پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×

چرا نباید اتومبیل خود را در منزل بشوییم؟

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

امروزه بسیاری از افراد در سرتاسر دنیا به مقدار بی رویه آب مصرف می کنند که بخش عظیمی از این مصارف غیر ضروری بوده و می توان به راحتی از اتلاف بیهوده آن جلوگیری نمود. یکی از مصادیق مصرف بی رویه آب در دنیا شستشوی وسایل نقلیه می باشد. از آن جایی که استفاده از انواع اتومبیل سواری و وسایل نقلیه سنگین بیش از گذشته رو به افزایش است، به دنبال آن بر تعداد دفعات شستشوی اتومبیل ها افزوده شده است. به منظور ممانعت از به هدر رفتن آب روش های مدرن یعنی دستگاه های کارواش اتوماتیک تولید شده اند که سهم بزرگی در حفظ منابع دارند و از همین رو تقاضا برای نصب و راه اندازی سیستم های تمام اتوماتیک رو به افزایش بوده و مشتریان نیز تمایل دارند برای شستشوی وسیله نقلیه خود به کارواش اتوماتیک مراجعه کنند تا از مزیت های بی شمار آن بهره مند شوند. یکی از این مزیت ها بهبود استفاده از آب می باشد که در ادامه به شرح چگونگی آن می پردازیم.

 

مصرف آب بیشتر

کارواش اتوماتیکبسیاری از افرادی که اتومبیل خود را شخصاً شستشو می دهند ابزارهای مانند برس و دستمال را در یک دست و شلنگ آب را دست دیگر می گیرند. از آن جایی که در هنگام شستشو  شلنگ آب بدون وقفه باز می ماند چندین متر مکعب آب مصرف می گردد. این در حالی است که دستگاه کارواش اتوماتیک مصرف آب را تا 80 درصد کاهش می دهد؛ زیرا این دستگاه مجهز به نازل های پاشش آب فشار قوی در جهت های مختلف است که با استفاده از آن ها نیروی آب جایگزین جریان زیاد آب شده و فرآیند شستشوی خودرو را انجام می دهد. بنابراین با توجه به این که در دوران بحران آب به سر می بریم مصرف مقدار زیاد آب و غیر ضروری عملی نادرست خواهد بود. کارواش اتوماتیک دارای برس های ضد خشی است که سطح خودرو را شستشو داده و با حرکت آن بر روی بدنه تمامی آلودگی های آن را از بین می برد. وجود این برس ها عامل موثر دیگری بر کاهش مصرف آب می باشد.

 

آلودگی آب

کارواش اتوماتیکوسایل نقلیه همواره در معرض انواع آلودگی ها مانند گرد و خاک، گل و لای، نمک، فضولات پرندگان، مایعات روغنی، ضد یخ ها و … قرار دارند. به منظور افزایش کیفیت تمیزی در شستشوی اتومبیل مواد شوینده گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرد و این شوینده ها با آب ترکیب شده و آن را آلوده می سازد که با جاری شدن محلول آب و مواد شوینده بر روی سطح زمین، آب های قابل شرب را کثیف می کند. مواد شوینده ای که در دستگاه کارواش اتوماتیک به کار می رود و استفاده از آن به مشتریان پیشنهاد می گردد دارای کمترین میزان آلاینده های شیمیایی و سمی است که آسیب های وارد شده بر اکو سیستم را به حداقل و حتی به صفر می رساند. مواد کارواش علاوه بر آن که فاقد آلاینده های خطرناک هستند، پس از شستشو با استفاده از سیستم تصفیه از آب تفکیک می شوند. بنابراین در هنگام طراحی و کارواش اتوماتیک معیارهای کنترل آلودگی در نظر گرفته شده و در ساخت آن اعمال شده است.

 

آلودگی محیط

کارواش اتوماتیکشستشوی اتومبیل در مناطق مسکونی سبب جاری شدن آب های آلوده بر روی زمین شده که این آب ها به جوی ها، باغچه ها، نهرها و ذخایر آب زیر زمین نفوذ می کند و در نتیجه آن تعادل محیط زیست بر هم خورده، سبب مرگ آبزیان شده و آب های قابل شرب را آلوده می کند. سیستم به کار رفته در کارواش اتوماتیک این مشکل را رفع نموده به صورتی که آب مصرف شده در زمان شستشو را جمع آوری کرده و با استفاده از سیستم تصفیه آب آلاینده های موجود در آب را از آن جدا می سازد. بدین ترتیب نه تنها از ورود آب آلوده به محیط زیست جلوگیری می گردد بلکه با بهره مندی از سیستم بازگشت آب، آب تصفیه شده به چرخه مصرف باز گشته و به میزان قابل توجهی از اتلاف آب جلوگیری به عمل می آید.

 

 لینک های مفید :

کارواش اتوماتیک : فهرستی از محصولات

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید