پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
راهکارهای ارتقای کارواش

5 راه کار اساسی برای ارتقای کارواش

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

شستشو و خدمات کارواش از جمله مشاغلی است که با توجه به آلودگی های زیست محیطی و  همچنین درخواست روزافزون مشتریان از رونق خوبی برخوردار می باشد. از این رو، افراد زیادی تمایل به راه اندازی کارواش و همچنین جذب بیشتر مشتری برای کسب و کار خود دارند. در این بین کارواش های جدید با ایجاد مزیت های رقابتی همچون کاهش قیمت ها، ارائه خدمات تکمیلی و غیره مشتریان بیشتری به خود جذب می نمایند. حال اگر کارواش های قدیمی و با سابقه که چند سالی است در این حرفه مشغول هستند برای ارتقای سطح خدمات خود اقدامی نکنند، به زودی بخشی از مشتریان خود را از دست خواهند داد. از همین جهت  در مرحله اول برای حفظ و در مرحله دوم برای جذب مشتریان بیشتر نیاز به اقدام هایی می باشد که در این مقاله به بررسی 5 اقدام اساسی و اولیه برای ارتقای سطح کیفی کارواش ها می پردازیم.

یکی از قدیمی ترین عکس های کارواش
از قدیمی ترین عکس های کارواش

اقدامات مهم و ضروری ارتقای کارواش

شاید برای هر کارواش و هر کسب و کاری اقدامات و راه کارهای متفاوتی برای این مهم وجود داشته باشد اما تجربه سال ها کار با کارواش های مختلف نشان می دهد که این اقدام های برای بسیاری از این کسب و کارها نه تنها لازم بلکه ضروری است.

  1. بروز رسانی تجهیزات کارواش

بخش عمده از کارواش های سنتی در ایران از تجهیزات و لوازم فرسوده و قدیمی استفاده می کنند. این تجهیزات در کنار ظاهری ناخوشایند و نامطلوب موجب کاهش سرعت شستشو و ارائه خدمات توسط نیروی انسانی کارواش می گردد. به عنوان مثال استفاده از سیستم های تولید کف قدیمی سبب می شود تا زمان زیادی برای آماده شدن کف سپری گردد و یا شیلنگ بسیار سنگین کارواش باید در طول روز چندین بار از روی زمین جمع گردد تا با تردد خودرو به آن و پمپ کارواش آسیب وارد نگردد. استفاده از لوازم مدرن و بروز رسانی تجهیزات کارواش موجب می گردد تا کیفیت و سرعت ارائه خدمات به صورت چشمگیر افزایش یابد. از مدرن ترین تجهیزات کارواش می توان به بوم سقفی، لنس زیرشویی و سیستم فوم پاش لنس برس و همچنین لنس دوقلو اشاره نمود. افزایش سرعت شستشو و کاهش هزینه های جاری از مهم ترین مزیت های بروز رسانی تجهیزات کارواش می باشد.

لنس زیرشویی حرفه ای
لنس زیرشویی حرفه ای
  1. ارتقای نیروی انسانی

شاید به جرات می توان گفت که نیروی انسانی یکی مهم ترین عوامل موفقیت و یا شکست هر کسب و کاری می باشد. در صنعت نظافت خودرو و کارواش نیز این بخش اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که بخش عمده از خدمات کارواش ها به صورت دستی و توسط نیروی انسانی صورت می گیرد. از سوی دیگر این افراد به صورت مستقیم با مشتریان در ارتباط هستند و این امر می تواند بر روی سیستم مدیریت مشتریان نیز تاثیر گذار باشد. آموزش نیروی خدماتی کارواش ها و افزایش مهارت های آنها به صورت تخصصی می تواند ضمن افزایش رضایت مندی مشتریان، افزایش ظرفیت کارواش را نیز در پی داشته باشد.

  1. اضافه کردن خدمات جانبی

اتلاف زمان در هنگام شستشوی خودرو از جدی ترین معضلات و مشکلات مراجعه کنندگان کارواش های می باشد. از این رو اضافه شدن برخی دیگر از خدمات همچون آرایشگاه، سوپرمارکت، نانوایی، کافی شاپ و … علاوه بر ایجاد آسایش و رفاه بیشتر برای مشتریان می تواند درآمد بیشتری نیز برای کارواش ها و مجموعه خدمات خودرویی داشته باشد.

  1. استفاده از سیستم های مدیریت مشتریان

امروزه استفاده از سیستم های مدیریت مشتریان و داشتن باشگاه مشتریان برای هر کسب و کاری ضروری به نظر می رسد. این سیستم ها علاوه بر گزارش دهی و جمع آوری اطلاعات امکانات متعدد دیگری را نیز در اختیار صاحبان کسب و کار قرار می دهد. شاید مهم ترین اطلاعاتی که کارواش داران می توانند از این نرم افزار تهیه کنند، ساعت های پیک کاری و خلوتی کارواش است. از طریق جمع آوری این اطلاعات و برنامه ریزی کارواش داران می توانند سیستم های تخفیفی و همچنین نیروی انسانی کارواش خود را مدیریت نمایند.

  1. راه اندازی کارواش اتوماتیک

افزایش سرعت شستشوی خودرو و بالا نگهداشتن کیفیت نظافت می تواند تاثیر مستقیم بر روی تعداد مراجعه کنندگان و درآمد های کارواش داشته باشد. یک دستگاه کارواش اتوماتیک استاندارد و با کیفیت می تواند با کمترین نیروی انسانی، حداقل 8 تا 10 خودرو را درساعت شسته، واکس بدنه پاشش و سپس خشک نماید. این در شرایطی است که در کارواش های سنتی برای هر جایگاه شستشو حداقل 2 نیروی انسانی نیاز است تا بتوانند 3 تا 4 خودرو را در ساعت شسته و خشک نمایند. دستگاه کارواش اتوماتیک دروازه ای برای کسب و کارهای نسبتا کوچک (تا 100  شستشوی خودرو در روز ) و کارواش های تونلی برای کسب و کارهای بزرگ تر پیشنهاد می‌شود.

کارواش اتوماتیک دروازه ای
کارواش اتوماتیک دروازه ای

برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین دریافت کاتالوگ های دستگاه های کارواش اتوماتیک و همچنین تجهیزات می توانید با از طریق شماره تلفن 88999400 و یا از طریق فرم تماس صفحه تماس با ما، با متخصصین و کارشناسان شرکت تجهیز و توسعه پیشرو پاکران در تماس باشید.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید