پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
کارواش اتوماتیک

علت برتری کارواش اتوماتیک در مقابل روش های سنتی و دستی چه می باشد؟

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

کارواش اتوماتیک که با تکنولوژی مدن خود به سزعت در حال گسترش در سطح شهر های بزرگ و کوچک می باشند ، شیوه ی نوینی در زمینه ی شستشوی و پاکیزه نمودن سطح خودرو ها برقرار می سازد. سرعت بالای انجام عملیات بوسیله ی کارواش اتوماتیک زمینه را در برقراری بهترین کیفیت نظافت اتومبیل ها به وجود می آورد. از این رو , و به سبب سرعت بالای عملیات در روش مکانیزه ،  مردم تمایل بیشتری به مراجعه به کارواش اتوماتیک  از خود به نمایش می گذارند. حا ل قصد داریم تا به بررسی معایب روش های شستشوی دستی توسط شوینده های فشار قوی پرداخته و به مزایای موجود در استفاده از دستگاه اتوماتیک کارواش اشاره نماییم.

 

انواع کارواش اتوماتیک

دستگاه کارواش اتوماتیک به طور کلی به دو گروه کارواش های دروازه ای (رولی) و کارواش تونلی ، دسته بندی می گردند.که در ادامه به بررسی تک تک آن ها و ویژگی های آن خواهیم پرداخت:

 

کارواش دروازه ای(ریلی)

کارواش مکانیزهماشین شوی دروازه ای  با تکیه بر تکنولوژی نوین در امر شستشوی انواع خودروها به فعالیت در محیط های شهری و صنعتی می پردازد. شیوه ی کار کارواش های دروازه ای  به گونه ای صورت می پذیرد ، که تمامی قطعات بر روی یک دروازه سوار شده و آن دروازه بر روی ریل واقع شده است ؛ لذا به هنگام شروع عملیات شستشوی ، دروازه که محل قرار گیری برس ها می باشد ، با حرکت در امتداد ریل ، به شستشو و برس زنی سطح خارجی اتوموبیل می پردازد. کارواش ریلی دارای قابلیت شناسایی موقعیت چرخ ها و شستشوی آن ها با دو برسش دیسکی اختصاصی می باشد.همچنین نازل های پاشش آب و مواد شوینده هم از دیگر بخش هایی هستند که با قرار گرفتن بر روی دروازه به آبکشی و پاشش مواد شوینده می پردازند تا سطح بالا و کیفیت مطلوب را برای کاربر فراهم آورند.

 

 

 

کارواش تونلی

کارواشکارواش اتوماتیک تونلی با ظرفیت شستشوی بالایی که از خود به نمایش می گذارد ، قادر خواهد بود تا خودروهای سواری را با مطلوب ترین کیفیت مورد شستشوی قرار دهد. سیستم کاری کارواش های تونلی به طور کلی یکسان می باشد. در تمامی کارواش های تونلی ، اتومبیل پس از آنکه سنسور های دستگاه اجازه ی ورودش به محوطه را اعمال می نمایند ، به سمت نوار نقاله حرکت کرده و پس از اسنقرار در محل مورد نظر توسط نوار نقاله به داخل منطقه ی شستشو هدایت می گردد. با ورود اتومبیل به بخش شستشو ، قسمت های مختلف نظیر پاشش مواد شوینده ، واحد پیش شستشو، برس زنی بخش فوقانی و بدنه اتومبیل ، سیستم چرخ و رینگ شوی و واحد خشک کن کارواش به انجام وظایف خود می پردازند.

 

 

 

مقایسه ی ویژگی هایی که کارواش اتوماتیک را نسبت به سایر روش های شستشوی اتومبیل برتری می بخشد

در ادامه می خواهیم شما را به وجوه تمایز میان کارواش های دستی و اتوماتیک آشنا و به علل برتری این دستگاه های مکانیزه در مقابل روش های سنتی و قدیمی شستشو بپردازیم:

 

1- سرعت بالا ، راحتی و صرفه جویی کارواش اتوماتیک

کارواش دروازه ایسه فاکتوری که به آن اشاره کردیم به طور گسترده ای در جلب نظر مراجعین موثر بوده و بازده کارواش های اتوماتیک را در بهترین حالت ممکن قرار می دهد. با توجه به تغییر سبک زندگی افراد و پر مشغله بودن آن ها ،از یک سو کنترل زمان ، از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. لذا کاهش مدت زمان مصرفی جهت شستشوی اتومبیل ها ، می تواند در مدیریت هر چه بهتر زمان به شما کمک نماید. به طور کلی دستگاه های کارواش اتوماتیک ، بسته به مدل دستگاه ، طی بازه زمانی بین 5 تا 10 دقیقه ، به انجام عملیات نظافت اتومبیل می پردازند. از سوی دیگر راحتی کار توسط دستگاه های کارواش مکانیزه ، اطمینان خاطر را برای مراجعین فراهم می سازد تا به طور کاملاً خودکار پاکیزگی را بدون ایجاد کوچکترین صدمه به خودرو به وجود بیاورد. اما آخرین مولفه ، صرفه جویی در مصرف اب و مواد شوینده می باشد که اهمیت آن با توجه به ضرورت اصلاح الگو های مصرفی توسط اقشار جامعه مورد توجه قرار دارد. در روش های سنتی شستشوی خودرو توسط پاشش آب بوده و موجب هدر رفت میزان چشم گیر آب می گردد اما در کارواش های اتوماتیک برس ها نقش اصلی را ایفا می نمایند و اب تنها به عنوان شستشوگر نهایی عمل می کند . ضمن اینکه می توان به کمک سیستم برگشت آب ، آب مصرفی را تصفیه و مجدداً در چرخه ی شستشو استفاده نمود.

 

 

2- چگونه روش های شستشوی دستی و مکانیزه عمل می نمایند ؟

کارواش تمام اتوماتیکدر شستشوی اتومبیل ها با روش های دستی ، امکان بهره مندی از شوینده های فشار قوی (واترجت) و یا بهره گیری از آب معمولی با فشار 4 بار امکان پذیر می باشد. در کارواش های دستی عموماً واترجت با پاشش آب پر فشار به شستشوی اتومبیل پرداخته و توسط کارگران مواد شوینده به سطح خودرو اعمال می گردد. اما در شستشوی اتومبیل بوسیله ی کارواش اتوماتیک ، برس ها با حرکت خود بر روی بدنه ی اتومبیل ، ضمن از بین بردن آلودگی ها و لکه های موجود بر سطح خودرو ، نظافت را به ارمغان آورده و پاشش آب بوسیله ی نازل های شستشو دهنده و آرک های شستشو صورت می گیرد اما از جمله تفاوت های عمده ی موجود میان دستگاه کارواش اتوماتیک و دستی، برخورداری کاوراش مکانیزه از سیستم خشک کن پیشرفته می باشد . امکان کنترل فشار آب خروجی و نیز بهره گیری از برس های استاندارد موجب تضمین کیفیت شستشو و نیز دستیابی به سطح بالای نظافتی می گردد.

 

 

3- کدام روش برای محیط زیست خطر کمتری می آفریند؟

کارواش اتوماتیکبسیاری بر این باورند که مواد شوینده مصرفی توسط دستگاه کارواش تمام اتوماتیک پس از شستشو و با ورود به طبیعت موجب بروز آسیب هایی شیمیایی به محیط زیست می گردند. اما با رو کار آمدن دستگاهی های  کارواش اتوماتیک و بهره مندی از بخش های متناسب و دوستدار محیط زیست و مواد شوینده ی استاندارد ، این تفکر را رد و با امکان تصفیه ی آب و استفاده مجدد از آب مصرفی در چرخه ی شستشو نه تنها به محیط زیست آسیب نمی رساند ، بلکه با صرفه جویی در مصرف منابع در حفظ ان نیز تلاش می کند.

 
لینک های مفید:

کارواش تمام اتوماتیک : فهرستی از دستگاه های کارواش اتوماتیک

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید