پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×

جایگزینی کارواش اتوماتیک به جای روش های دستی

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

شستشوی اتومبیل در منزل عملی مقرون به صرفه محسوب نمی شود زیرا این فعالیت نیازمند صرف زمان و انرژی بسیار زیادی است، علاوه بر این مقدار زیادی آب آشامیدنی به هدر می رود و محیط اطراف نیز آلوده می گردد. به همین دلیل بیشتر دارندگان خودرو ترجیح می دهند که ماشین خود را در کارواش شستشو دهند. اگر در یک کارواش همین روش های خانگی مورد استفاده قرار گیرد معایب ذکر شده دوباره رخ می دهد بنابراین انتخاب کارواشی که از روش های مدرن بهره گیری می کند، مناسب تر خواهد بود زیرا راه کارهای جدید همواره به سمتی پیش می روند که در وقت، انرژی و هزینه صرفه جویی می گردد. یکی از نوین ترین و پیشرفته ترین سیستم های شستشوی انواع اتومبیل کارواش اتوماتیک است که امروزه طرفداران بی شماری پیدا کرده است. شستشوی اتوماتیک خودرو مزیت های بسیار زیادی را به همراه دارد که در ادامه به توضیح آن می پردازیم.

 

دستگاه کارواش اتوماتیک چه مزیت هایی دارد؟

در طراحی و ساخت کارواش اتوماتیک آخرین و برترین تکنولوژی روز به کار گرفته شده است و همین امر موجب گشته تا این وسیله به یک ابزار فوق العاده و پر مزیت تبدیل شده و به دلیل راحتی و عدم نیاز به تماس کاربر با اتومبیل مورد پسند همگان قرار گرفته است. برخی از ویژگی های منحصر به فرد کارواش اتوماتیک به شرح زیر است :

 

1- کارواش اتوماتیک شستشو دهنده تمامی بخش های یک خودرو

کارواش اتوماتیکدستگاه کارواش تمام اتوماتیک نه تنها بدنه ماشین را شستشو می دهد بلکه قابلیت شستشوی بخش زیرین آن را نیز دارد زیرا با استفاده از روش های معمولی دسترسی و شستشوی این قسمت از خودرو تقریباً غیر ممکن خواهد بود. این وسیله به ویژه برای افرادی مناسب است که در مناطقی زندگی می کنند که میزان بارش برف و باران در آن جا زیاد است. بارندگی سبب می شود گل و لای و هم چنین نمک و ماسه به زیر اتومبیل و در شیارهای تایر نفوذ کند و این آلودگی ها در اجزای دور از دسترس باقی می مانند. سیستم زیر شویی کارواش اتوماتیک تمامی آلودگی های سخت و چسبنده را از بخش زیرین جدا کرده و این قسمت را به خوبی شستشو می دهد.

 

2- کارواش اتوماتیک دستگاهی سازگار با محیط زیست

کارواش اتوماتیکزمانی که یک خودرو در منزل شستشو می شود، انواع مختلف شوینده ها مورد استفاده قرار می گیرد. بیشتر این شوینده ها حاوی مواد شیمیایی بسیار مضر هستند که به همراه آب بر روی زمین جاری شده و به درون باغچه ها، آب های زیر زمینی، جوی ها و … وارد می شود و به طبیعت و محیط زیست آسیب جدی می رساند. بهره گیری از کارواش اتوماتیک از ایجاد این آلودگی های غیر ضروری جلوگیری می نماید زیرا تمامی دستگاه های کارواش مکانیزه مجهز به سیستم تصفیه و برگشت آب هستند به صورتی که سیستم تصفیه محلول آب و مواد شوینده را با کیفیت بسیار مطلوبی پالایش می کند و مانع از ورود مواد شیمیایی به محیط زیست می گردد و آب تصفیه شده از طریق سیستم برگشت آب به چرخه مصرف باز گشته و این پدیده تا 80 درصد مصرف آب را کاهش می دهد.

 

3- کارواش اتوماتیک به اتومبیل هیچ گونه آسیبی نمی رساند

کارواش اتوماتیکدستگاه شستشوی ماشین به وسیله پاشش آب فشار قوی و هم چنین با استفاده از برس های ضد خش عملیات شستشوی بدنه اتومبیل را به طور کامل انجام می دهد. زمانی که خودرو به صورت دستی شستشو می شود برس ها و اسفنج های به کار گرفته شده موجب ایجاد خط و خش در خودرو می شود علاوه بر این اگر آلودگی های سختی مانند ماسه و گل و لای به ماشین چسبیده باشد با حرکت اسفنج از بدنه جدا شده و در بافت اسفنج به دام می افتد که در نتیجه آن بر روی اتومبیل خش های عمیق به وجود می آید. این در حالی است که برس های ضد خش به کار رفته در کارواش اتوماتیک تمامی سطوح صاف و هم چنین دارای شیار خودرو را شستشو می دهد بدون آن که کم ترین آسیبی به آن برساند.

 

4- کارواش اتوماتیک از اتلاف آب جلوگیری می کند

کارواش اتوماتیکدر سیستم شستشوی اتوماتیک دستگاه ماشین شوی حجم مناسبی از آب از نازل های پاشش با فشار خارج می شود و در حقیقت فشار آب در کنار برس ها ماشین را تمیز می نماید و همین مقدار آب کم نیز قابل تصفیه و بازگشت به چرخه شستشو می باشد. در کارواش دستی حجم زیادی از آب از شلنگ خانگی خارج می شود که کنترل آن دشوار است و باعث به هدر رفتن آب می شود، علاوه بر این برای این در روش های دستی برس مناسبی وجود ندارد و به همین دلیل آب بیشتری برای تمیز شدن مصرف می شود.

 

 

5- کارواش اتوماتیک سریع و با کیفیت عمل می کند

کارواش اتوماتیکبا وجود مصرف کم آب و مواد شوینده در سیستم اتوماتیک شستشو در کمترین زمان و با بالاترین سطح کیفیت شستشو می شود. فرآیند تمیز شدن خودرو از ابتدا تا انتها در زمانی کمتر از 10 دقیقه انجام می پذیرد و انواع آلودگی های چسبیده به سطح خودرو را به طور کامل از بین می برد و اتومبیل را تمیز و درخشان می کند. در پایان شستشو نیز توسط سیستم خشک کن دستگاه کارواش تمام اتوماتیک ، ماشین خشک می شود و به این ترتیب اثری از رد آب باقی نمی ماند. پس از آن می توان جهت دستیابی به بیشترین مقدار شفافیت و درخشندگی از واکس های جلا دهنده استفاده نمود. این واکس ها ماشین را درخشان تر ساخته سرعت آلوده شدن دوباره را کاهش می دهد.

 

لینک های مفید :

کارواش اتوماتیک : فهرستی از محصولات

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید