گونه از آلودگی ها کارآیی مناسبی ندارند. در این گونه از مدل ها برای نظافت کامل آلاینده های چسبنده، به چند مرحله شستشو نیاز می باشد.


 

ایجاد خش در شستشوی ماشین با دستگاه های اتوماتیک

کارواش اتوماتیک و ایجاد خش روی بدنهخش های ایجاد شده به واسطه برس های پلی استری به راحتی توسط جلا دهنده ها از بین می روند. برس های جدید از مواد حساسی ساخته شده اند که هیچ گونه خشی برروی بدنه خودرو ایجاد نمی کنند. به منظور دسترسی بیشتر بدنه خودرو برسی نیز در قسمت بالایی دستگاه نصب می شده است. در صورت عدم مدیریت صحیح کارواش و یا استفاده از برس های نا مرغوب فاصله بین الیاف برس ها می توانند به واسطه موادی مانند آسفالت و شن اشغال شده و باعث ایجاد خش بر روی بدنه خودرو شوند.



 

برنامه های مختلف شستشو در دستگاه های شستشوی اتوماتیک

کارواش اتوماتیک و برنامه های مختلف شستشودر دستگاه های تمام اتوماتیک از آب فشار قوی، حاصل از بازیافت و تصفیه آب مصرف شده در نظافت خودرو های دیگر، برای شستشوی ماشین استفاده می شود.

 

_ شستشوی چرخ ها: یکی از مراحل شستشو ، شستشوی چرخ های ماشین می باشد. در این مرحله با استفاده از برس های مخصوص یا آب پر فشار چرخ ها را نظافت می کند.

 

_ روغن زدایی: در این مرحله با استفاده از مواد شوینده مخصوص آلودگی های نمکی و روغنی مانند آسفالت و قیر از روی بدنه پاک می شوند.

 

_ پاشش فوم: به منظور نظافت هرچه بیشتر خودرو و شستشوی کامل بدنه از پاشش فوم استفاده می شود.

 

کارواش اتوماتیک_ خشک کن: به منظور خشک شدن خودرو پس از شستشو از واکس خشک کن استفاده می شود. این واکس قبل از خشک شدن خودرو بر روی آن اسپری شده و باعث تجمع قطرات آب و ریزش آنها از روی بدنه خودرو می گردد.

 

_ شامپو: شامپو فقط در کارواش هایی که از برس برای شستشو استفاده می کنند به کار می رود. و اولین مرحله در این نوع از مدل ها می باشد. شامپو علاوه بر شستشوی بدنه خودرو برای تمیزی و نظافت برس ها نیز ضروری می باشد. برس های آلوده می توانند موجب کثیفی بیشتر خودرو گردند.



لینک های مفید:

کارواش تمام اتوماتیک: فهرست محصولات