پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×

تجهیزات کارواش، دستگاه شوینده زیر پایی و کفی

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

شستشوی سطح بیرونی خودرو برای یک نظافت کامل و موثر کافی نیست. برای یک نظافت خوب، شستشو و غبار روبی از اجزای داخلی خودرو نیز اهمیت ویژه ایی دارد. زیر پایی های خودرو از جمله کثیف ترین و آلوده ترین اجزای داخلی ماشین، مخصوصا در فصول سرد و پر بارش سال می باشند که نظافت آنها تاثیر به سزایی در تمیزی کلی خودرو دارد. در گذشته از روش های سنتی و نهایتا واترجت برای نظافت کف پوش ها استفاده می شد، اما این روش ها بسیار زمان بر بوده و فرایند خشک شدن طولانی بود. امروزه با پیشرفت تکنولوژی شرکت های تولید کننده با تولید تجهیزات کارواش مانند دستگاه های شوینده زیر پایی و کفی به منظور نظافت کف پوش های خودرو تولید کرده اند که در کمترین زمان ممکن زیر پایی ها راشسته و نظافت می کند.


استفاده از شوینده زیرپایی و کفی به عنوان تجهیزات کارواش

تجهیزات کارواش و دستگاه شوینده زیر پایی و کفیامروزه با توجه به اهمیت زمان و کمبود وقت، شوینده زیرپایی و کفی به یکی از دستگاه های پر کاربرد در فرآیند کارواش تبدیل شده اند. استفاده از این دستگاه ها به عنوان وسایل کارواش علاوه بر اینکه سرعت بالایی در شستشو دارد، به سرعت زیر پایی ها را خشک کرده و باعث صرفه جویی در زمان می شوند. برای داشتن کفی های عاری از هر گونه آلودگی، بهتر است همانند فرآیند پیش شستشو در کارواش ماشین ها، از یک پیش شستشو با دستگاه واترجت برای زیر پایی های بسیار کثیف و آلوده استفاده کرد و نهایتا کفی ها را برای شستشو و نظافت کامل در دستگاه قرار داد. استفاده از دستگاه شوینده کفی در کارواش های دستی  که تنها از تجهیزات کارواش برای نظافت خودرو استفاده می کردند، پدیده ایی نوین محسوب می شود. از آنجایی که استفاده ازدستگاه مکانیزه شستشوی کفی باعث افزایش سرعت در نظافت می شود، نه تنها در هزینه ها صرفه جویی کرده، بلکه با کاهش زمان صرف شده برای یک خودرو، امکان رسیدگی و نظافت خودرو های بیشتری را فراهم می آورد.


ویژگی های دستگاه های شستشوی زیر پایی

تجهیزات کارواش و دستگاه شوینده زیر پایی و کفیاین دستگاه ها نیمه اتوماتیک بوده و بدنه آنها به علت استفاده در محیط های مرطوب از استیل ضد زنگ ساخته شده اند. ابعاد کوچکی داشته و برای نصب نیاز به فضای زیادی ندارند. ماشین های شستشو قابلیت برنامه ریزی و استفاده از مواد شوینده دارند. ارتفاع این دستگااه ها مناسب با قد کاربر بوده که همین امر موجب سهولت در کار با این دستگاه ها می شود.



نگهداری از دستگاه شستشوی کفی

تجهیزات کارواش و دستگاه شوینده زیر پایی و کفیاز آنجایی که این دستگاه ها همانند دیگر لوازم کارواش برای استفاده در محیط های مرطوب طراحی شده و در ساخت بدنه آنها از فولاد ضد زنگ استفاده شده است، مقاومت بسیار بالایی دارند. رعایت نکات ساده تاثیر زیادی در کاهش هزینه ها نگهداری و تعمیرات خواهد داشت، به عنوان مثال، تخلیه روزانه آب و آلاینده های درون دستگاه، به ویژه در روز های پر کاربرد باید تخلیه شود. بهتر است که غلطک های لاستیکی دستگاه هر دو سال یک بار تعویض شوند. برای کارآیی بیشتر دستگاه هر دو سال بلبرینگ ها را تعویض کرده و هفته ایی یک بار آنها را روغن کاری کنید. برس های بکار رفته در دستگاه مقاومت بالایی داشته و نیازی به تعویض مکرر ندارند اما بهتر است به منظور اطمینان از گیر نکردن زباله در بین الیافشان هر هفته چک شوند.


لینک های مفید:

تجهیزات کارواش: فهرست محصولات

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید