پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×

نظافت و آماده سازی خودرو بعد از سفر

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

اگر با خودرو شخصی به سفر رفته بودید پس از پایان تابستان و ایام تعطیلات، نوبت به نظافت خودرو و آماده سازی آن برای زندگی روزمره می رسد. در این مقاله قصد داریم نکاتی را به شما یاد آوری کنیم که در نظافت خودرو و آماده سازی آن بعد از سفر مفید می باشند:

 

شستشوی بدنه در نظافت خودرو

نظافت خودرو و استفاده از واکس خودرواصولا ماشین ها در تابستان به خاطر تابش مستقیم خورشید و گرمای هوا، بیشتر از سایر فصول در معرض ایجاد خسارت قرار دارند. نظافت خودرو بعد از سفر، برای از بین بردن آلودگی هایی که در طول سفر جاده ایی روی بدنه خودرو ایجاد شده اند، تاثیر زیادی در نگهداری از بدنه و رنگ بدنه خودرو دارد. در صورتی که بدنه خودرو بسیار آلوده است، بهتر است که قبل از استفاده از کارواش اتوماتیک، یک پیش شستشو بر روی خودرو انجام شود، شستن رینگ ها و شاسی های خودرو تاثیر زیادی در نظافت خودرو و درخشندگی آن دارد. برای افزایش درخشش بدنه می توانید بعد از کارواش، از واکس خودرو استفاده کنید.

 

نظافت خودرو و تعویض شیشه پاک کن هاتوجه داشته باشید که لاستیک های بکار رفته در برف پاک کن های شیشه جلو ماشین، در نبود باران و زیر نور و گرمای خورشید، سفت شده و کارآیی خود را از دست می دهند، بهتر است تا قبل از شروع فصل بارندگی نسبت به تعویض آنها اقدام کنید. با چنین اقدامی از مشکلات ناشی از کاهش دید در هوای بارانی پیشگیری خواهید کرد. برای نظافت خودرو های کثیف بهتراست که از انواع برنامه های کارواش استفاده شود، نظافت کامل تمامی نقاط خودرو تاثیر به سازایی در افزایش طول عمر قطعات تعویض پذیر و رنگ بدنه دارد.



 

نظافت فضای داخلی

نظافت خودرو و استفاده از واکس داشبوردنظافت خودرو تنها محدود به شستشوی بدنه نمی باشد، بلکه فضای داخلی ماشین نیز همانند فضای بیرونی به نظافت نیاز دارد. محصولات فراوانی برای از بین بردن خاک و آلودگی های سطح داشبورد وجود دارند. استفاده از واکس داشبورد علاوه بر محافظت تاثیر زیادی در درخشندگی آن دارد. برای نظافت شیار ها و مناطقی که دسترسی به آنها دشوار است می توانید از جاروبرقی یا برس های کوچک استفاده کنید.

 



نظافت خودرو و استفاده از واکس خودرو برای نظافت و افزایش درخشش کف پوش خودرو و سطوح داخلی درها می توان از شوینده های مخصوص پلاستیک، که باعث افزایش درخشش می شود استفاده کرد. با استفاده از جاروبرقی تمامی صندلی ها و کف ماشین را تمیز کنید. شیشه های ماشین علاوه بر نظافت از بیرون، باید از داخل نیز تمیز شوند، استفاده از شیشه شور ماشین گزینه مناسبی برای نظافت شیشه ها و آینه های بغل می باشد.

 



در نهایت توجه داشته باشید که این توصیه ها برای نظافت همه خودرو ها قابل استفاده می باشند، اما بهتر است قبل از استفاده از هر گونه محصولی، نکات ایمنی و موارد مصرفی نوشته شده روی آن را چک کنید. حال می توانید از رانندگی با خودروی تمیز و درخشان خود لذت ببرید.

 

لینک های مفید:

مواد کارواش: فهرست محصولات

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید