پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
شستشوی خودرو

چگونه شیشه خودرو را بدون آسیب رساندن به آن شستشو دهیم؟

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

خودرو ها به دلیل قرار گیری در معرض آلودگی های محیط بیرون، نیازمند نظافت و شستشوی مستمر و منظم هستند. توجه نکردن به این امر در طولانی مدت، ظاهر خودرو را نا زیبا جلوه داده و از ارزش مادی آن می کاهد. شیشه های خودرو یکی از بخش های مهم این وسیله به حساب می آید که بیشتر در معرض دید افراد قرار دارد. برای تمیز نمودن این بخش از خودرو انتخاب روش مناسب بدون ایجاد آسیب و خش بر روی آن دارای اهمیت است. در این مقاله به طور ویژه به نحوه شستشوی شیشه از طریق روش های دستی و یا دستگاه کارواش اتوماتیک پرداخته می شود.

 

اهمیت شستشوی شیشه اتوموبیل

شستشوی شیشه خودروافراد همواره در تلاشند تا راه حل مناسبی برای شست و شوی ایمن شیشه های اتوموبیل پیدا کنند. شیشه تمیز و عاری از آلودگی، به زیبایی خودرو افزوده و موجب دید بهتر افراد در حین رانندگی می شود. انتخاب روش و تجهیزات مناسب جهت شستشوی این بخش از خودرو، علاوه بر تمیز نمودن آن، از لک شدن شیشه بعد از پایان عملیات جلوگیری می نماید. عدم ایجاد خط و خش بر روی شیشه دیگر مزیت انتخاب یک روش مناسب در این زمینه می باشد.

 

شست و شوی دستی شیشه خودرو

شستشوی شیشه خودرو بدون آسیب به آن نیازمند استفاده از مواد و روش مناسب می باشد. چشم پوشی کردن از هر کدام از این دو مورد، می تواند منجر به آسیب به شیشه یا اتلاف وقت شود. برای انجام عملیات شستشوی شیشه ماشین، انتخاب ابزار و تجهیزات در کنار نحوه بکار بردن آن ها مورد توجه است.

 

انتخاب ابزار و تجهیزات مناسب

استفاده از دستمال میکروفیبر برای شستشوی شیشه خودروبدیهی است که بعلت تفاوت در جنس شیشه، از شیشه پاک کن های خانگی نمی توان جهت شستشوی شیشه اتوموبیل استفاده نمود. شیشه شور ماشین می بایست بدون الکل و آمونیاک باشد. استفاده از آمونیاک می تواند باعث ترک خوردن و تغییر رنگ شود. برای پاک کردن آلودگی ها از روی سطح شیشه، استفاده از دستمال های میکرو فیبر نتیجه بخش می باشد. هرگز از دستمال کاغذی یا روزنامه برای اینکار استفاده نکنید چراکه به ایجاد خش بر روی شیشه کمک خواهد کرد. بکارگیری دستمال های نرم میکرو فیبر با خاصیت الکترو استاتیک موجب از بین رفتن ذرات ریز می شود. استفاده از مواد شوینده یا حذف کننده روغن و چربی نیز برای از بین بردن ذرات باقی مانده و چسبنده کار ساز است. البته داشتن یک برنامه منظم جهت شست و شوی شیشه خودرو، می تواند موجب عدم نیاز به استفاده از مواد شوینده گردد.

 

انتخاب روش مناسب

نحوه استفاده از تجهیزات شستشوی شیشه، کمی مهم تر از انتخاب نوع آن ها می باشد. نکته اول در این زمینه، انتخاب محیطی است که شیشه می بایست تمیز شود. با توجه به اینکه نور آفتاب می تواند مواد شوینده را بخار نموده و سبب ایجاد لک بر روی سطح شوند، شستشوی شیشه در زیر نور آفتاب و حرارت بالا پیشنهاد نمی شود. استفاده از دو دستمال میکرو فیبر جداگانه برای اعمال مواد شوینده و از بین بردن آن و همچنین پهن کردن آن بر روی سطح شیشه در حین از بین بردن مواد شوینده برای افزایش فشار، در این زمینه دارای اهمیت است. به منظور بکارگیری صحیح دستمال در حین رفع مواد شوینده و آلودگی ها، آنرا از بالا به پایین بر روی شیشه اتوموبیل حرکت دهید.
برای جایگزین کردن دستمال کثیف شده، همیشه یک دستمال اضافی به همراه داشته باشید. برای شروع کار، شیشه ها را بالا بکشید و آن ها را به همراه شیشه های عقب و جلو و حتی آینه های بغل شستشو دهید. تمیز کردن بخش داخلی شیشه ها را نیز فراموش نکنید. برای جلوگیری از ایجاد لکه های آب، استفاده از یک دستمال جداگانه کاربردی است. البته اگر از آب مقطر برای شستشوی شیشه استفاده شود، هیچگونه لکی بر روی آن ایجاد نخواهد شد.

 

استفاده از کارواش اتوماتیک

شستشوی شیشه خودرو با کارواش اتوماتیککارواش اتوماتیک نسل جدیدی از تجهیزات شستشوی خودرو به حساب می آید که بدون دخالت دست و به صورت هوشمند، انواع وسایل نقلیه را شستشو می دهد. این دستگاه ها با بهره مندی از یک کنترل کننده، تمامی مراحل شستشو، پاشش فوم، برس زنی، آبکشی و خشک کردن را به ترتیب انجام می دهند. کارواش اتوماتیک برای تمیز نمودن شیشه عقب و جلو خودرو از برس افقی و برای شستشوی دیگر شیشه ها از برس های عمودی خود بهره می برد. پاشش آب، برس زنی و پاشش فوم و مواد شوینده و در نهایت خشک کردن شیشه، توسط این دستگاه شستشوی ماشین انجام می شود. با توجه به مجهز بودن کارواش های اتوماتیک به سنسور تشخیص موقعیت خودرو نیز، آسیبی به شیشه خودرو وارد نمی شود.

لینک های مفید :
دستگاه شستشوی ماشین : فهرستی از محصولات نظافتی

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید