پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
دستگاه کارواش

نظافت موکت کف پوش خودرو در کارواش

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

مهم است که برخی از مسائل پیچیده ای که افراد به عنوان کارمند در کارواش حرفه ای با آن ها مواجه می شوند، بررسی شود تا موجب بهره وری بیشتر و افزایش کیفیت مجموعه کارواش شود. با وجود استفاده از دستگاه های کارواش مدرن هنوز هم برخی مشکلات وجود دارد. شستشوی کارواش با دستگاه های حرفه ای، تجهیزات کارآمد و مواد شوینده موثر، در کنار دستگاه کارواش معتبر بسیار راحت شده است. با این حال هنوز هم مشکلاتی است که امکان دارد که موجب کاهش کیفیت کلی نظافت شود و مجموعه کارواش ا تحت تاثیر قرار دهد. خیلی از این شرایط و مشکلات مانند وضعیت آب و هوا از کنترل خارج است ولی با فراگیری و افزایش کیفیت مهارت کارکنان می توان موجب افزایش رضایت مشتری و در نتیجه سود آوری بیشتر مجموع کارواش شد. بدون در نظر گرفتن مدل ماشین و نوع کارواش نظافت داخل خودرو از اهمیت بالایی برخوردار بوده است که در این مقاله سعی شده به روش های کارآمدتر و مفید تر برای افزایش کیفیت نظافت داخل خودرو اشاره شود.

شستشوی موکت کف پوش در کارواش

نظافت کف پوش در مواقعی که برای مدت طولانی مورد رسیدگی قرار نگرفته است، بسیار سخت و مشکل است. در مواقعی که مقدار لکه های موکت کف پوش زیاد باشد و مدت خیلی زیادی بر روی موکت کف ماشین قرار گرفته باشد، نظافت به کندی و بسیار سخت انجام می شود. نظافت موکت های کف ماشین با دیگر موکت ها تفاوت دارد زیرا نظافت در کف پوش در قسمت های تنگ کف دخل خودرو به سختی انجام می گیرد. یکی از اصلی ترین وظایف کارمندان کارواش نظافت این لکه های سخت به جا مانده بر روی موکت کف پوش می باشد. استفاده از ایده های زیر می تواند در پاک سازی این سطوح مفید باشد و موجب افزایش کیفیت نظافت شود.

 

ایده شماره 1

کارواش اتوماتیکاین ایده بهترین ایده برای نظافت لکه های روغنی، قهوه، شیر و … می باشد. در ابتدا مایع ظرف شویی، درون یک ظرف با سرکه و مقداری آب گاز دار مخلوط شود. بهتر است از مایع های ظرف شویی با طعم میوه استفاده کنید. نگرانی از بابت پخش شدن بوی مایع ظرف شویی درون ماشین وجود ندارد. استفاده از این نوع مایع باعث می شود که بسیاری از بوهای به جا مانده از لکه بر روی سطح و بوی سرکه از بین برود. تمام موارد مخلوط شده باید درون یک شیشه و ظرفی که قابلیت اسپری کردن را دارد، ریخته شود تا بتوان محلول را بر روی لکه اسپری کرد. محلول باید بر روی لکه اسپری شود و بعد مدت ده دقیقه با دستمال تمیز شود. این روش باعث می شود که محلول، ساختار لکه را از بین ببرد و به راحتی با دستمال تمیز شود. خشک شدن محل لکه اندکی زمان بر است ولی اگر تجهیزات نظافت نظیر جاروبرقی در دسترس بود، می توان سرعت خشک شدن را افزایش داد..

 

ایده شماره 2

این روش بیشتر مناسب لکه های آبمیوه می باشد و در صورت کاربردی نبودن روش قبلی می توان از این روش استفاده کرد. در این روش مایع ظرف شویی را با آب اکسیژنه مخلوط کرد و بعد از ریختن آن درون ظرف اسپری دار آن را بر روی سطح پاشش کرده و بعد از چند دقیقه با دستمال لکه را پاک کنید. در بیشتر مواقع نتیجه استفاده از این دور روش برای پاک کردن لکه های ذکر بسیار رضایت بخش بوده است.

 

نظافت با بخار شوی یا شامپو فرش ؟

یکی از بهترین روش ها برای جلب رضایت مشتری در هنگام مراجعه به کارواش این است که بهترین روش ها با بالاترین کیفیت برای نظافت خودرو انجام شود. نظافت موکت کف شوی با بهترین کیفیت می تواند اثر بسیار خوبی بر روی مشتری گذاشته و رضایت او را به همراه داشته باشد. بعد از انجام عملیات نظافت با جارو برقی بسیاری از کارکنان کارواش بین استفاده از بخار شوی و یا شامپو فرش برای ایجاد درخشندگی و پاک سازی بافت موکت کف پوش، مردد هستند. در ادامه مقاله به این نکته اشاره می شود. بسیاری بر این باورند که استفاده از بخار شوی موجب درخشندگی و افزایش نظافت موکت کف پوش می شود ولی بنا به تحقیقات انجام شده بخار می تواند به بافت موکت آسیب برساند لذا استفاده ار شامپو بسیار مفید تر می باشد. استفاده از شامپو فرش مخلوط شده با آب گرم و پاشش آن به لکه می تواند بسیار مفید باشد و موجب از بین بردن لکه ها و بوی بد داخل ماشین می شود. بعد از پاشش می توان با استفاده از جارو برقی سطح را خشک کرد. این روش موجب افزایش کیفیت و درخشندگی موکت کف شوی می شود.

 

از بین بردن موهای چسبیده به موکت کف پوش

کارواشبا استفاده از فشار هوا موهای چسبیده شده بر روی سطح کف پوش جدا می شود و سپس به کمک دستکش نیتریل و برس آن ها را در یک نقطه جمع کرده و با جارو برقی جمع آوری شود.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید