پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
تجهیزات کارواش

تجهیزات قابل استفاده در کنار کارواش دستی و اتوماتیک

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

امروزه تمامی بزرگراه ها و خیابان های کلان شهر ها مملو از وسایل نقلیه شده است. سطح بیرونی این وسایل با قرار گرفتن در معرض انواع آلودگی ها، از وضعیت اولیه خود خارج می شود. در نتیجه نیاز است تا صاحبان وسایل نقلیه نسبت به شستشوی منظم خودروی خود اقدام نمایند. روش های دستی، راه کار سنتی و استفاده از کارواش دستی و اتوماتیک نیز راه کار های جدید و مدرن این امور به حساب می آیند. در کارواش دستی و اتوماتیک، با افزودن تجهیزات جانبی و لوازم کارواش، عملیات با کیفیت بهتری انجام شده و رضایت مندی مشتری به وقوع می پیوندد. در این مقاله به معرفی و شرح انواع تجهیزات جانبی قابل استفاده در کارواش های پرداخته می شود.

 

کارواش دستی

نگهدارنده لنس کارواشدر کارواش های دستی، نیروی خدماتی با استفاده از آب پر فشار و پاشش فوم سطح خودرو را شستشو داده و در نهایت آنرا با دستمال، خشک می نماید. در ساختار این کارواش ها، از یک شوینده فشار قوی یا واتر جت به همراه مواد شوینده بهره برده می شود. افزودن لوازم جانبی کارواش نظیر تجهیزات واترجت و سیستم های مکانیزه، علاوه بر حفظ تجهیزات و عملکرد مناسب آن ها، در افزایش سود دهی کارواش موثر است.

 

تجهیزات واترجت

در کارواش های دستی، از واترجت ها جهت پاشش آب استفاده می شود. بکارگیری تجهیزات جانبی نظیر لنس، تفنگی و بوم در کنار این دستگاه ها می تواند به بهبود عملکرد آن ها کمک و نیاز های صاحبان کارواش دستی را برآورده نماید. یکی از این تجهیزات کارواش ، نگهدارنده لنس می باشد. این تجهیز، از جنس استیل ضد زنگ بوده و از مقاومت بالایی برخوردار است. با استفاده از نگهدارنده لنس احتمال ضربه خوردن، افتادن تفنگی و یا عبور چرخ خودرو از روی آن به صفر می رسد. در نتیجه هزینه های ناشی از آسیب تجهیزات به حداقل رسیده و بعلاوه جلوه زیبایی به کارواش داده می شود.

بوم سقفی کارواشبرای شستشوی بخش های زیرین خودرو که دسترسی دشواری دارند، لنس های زیر شویی طراحی شده است. این لنس ها روی زمین قرار گرفته و آب را با فشار به سطح زیرین خودرو می پاشد. این لنس ها از جنس استیل ضد زنگ بوده و به آسانی قابل استفاده می باشد. اگر وسیله مورد شستشو، کامیون یا دیگر خودرو های سنگین باشد، استفاده از یک بوم فشار قوی دیواری موجب سهولت و ایمنی بیشتر عملیات می شود. بوم های دیواری توانایی چرخش کامل 360 درجه داشته و تمامی سطح وسیله را پوشش می دهند. شلنگ فشار قوی به راحتی به این بوم متصل شده و تمامی سطح وسیله تمیز می شوند. همچنین جهت استفاده بهینه از فضای کارواش، می توان از بوم های سقفی بهره برد. این نوع بوم بر روی سقف نصب شده و عملیات شستشو را در فضاهای کم تسهیل می نماید. با نصب دو بوم فشار قوی سقفی در کنار هم نیز امکان شستشوی هم زمان دو خودرو در یک فضای محدود یا شستشوی سریع تر یک خودرو وجود دارد.

 

سیستم های مکانیزه

سیستم زیر شویی کارواشسیستم های مکانیزه اضافی در کنار کارواش دستی، شامل سیستم شستشوی کفی خودرو و سیستم زیرشویی می باشد. دستگاه شوینده کفی، یک دستگاه جمع و جور جهت شستشو و خشک نمودن انواع کفی ها با جنس های مختلف به حساب می آید. این دستگاه به آسانی و تنها با قرار دادن کفی در محل مشخص شده مورد استفاده قرار می گیرد. این سیستم ها در کنار کارواش اتوماتیک نیز کاربردی اند. سیستم زیر شویی مکانیزه دیگر تجهیز قابل استفاده در کارواش های دستی و همچنین اتوماتیک می باشد. این سیستم ها بطور ثابت نصب شده و با قرار گرفتن خودرو بر روی آن زیر شاسی و موتور را شستشو می دهد. سیستم های زیر شویی مکانیزه از یک پمپ آب جهت پاشش آب پر فشار به سمت بالا بهره می برند و با عملکرد خود موجب افزایش طول عمر قطعات خودرو می شوند.

 

کارواش اتوماتیک

مدرن ترین روش شستشوی وسایل نقلیه، استفاده از دستگاه کارواش اتوماتیک می باشد. این دستگاه تمامی عملکرد های شستشو، برس زنی، پاشش فوم و خشک کردن خودرو را بدون دخالت دست و به ترتیب انجام می دهد. در کارواش های اتوماتیک، با تنظیم دلخواه سیستم کنترلی هوشمند، می توان عملیات مورد نظر را به دلخواه تعیین نمود. برای کارواش های اتوماتیک، تجهیزاتی چون برس های گوناگون، سیستم تصفیه آب و سیستم زیر شویی مکانیزه به همراه انواع واکس خودرو می تواند در بهبود عملیات و نتیجه بهتر تاثیر گذار باشد.

 

برسکارواش اتوماتیک

در کارواش های اتوماتیک جدا نمودن آلودگی های سطح خودرو بوسیله برس های افقی و  عمودی صورت می گیرد. این برس ها عموما از جنس پلی اتیلن یا فوم هستند و در حین عملکرد خود آسیبی به خودرو وارد نمی کنند. سیستم کنترلی حرکت برس ها هوشمند بوده و با بهره مندی از سنسور های متعدد به خوبی با بدنه خودرو منطبق می شود.

 

سیستم تصفیه

کارواش های اتوماتیک اغلب از ب چاه جهت شستشوی خودرو بهره می برند. این آب به دلیل وجود املاح، لک و رسوباتی را بر روی سطح خودرو بر جای می گذارد. با نصب سیستم تصفیه آب بر روی کارواش اتوماتیک، درصد خلوص آب بالا رفته و کیفیت شستشوی افزایش می یابد. برای صرفه جویی در مصرف آب نیز می توان از سیستم برگشت آب در ساختار این کارواش ها  استفاده نمود. این سیستم ها آب مصرف شده برای شستشوی خودرو را جمع آوری نموده و با تصفیه آن به چرخه مصرف باز می گرداند.

 

محافظ و واکس خودرو

واکس خودرودر مدل هایی از دستگاه اتوماتیک کارواش ، بعد از مرحله آبکشی نهایی، پاشش واکس صورت می گیرد. واکس مخصوص این امر، علاوه بر ایجاد زیبایی بصری، موجب تسهیل در فرآیند خشک شدن سطح خودرو می شود. همچنین به دلیل ایجاد یک لایه محافظ بر روی بدنه، واکس خودرو می تواند از جذب گرد و خاک جلوگیری نماید.

 

لینک های مفید :
دستگاه شستشوی ماشین : فهرستی از محصولات نظافتی

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید