پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
کارواش

چگونه کارواش خودرو را برای فصل بهار مهیا کنیم؟

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

بهار فرا رسیده و مالکان کارواش ها بعد از یک زمستان شلوغ باید مجموعه خود و تجهیزات آنرا برای این فصل مهیا کنند. در فصل بهار، دارندگان خودرو ها برای شستشوی وسیله نقلیه خود و بر طرف کردن گرده های گل ها و درختان به کارواش مراجعه می نمایند. بنابراین متصدی این مراکز برای مهیا ساختن محیط و تجهیزات برای فصل بهار می بایست اموری را مد نظر قرار دهند که در این مقاله به آن ها پرداخته می شود.

کارواش خودرو و انواع مختلف آن

مراکز شستشوی خودرو امروزه به شکل فزاینده ای در حال تاسیس و توسعه امکانات و تجهیزات هستند. این مراکز شامل کارواش خودرو دستی و اتوماتیک می شوند. مراکز کارواش دستی از نیروهای خدماتی و تجهیزات پاشش آب فشار قوی بهره می برند و مدل های اتوماتیک دارای عملکرد کاملا مکانیزه و بدون دخالت دست هستند. سرعت بالا، عملکرد صحیح و دقیق و سیستم کنترلی هوشمند با ایمنی بالا از مزایای نمونه های اتوماتیک نسبت به مراکز دستی شستشوی خودرو می باشند.

 

اقدامات لازم برای مهیا کردن کارواش برای فصل بهار

مالکان کارواش به منظور آماده سازی مجموعه بعد از یک زمستان شلوغ امور مختلفی را انجام دهند. مهم ترین این اقدامات در ادامه مورد بررسی قرار می گیرند.

خاموش کردن تجهیزات گرمایشی

خاموش کردن گرمایشیاگر مرکز شستشوی خودرو مجهز به سیستم گرمایش کف برای شستشوی راحت تر خودروها در ماه های سرد سال است، بایستی در شروع فصل بهار خاموش شود. سیستم گرمایش در فصل بهار و تابستان مورد نیاز نیست و برای صرفه جویی در هزینه قبض برق مجموعه باید آنرا غیر فعال نمود.

 

 

 

تغییر مواد شوینده

تغییر مواد شوینده کارواشمواد شوینده ای که در فصول گرم سال در ماشین شوی ها استفاده می گردد، از نظر ترکیبات با آن موادی که در فصل زمستان بکار گرفته می شوند، متفاوت هستند. بنابراین با شروع گرم شدن هوا، مواد شوینده مورد استفاده در زمستان باید با مواد شوینده مناسب این فصول جایگزین گردند.

 

 

 

بررسی تجهیزات کارواش

بررسی تجهیزات فشار قویشروع فصل بهار، فرصتی است تا ترک ها، نشتی و دیگر آسیب های شلنگ ها، تجهیزات کارواش، اتصالات برق و ایرادات دیگر بخش ها بررسی شوند. شروع فصل بهار همچنین زمان خوبی برای بررسی عملکرد برس های شستشو و دیگر تجهیزات کارواش اتوماتیک می باشد تا آسیب های احتمالی تجهیزات مشخص گردند. برای تضمین ایمنی عملکرد شستشو نیز، زنجیر و کانوایر انتقال دهنده خودرو یا تجهیزات شستشو نیز باید بررسی شوند. در واقع این تغییر فصل فرصت بسیار خوبی برای بازبینی و حتی تعویض بخش های مختلف کارواش و افزایش بازدهی و درآمد می باشد.

 

 

تمیز کردن کف کارواش

تمیز کردن کف کارواشدر فصل زمستان ، خودرو های آلوده به نمک و گل و لای جاده به داخل کارواش می آیند. بنابراین در پایان فصل زمستان نیاز است تا سطوح کف و حتی دیوار ها در مرکز شستشوی خودرو به خوبی تمیز شوند. در نتیجه محیط خوشایندی برای مشتری ها در فصل بهار ایجاد گردد.

 

 

خاموش کردن سیستم ضد یخ

خاموش کردن سیستم یخ زدگیهنگامیکه فصول گرم سال فرا می رسد، دلیلی برای حفظ در حال کار بودن تجهیزات ضد یخ زدگی وجود ندارد. روشن بودن این سیستم ها در فصل بهار و تابستان فقط موجب مصرف بیهوده برق مجموعه می گردد.

 

 

 

 

بررسی پمپ کارواش

بررسی پمپ کارواشتمامی سیستم های شوینده باید بین فصل ها بررسی شوند تا از درست بودن ترکیبات آن ها اطمینان حاصل شود. در کنار این ها، تمامی شیر ها و اتصالات پمپ باید مورد بررسی قرار گیرند تا فشار مناسب حفظ گردد.

 

 

 

 

ارتقای مجموعه

ارتقای تجهیزات کارواششروع فصل بهار فرصتی است تا صاحبان کارواش سیستم ها و تجهیزات خود را ارتقا دهند. در مراکز کارواش اتوماتیک ، می توان برس های شستشوی آسیب دیده را تعویض کرد یا تجهیزاتی مانند زیر شویی مکانیزه و سیستم خشک کن به مجموعه اضافه نمود. این کار در مراکز دستی شستشوی خودرو با تجهیز مجموعه به تجهیزات حرفه تر فشار قوی، لنس زیر شویی و انواع بوم های سقفی قابل انجام است.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید