پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
شستشوی خودرو و حساسیت

کاهش حساسیت های فصلی با مراجعه به کارواش حرفه ای

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

همواره تغییر شرایط آب و هوا و همچنین تغییر فصل ها موجب بروز آلرژی و حساسیت در افراد مختلف می شود. از آنجایی که این حساسیت ها به صورت فزاینده ای در حال گسترش است، می بایست  برای پیشگیری و یا کاهش این حساسیت ها اقداماتی صورت داد. پوشیدن ماسک های تنفسی استاندارد، استفاده از قطره های استریل چشمی و همچنین تمیز نگهداشتن محیط اطراف از اقدامات اولیه برای پیشگیری از بروز آلرژی است. نظافت و شستشوی خودرو مخصوصا نظافت حرفه ای داخل نیز به طور محسوس در کاهش و جلوگیری از حساسیت و آلرژی موثر است. سوزش چشم، خارش بینی و عطسه از رایج ترین علائم حساسیت است که می تواند موجب کاهش دید در هنگام رانندگی شده و خطرآفرین باشد. به همین علت استفاده از خدمات کارواش و همچنین تمیز نگه داشتن داخل خودرو برای افراد دارای حساسیت امری ضروری است.

نظافت چه بخش هایی از خودرو اهمیت دارد ؟

شستشو و تمیز نگه داشتن تمامی بخش های خودرو حائز اهمیت است مخصوصا برای افرادی که دارای حساسیت و آلرژی هستند. اما به جهت حصول اطمینان از یک نظافت حرفه ای و کامل بهتر از نظافت داخل خودرو شروع کنیم. استفاده از شوینده های استاندارد مخصوص صفرشویی که عموما دارای مواد آنتی باکتریال هستند برای شستشوی موکت ها، سقف، داشبورد و رودری های خودرو بسیار مناسب و کاربردی است. برای شروع کار و نظافت خودرو می‌توانید به ترتیب زیر عمل نمایید.

استفاده از جاروبرقی

ابتدا تمامی وسایل اضافی داخل خودرو را خارج نموده تا راحت تر بتوانید داخل خودرو را نظافت کنید. استفاده از دمنده و با برای گردگیری نقاط با دسترسی کم و دور از دسترسی کاربردی است. زیر صندلی ها از جمله نقاطی است که گرد و خاک زیادی به خود جذب می کند و استفاده از کولر و یا بخاری می تواند این گرد و خاک را وارد مجاری تنفسی نماید.

جارو برقی و نظافت داخل خودرو
جارو برقی و نظافت داخل خودرو

دریچه های کولر

نظافت داخل مجاری تهویه هوا و دریچه های کولر حائز اهمیت است زیرا این بخش می تواند مستقیما گرد و خاک را وارد سیستم تنفسی نماید. تورنادور  یا گان صفرشویی از کاربردی ترین ابزارها و تجهیزات کارواش است که به کمک آن می توانید داخل دریچه های کولر و یا نقاطی با درسترسی کم را نظافت نمایید.

نظافت دریچه های کولر
نظافت دریچه های کولر

صفرشویی صندلی ها

شستشو و نظافت صندلی ها و کمربند خودرو نیز می تواند در مرحله بعدی از یک شستشوی حرفه ای قرار گیرد . این قسمت از خودرو نیز با بدن انسان تماس مستقیم داشته و می تواند سبب بروز آلرژی و حساسیت گردد.

اسپری مکش و صفرشویی صندلی ها
اسپری مکش و صفرشویی صندلی ها

خارج کردن وسایل اضافی

وجود برخی از اشیا و وسایل در فضای داخل خودرو می تواند پس از مدتی منجر به انتشار گازهایی گردد که برای سیستم تنفسی انسان مضر است. به همین منظور بهتر است که تا حد امکان تمامی وسایل اضافی را از داخل خودرو خارج نموده و یا در صندوق خودرو قرار داد. این مهم در مورد وسایلی که قابلیت بالایی در جذب گرد و غبار دارند نیز صدق می کند.

تعویض فیلتر هوای خودرو

تعویض به موقع و در زمان مقرر فیلترهای کابین خودرو علاوه بر ورود هوای پاک داخل خودرو موجب جلوگیری از ورود گرد و غبار می شود. بهتر است حداقل ماهی یکبار این فیلتر ها با استفاده از دمنده های قوی گردگیری گردد.

تعویض فیلتر های اتاق
تعویض فیلتر های اتاق

شستشوی بدنه و سطح خارجی خودرو

در قسمت پایانی نظافت و شستشوی خودرو، نظافت بدنه و سطح خارجی آن قرار می گیرد. استفاده از کارواش مکانیزه دستی که از تجهیزات مدرن و جدید بهره می گیرد و یا کارواش اتوماتیک بیشتر از سایر کارواش های دیگر می تواند آلودگی هایی مانند بقایای حشرات و فضولات پرندگان را از بین ببرد. با توجه داشت که همین آلودگی های سطحی نیز می تواند تا حد زیادی موجب بیماری های مختلف از جمله حساسیت های تنفسی و پوستی گردد.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید