پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
کارواش

مدیریت کارواش در روزهای فصل پاییز

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

فعالان کسب و کار کارواش در فصول مختلف سال نیازمند در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی و استراتژی های مناسب هر فصل هستند. تغییر در تعداد مراجعین به مجموعه و تغییرات دمایی و شرایط جوی باعث می شود که مدیریت کارواش در فصول مختلف برنامه های دقیق و هدفمندی را در نظر بگیرد. در این مقاله نحوه صحیح مدیریت کارواش در فصل پاییز بیشتر توضیح داده می شود.

اثرات آب و هوا بر روی درآمد کارواش

کارواششرایط آب و هوایی تاثیر چشم گیری بر روی مراکز کارواش تمام اتوماتیک یا دستی می گذارد. مثلا در روزهایی که بطور مستمر باران می بارد، مالکان خودرو ترجیح می دهند تا با مساعد شدن آب و هوا به کارواش مراجعه کنند. همچنین در فصل تابستان که شرایط جوی مساعد است، مراجعین به مراکز شستشوی خودرو بطور چشم گیری کاهش می یابد. بنابراین اثرات تغییرات شرایط آب و هوایی بر روی کسب و کار کارواش غیر قابل انکار است.

 

 

مدیریت کارواش در فصل پاییز

فصل پاییز به همراه خود برگ های سبز، قرمز و نارنجی را آورده است. مشتریان کارواش در این فصل بعلت بارش های پی در پی روزانه تقریبا کم تر از دیگر فصل ها بوده اما بعد از پایان یک دوره بارش، آلوده و گلی شدن لاستیک ها و بدنه خودرو، افراد را ایجاب می کند تا به کارواش مراجعه کنند. در این روزهایی حجم قابل توجهی از خودرو ها برای شستشوی خودروی خود مراجعه می نمایند.

وفادار کردن مشتری

کارواشمشتریان کارواش به دلایل مختلفی سعی می کنند تا مجددا به کارواش شما مراجعه کنند. علت اول این است که آن ها در دفعات قبلی مراجعه از خدمات ارائه شده رضایت داشتند. همچنین بسیاری از افراد بعلت دوست داشتن خودرو و محافظت از آن، مراجعه به مرکز شستشوی خودرو را در اولویت قرار می دهند. بنابراین جذب مشتری در اولین مراجعه و ارائه خدمات ویژه می تواند وفاداری مشتری را در دراز مدت فراهم نماید.

 

 

 

افزایش آگاهی مشتریان

شستن و واکس زدن بدنه خودرو تنها برای زیبا و درخشان کردن آن نمی باشد. مشتریان باید متوجه باشند که استفاده از یک واکس محافظ می تواند خودروشان را در برابر آلودگی هایی مانند بقایای برگ درختان، فضولات پرندگان و جرم ها حفظ نماید. برگ ها برجای مانده بر روی خودرو می توانند بیشتر از حد انتظار، به خودرو آسیب بزنند. این بقایا در فصل پاییز می توانند خط و خش هایی را بر روی بدنه خودرو ایجاد نموده و مشکل بزرگتری را بوجود آورند. بنابراین ضرورت شستشوی منظم خودرو در فصل زمستان باید برای مالکان خودرو روشن شود.

مدیریت کارواش در روزهای شلوغ

مدیریت کارواش روز های شلوغ فرصت مناسبی برای رسیدن به اهداف مالی مهم مجموعه می باشد. اغلب این روز ها دارای شرایط آب و هوایی عالی هستند که بعد از یک شرایط آب و هوایی نا مساعد یا بارش باران و برف در فصل پاییز بوجود آمده اند. به هرحال این شرایط به هر دلیل که رخ داده باشد، می بایست پیش بینی و از آن به درستی استفاده شود. نکته مهم در ارتباط با مدیریت کارواش اتوماتیک ، خطراتی است که ممکن است در روز های شلوغ برای سلامتی مشتریان و نیروهای خدماتی بیفتد. نمونه از این مشکلات شامل افزایش سطح لغزنده بعلت زیاد شدن تعداد خودرو ها در کارواش، ترافیک خودرو ها، افزایش ساعت کاری و حجم کار نیروی خدماتی و در نتیجه کاهش کیفیت خدمات و نزدیک تر شدن فاصله خودرو ها در کارواش تونلی می شوند. نکته قابل توجه این است که مدیر مجموعه باید به نیروهای خدماتی خود دستور بدهد که تفاوتی بین کیفیت شستشوی خودرو ها در زمان خلوتی و شلوغی وجود نداشته باشد. همچنین شیفتی کردن نیروی خدماتی مجموعه در این زمینه راهگشاست.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید