پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×

استفاده از تجهیزات مناسب جهت افزایش سود دهی کارواش

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

توجه به چند نکته قبل از راه اندازی کارواش، می تواند موجب سودآوری بیشتر کسب و کار شود. انتخاب مکان مناسب، بازاریابی دقیق، ارائه خدمات درجه یک، شستشوی سریع و باکیفیت خودرو ها و قیمت مناسب از نکاتی است که می بایست در راه اندازی یک کارواش مورد توجه قرار گیرد. از طرف دیگر می بایست یک بررسی جامع همراه با برنامه ریزی مناسب و توجه به جزییات جهت سودآوری کار صورت گیرد. استفاده از تجهیزات مناسب و جدید برای کارواش نیز می تواند با بهبود فرآیند، در جلب مشتری و سودآوری کسب و کار موثر باشد.

 

تجهیزات کارواش در شستشوی ماشینتحقیق در مورد کسب و کار شستشوی ماشین

اولین گام در جهت راه اندازی یک کارواش، برنامه ریزی جهت انجام مراحل کار می باشد. برای اینکار ابتدا بهتر است با مراجعه به مراکز موجود در این زمینه، از چگونگی ارائه خدمات و تجهیزات آن ها آشنایی پیدا کرد. اطلاعات از قیمت شستشوی ماشین نیز در مراکز شستشوی ماشین منطقه دارای اهمیت است. جستجو در فضای مجازی و دیگر رسانه ها برای انتخاب نوع ارائه خدمات و تجهیزات کارواش های موجود در یک منطقه خاص نیز مورد توجه است. همچنین اطلاع یافتن از جدیدترین لوازم کارواش می تواند در موفق بودن راه اندازی کارواش موثر باشد.

 

بررسی رقبا

به منظور رقابت با دیگر فعالان این عرضه در منطقه خود، ابتدا می بایست بطور دقیق آن ها را شناسایی کرد. نوع، قیمت خدمات و نحوه بازاریابی کارواش های موجود مورد توجه هستند. توجه به مراکز مختلفی که در اطراف کارواش قرار دارد نیز باید مورد بررسی قرار گیرد. در نهایت می بایست یک جمع بندی از نتایج به دست آمده جهت کسب و کار خود صورت داد.

 

کارواش اتوماتیکبرنامه ریزی

برنامه ریزی جهت راه اندازی یک کارواش گام بعدی در این زمینه می باشد. در این برنامه تمامی جزییات می بایست مورد توجه قرار گیرد. معرفی اولیه، آنالیز کسب و کار، شرح شرکت، سازماندهی و مدیریت، استراتژی فروش و بازاریابی، خدمات و مسائل مالی از بخش های یک برنامه ایده آل می باشد.

 

یافتن سرمایه گذار

از قسمت های مهم راه اندازی کسب و کار، یافتن سرمایه گذار می باشد. این کار می تواند با گرفتن وام یا یک سرمایه گذار خصوصی صورت گیرد. چگونگی ارائه خدمات، حجم و وسعت فعالیت و بکارگیری تجهیزات پیشرفته، همگی در میزان سرمایه گذاری تاثیر گذارند.

 

خریداری تجهیزات کارواش

بسته به نوع کارواش مورد استفاده و خدماتی که قرار است ارائه شود، می بایست تجهیزات متفاوتی خریداری شود. کارواش اتوماتیک یا دستی بودن، تجهیزات خاص خود را لازم دارد. خرید سیستم شستشو مانند واترجت و تجهیزات خدمات اتوماتیک، مواد شیمیایی مانند محلول های شستشو و براق کننده ها، خشکن کن، جاروبرقی، برس ها و سیستم آبکشی با توجه به نیاز افراد می توانند در نظر گرفته شوند.

 

وسایل کارواش مناسب جهت شستشوی ماشینبازاریابی

یک فعالیت چند بعدی برای تبلیغات کسب وکار جدید نیاز است که شامل آگهی، پوستر و تبلیغات آنلاین می باشد. بعلاوه تابلو کارواش می تواند رنگارنگ و با نوشته های واضح باشد و می بایست به خوبی دیده شود. در نظر گرفتن تخفیف نیز می تواند در ابتدای کار مورد توجه قرار گیرد. از طرف دیگر رسانه های جمعی نیز نقش مهمی در بازاریابی دارند. طراحی و ایجاد یک وب سایت و ساخت اکانت در شبکه های اجتماعی نیز به منظور معرفی کسب کار و ارائه خدمات دارای اهمیت است. نوشتن مقالات مفید در رابطه با مزایای استفاده از کارواش و خدمات خاص خود در وب سایت از دیگر کارهایی است که سودآوری کسب و کار می انجامد.

 

استخدام نیرو

مراجعه مشتریان به کارواش، بطور قابل توجهی تحت تاثیر نحوه برخورد و عملکرد نیروهای خدماتی آن می باشد. برخورداری از مهارت های تخصصی، رعایت ادب و احترام و داشتن مهارت های ارتباطی این افراد در فروش مناسب موثر است.

 

افزودن خدماتشستشوی خودرو با کارواش تمام اتوماتیک

بیشتر کارواش ها، خدمات دیگر را در کنار شستشوی ماشین در نظر گرفته اند تا درآمد خود را بیشتر کنند. افزودن این خدمات می تواند علاوه بر ایجاد جذابیت برای مشتری ها، به خاص بودن آن نیز کمک کند. فروشگاه، رستوران و حتی اتاق انتظار با امکانات می توانند در کنار کارواش ایجاد شوند. میزان هزینه، وجود فضای کافی و استقبال افراد قبل از ایجاد چنین خدماتی می بایست در نظر گرفته شود.

 

انجام خدمات نظافتی بیشتر

خدماتی چون براق کردن خودرو و استفاده از شامپو فرش به منظور جلا دادن به ظاهر خودرو از جمله خدماتی است که می توان به شستشوی ماشین اضافه نمود. برای این کار، تبلیغ این خدمات و قیمت مناسب نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

 

بکارگیری تجهیزات پیشرفته کارواش

با افزودن خصوصیات بیشتر به کارواش می توان علاوه بر شستشوی با کیفیت تر خودرو، رضایت مشتری را نیز جلب نمود. این ابزار ها شامل برس های مختلف، واترجت خاص و دستگاه های مکانیزه دیگری باشد که در کنار واترجت اصلی سیستم مورد استفاده قرار می گیرد.

نگهدارنده لنس

نگهدارنده لنس در کارواشعدم نگهداری مناسب از تجهیزات واترجت می تواند سبب بروز صدمات به بخش های مختلف تفنگی، لنس و نازل شود. قرار دادن تفنگی بر روی زمین یا تکیه دادن آن به دیوار می تواند با توجه به رفت وآمد های زیاد موجب آسیب دیدن آن شود. نگهدارنده لنس با برطرف کردن این صدمات، به محیط کارواش جلوه بهتری می دهد.

بوم فشارقوی سقفی

استفاده بهینه از فضا و پاسخگویی سریع و مناسب به مشتریان نیازمند استفاده از وسایل خاصی می باشد. بوم فشارقوی سقفی که یکی از این وسایل کارواش می باشد، بر روی سقف کارواش نصب می شود. این بوم دارای قابلیت چرخش 360 درجه بوده و سبب می شود شلنگ فشار قوی و تفنگی متصل به بوم قدرت مانور بالایی در همه ی زوایا داشته باشند.

شوینده کفی

واترجت ها برای شستشوی داخل ماشین دارای محدودیت بوده و برای شست و شوی کفی ها ابتدا باید آن ها را از خودرو خارج نمود. دستگاه شوینده کفی برای انجام این کار گزینه ایده آلی است. این دستگاه ظرف چند دقیقه کفی ها را شست و شو داده و کاملا تمیز می کند. در این دستگاه امکان خشک کردن کفی بعد از شستشو نیز وجود دارد.

لنس زیرشویلنس زیرشوی کارواش

دسترسی به زیر خودرو که دارای آلودگی بیشتری نسبت به روی آن می باشد، سخت تر بوده و می بایست از لوازم مناسب برای شستشوی آن استفاده نمود. لنس زیرشوی که از دیگر لوازم کارواش به حساب می آید که به خوبی در زیر ماشین قرار گرفته و با پاشش آب از چند نازل، زیر خودرو را به خوبی شستشو می نماید.



لینک های مفید:

دستگاه کارواش : فهرستی از محصولات

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید