پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×

مزیت های کارواش اتوماتیک نسبت به شستشوی دستی

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

در میان دارندگان خودرو و کارشناسان اتومبیل همواره بحث و تبادل نظر در ارتباط با شستشوی ماشین با کارواش اتوماتیک و شستشو به روش دستی وجود دارد و هر یک دارای موافقان و مخالفانی هستند. کارواش اتوماتیک دستگاهی است که از مراحل شستشو را از ابتدا تا انتها به طور تمام اتوماتیک انجام می دهد و با گسترش روز افزون علم و فناوری از طراحی پیشرفته و منحصر به فردی بهره مند گردیده است. با این حال برخی افراد هم چنان بر شستشوی دستی تأکید دارند و بر این باورند که دستگاه ماشین شوی به خودرو آسیب می رساند. به منظور رفع ابهامات موجود درباره کارواش اتوماتیک به معرفی مزیت های استفاده از این دستگاه می پردازیم.

 

سرعت، سهولت و کاهش هزینه ها

سیستم کارواش اتوماتیک عملیات کامل شستشوی خودرو را با کیفیت چشمگیر در مدت زمان بسیار کوتاهی انجام می دهد و برای افرادی که دارای مشغله های فراوان بوده و فرصت کافی برای شستشوی وسیله نقلیه خود ندارند، بهره مندی از کارواش اتوماتیک می تواند یک روش مناسب و ایده آل به شمار آید. فرآیند شستشوی اتوماتیک حداکثر 10 دقیقه به طول می انجامد حال آن که شستشوی دستی می تواند تا مدت یک ساعت نیز زمان صرف کند. در کارواش اتوماتیک راننده خودرو را در بر روی کانوایر قرار داده و هیچ گونه دخالتی در عملیات شستشو ندارد اما با روش دستی مجبور به صرف انرژی و کار فیزیکی برای از بین بردن آلودگی های ماشین خواهد بود. با شستن اتومبیل در خانه مقدار زیادی آب و مواد شوینده مصرف می شود که علاوه بر زیان رساندن به طبیعت و محیط زیست هزینه ها را افزایش می دهد، در صورتی که مواد مورد استفاده در کارواش اتوماتیک با محیط زیست سازگاری داشته و به دلیل وجود سیستم تصفیه و بازگشت آب در دستگاه ماشین شوی به میزان باور نکردنی در مصرف آب صرفه جویی می گردد.

 

حفاظت از خودرو با کارواش اتوماتیک

دستگاه شستشوی ماشین مجهز به برس های افقی و عمودی است که در هنگام شستشو تمامی سطح بدنه خودرو را پوشش می دهد و چون از الیاف ضد خش ساخته شده هیچ گونه آسیبی به رنگ ماشین وارد نمی کند. برس های کارواش اتوماتیک آلودگی ها را از بدنه و بخش های دارای خلل و فرج جدا نموده و با لغزش بر روی سطح ماشین آن را با کیفیتی بی نظیر شستشو می دهد. در هنگام شستشو به روش دستی از برس و اسفنج هایی استفاده می شود که ذرات آلودگی را در خود نگه می دارد و رنگ خودرو را خراش می دهد. هم چنین به کار گیری از مواد شوینده ناصحیح و ساینده رنگ اتومبیل را خراب می کند در حالی که مواد کارواش به طور اختصاصی برای شستشوی اتومبیل تولید شده اند و نه تنها آسیبی به بدنه و رنگ خودرو وارد نمی کند لکه سبب جلا و درخشندگی آن شده و واکس های محافظ مصرفی از رنگ ماشین حفاظت می کند.

 

صرفه جویی در مصرف آب

شستشوی اتومبیل در خانه و با استفاده از شلنگ های معمولی مقدار زیادی آب را به هدر می رود و با توجه به این که کمبود آب به یک بحران تبدیل شده است، روش مناسبی نخواهد بود. کارواش اتوماتیک با استفاده از نازل های آب فشار قوی، سیستم تصفیه آب و سیستم بازگشت آب مصرف آب را بهینه سازی می کند؛ به صورتی که آب مصرف شده در فرآیند شستشو که حاوی مواد کارواش نیز می باشد، از طریق راه آب جمع آوری شده و به سیستم تصفیه فرستاده می شود که ذرات جامد آب و میکروب های آن را می گیرد و برای شستشوی خودروهای بعدی آماده شده که توسط سیستم بازگشت آب به چرخه مصرف باز می گردد. هم چنین ذرات جامد و ناخالصی های آب تمیز نیز به وسیله سیستم تصفیه گرفته می شود تا در هنگام آب کشی اثری از رد آب باقی نماند.

 

لینک های مفید :

کارواش اتوماتیک : فهرستی از محصولات

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید