پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×

آماده سازی دستگاه کارواش اتوماتیک جهت استفاده در فصل زمستان

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

با شروع فصل سرد زمستان، تغییرات فصلی و شرایط آب و هوایی، بارش مداوم برف و باران، سبب ایجاد آلودگی های بسیاری بر روی بدنه اتومبیل می شود. در این صورت نظافت و شستشوی بدنه خودرو ضرورت یافته و در نتیجه افراد بیشتری به شستشوی اتومبیل خود اقدام می نمایند. به دنبال آن مراکز کارواش اتوماتیک در فصول سرد سال مراجعین بیشتری دارند. شستشوی بهینه اتومبیل ها در مراکز کارواش اتوماتیک رابطه مستقیمی با بکارگیری تجهیزات با کیفیت در این مراکز دارد علاوه بر این جهت دستیابی به نتایج مطلوب استفاده از تجهیزات کارآمد در مرکز کارواش الزامی بوده و به دنبال آن حفظ و نگهداری صحیح از آنها نیز ضرورت می یابد. در فصل زمستان در صورت عدم کنترل و حفظ و نگهداری از دستگاه کارواش اتوماتیک، سرما و برودت هوا این دستگاه ها را دچار مشکلات بسیاری می نماید که این امر از کارآیی بهینه دستگاه می کاهد.


انجام بازبینی های زمانبندی شده

بازبینی زمانبندی شده دستگاه کارواش اتوماتیکبا شروع فصل سرما حفظ و نگهداری صحیح از دستگاه کارواش اتوماتیک بیش از پیش ضرورت می یابد. بازبیی های ماهیانه همچون کنترل شرایط برس ها، سیستم پاشش آب و مواد شوینده، سیستم خشک کن و … با شروع فصل زمستان نیز به صورت مداوم صورت می پذیرد. با انجام این فعالیت از هزینه های ناشی از تعمیرات و نگهداری از دستگاه کارواش کاهش می یابد.

 

 

 

کنترل ورودی و درب ها

ورودی های کارواش اتوماتیککنترل بست ها و پیچ و مهره های پنل های ورودی در دستگاه کارواش اتوماتیک و انجام روغن کاری به موقع این بخش ها می توان از بسیاری مشکلات جلوگیری به عمل آورد. در فصل زمستان در صورتی که دما پایین تر از صفر باشد با بازگذاشتن درب های ورودی دستگاه کارواش تونلی از مشکلات ناشی از انقباض بست و مهره ها پیشگیری نمائید.

 

 

 

بازبینی سیستم های الکتریکی

پنل الکتریکی کارواش اتوماتیکپنل های کنترلی و قسمت های الکتریکی از مهم ترین بخش های دستگاه کارواش اتوماتیک می باشند و اختلال در سیتسم های الکتریکی عملکرد دستگاه را مختل می کند. در فصل زمستان از خشک بودن و پاکیزگی این بخش ها و از سلامت درپوش یا محافظ پنل الکتریکی اطمینان حاصل نمائید و در صورت وجود شکست یا آسیب، به تعویض این محافظ ها اقدام نمائید.

 

 

 

بازبینی نوار نقاله

نوار نقالهنوار نقاله در دستگاه کارواش تونلی امکان حمل و نقل اتومبیل به درون دستگاه را فراهم می آورد. با کاهش دما و برودت هوا و ایجاد انقباض و انبساط ممکن است به این بخش ها آسیب وارد نماید. با کنترل سلامت این نوار نقاله از حرکت مناسب اتومبیل ها درون دستگاه کارواش اتوماتیک تونلی اطمینان حاصل نمائید و در صورت پارگی و آسیب به تعویض و یا در صورت امکان تعمیر آن اقدام نمائید.

 

 

 

نظافت کلی دستگاه کارواش

نظافت کارواش اتوماتیکدستگاه کارواش اتوماتیک عملیات شستشوی و نظافت اتومبیل را به انجام می رساند اما این دستگاه خود نیز نیاز به نظافت دارد و با شستشوی بدنه و سایر قسمت ها امکان دستیابی به نتیجه مطلوب فراهم می آید. آلودگی ها در هنگام شستشوی و پاکسازی از بدنه اتومبیل با آب همراه شده و به دستگاه پاشش می شوند. این آلودگی ها بدنه دستگاه را آلوده می نماید و در فصل زمستان نیز تغییرات آب و هوایی سبب آلودگی های هر چه بیشتر در این دستگاه ها می شوند، بنابراین نظافت کلی دستگاه ضرورت می یابد.

 

 

 

بازبینی سیستم خشک کن

سیستم خشک کنپس از پایان روند شستشوی و نظافت بدنه اتومبیل در دستگاه های کارواش اتوماتیک سیستم خشک کن، امکان حذف قطرات آب باقی مانده بر روی بدنه را فراهم می نماید. در فصل زمستان به دلیل کاهش دمای هوا قطرات آب به سرعت به حال انجماد در می آیند لذا عملکرد بهینه این سیستم، مانع از انجماد قطرات و باقی ماندن آنها بر روی بدنه می شود. با شروع فصل زمستان، عملکرد بهینه سیستم را چک کرده و از مشکلات ناشی از ناکارآمدی آن پیشگیری نموده و در صورت نیاز اقدام به تعمیر این سیستم نمائید.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید