پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×

کارواش اتوماتیک و جلوگیری از زنگ زدگی خودرو

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

یکی از روش های حفظ ارزش اتومبیل محافظت از بدنه آن در برابر زنگ زدگی می باشد. خودروهایی موجود در مناطق مرطوب مانند شهرهای ساحلی به میزان بیشتری در معرض زنگ زدگی قرار می گیرند و باید نسبت به زنگ زدن بخش های آهنی ماشین توجه ویژه داشته باشند زیرا خوردگی ماشین از طول عمر و مقاومت آن کاسته و ارزش و جلوه آن را از بین می برد. به منظور جلوگیری از زنگ زدن خودرو راه کارهای مؤثر و ساده ای وجود دارد که با رعایت آن ها می توان از وقوع این اتفاق جلوگیری نمود. یکی از موثرترین و کارآمدترین روش های بسیار موثر برای محافظت از خودرو در برابر زنگ زدگی مراجعه به کارواش اتوماتیک و بهره مندی از امکانات آن می باشد.

 

سیستم خشک کن کارواش اتوماتیک

کارواش اتوماتیکوسایل نقلیه همواره در معرض انواع آلودگی مانند جرم، نمک، فضولات پرندگان، دوده، گل و لای و … قرار دارند و این آلودگی ها بر سرعت فرسوده شدن خودرو می افزایند. به همین منظور لازم است این آلودگی ها با شیوه مناسب حذف گردند؛ بنابراین انجام شستشوی اتومبیل از اهمیت زیای برخوردار است. در صورتی که اتومبیل با روش های دستی شستشو شود، مدت زمانی به طول خواهد انجامید که آب های باقی مانده بر روی سطح خودرو خشک گردد که این پدیده زنگ زدن خودرو را تسریع می کند. این در حالی است که دستگاه های کارواش اتوماتیک مجهز به سیستم خشک کن اتوماتیک بوده و با دمش جریان هوا اتومبیل را به سرعت خشک کرده و قطره های آب بر روی خودرو باقی نمی ماند. از همین رو احتمال زنگ زدگی و فرسایش به طور کامل از بین می رود. علاوه بر این کارواش اتوماتیک بخش های دور از دسترس را به خوبی شستشو داده و مانع از باقی ماندن ذرات آلودگی در خلل و فرج خودرو می گردد. در نتیجه بهره مندی از سیستم شستشوی اتوماتیک مزیت های بسیار زیادی به همراه خواهد داشت که علاوه بر شستشوی وسایل نقلیه با سرعت بالا و کیفیت فوق العاده هیچ گونه آسیبی به آن ها نمی رساند.

 

واکس زنی

کارواش اتوماتیکزنگ زدگی در شرایطی اتفاق می افتد که سطح با اکسیژن و رطوبت در تماس باشد و در مناطق برفی و کوهستانی به دلیل وجود نمک این فرآیند تسریع پیدا می کند و گاهی وجود چنین شرایطی اجتناب ناپذیر خواهد بود. از این رو می توان مانعی میان سطح فلزی و محیط ایجاد نمود که از مانع از تماس مستقیم سطح با اکسیژن هوا و در نتیجه وقوع زنگ زدگی می گردد. پوششی که بر روی سطح بدنه خودرو کشیده شده و از آن حفاظت می کند، واکس می باشد. واکس نه تنها احتمال زنگ زدن را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد بلکه سبب صیقلی شدن و درخشندگی رنگ خودرو می شود. واکس ماشین در کارواش اتوماتیک به کار می رود و به صورت دستی نیز قابل استفاده است. در پایان شستشوی وسیله نقلیه توسط کارواش اتوماتیک واکس بر روی آن پاشش می شود تا بدین طریق لایه ای محافظ و جلا دهنده سطح خودرو را بپوشاند.

 

زیرشویی

کارواش اتوماتیکبخش زیرین خودرو یکی از قسمت هایی است که در معرض آلودگی زیادی قرار می گیرد که می تواند به اتومبیل آسیب جدی برساند، در حالی که دسترسی به قسمت زیرین جهت شستشو دشوار است. کارواش اتوماتیک از سیستم زیر شویی برخوردار بوده به صورتی که با پاشش آب فشار قوی توسط نازل های مخصوص، این بخش را شستشو داده و تمامی آلودگی ها را از بین می برد. در نتیجه بخش زیرین خودرو به طور کامل تمیز شده و از ایجاد صدمه به دلیل آلودگی جلوگیری می کند.

 



رینگ شویی

کارواش اتوماتیکرینگ های خودرو همانند بدنه آن دچار زنگ زدگی می شوند که برای جلوگیری از وقوع این پدیده باید آلودگی های به دام افتاده در چرخ ها تمیز شوند. یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد کارواش تمام اتوماتیک شستشوی چرخ ها و رینگ ها است که این عمل را به وسیله برس های رینگ شوی انجام می دهد. برس رینگ شوی جهت شستشوی چرخ ها طراحی و ساخته شده اند از همین رو تایر خودرو به همراه رینگ آن با کیفیت بسیار تمیز می گردد. حذف آلودگی ها از میان شیارهای رینگ از زنگ زدن آن ممانعت می کند.

 

لینک های مفید :

کارواش اتوماتیک : فهرستی از محصولات

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید