پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×

آموزش پنچرگیری سریع و آسان

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

پنچری لاستیک ازجمله اتفاقاتی است که همه راننده ها در طول سال ها رانندگی تجربه آن را دارند. یکی از اتفاقاتی که در طول سفر ممکن است اتفاق بی افتد پنچر شدن تایر است. برای داشتن سفری خاطره انگیز آمادگی برای حوادث غیر مترقبه اهمیت زیادی دارد. همراه داشتن لوازم ضروری خودرو مانند جک و لاستیک زاپاس همانند نظافت و شستشوی ماشین قبل از سفر اهمیت دارد در این مقاله قصد داریم پنچرگیری تایر را در چند قدم با شما مرور نماییم. اگر در جاده پنچر کرده اید، به منظور ایمنی خود ، رانندگان دیگر و جلوگیری از ایجاد ترافیک اولین قدم، انتقال خودرو به حاشیه جاده می باشد. قبل از پیاده شدن از ماشین، ژاکت فلورسنت خود را که برای افزایش قابلیت دیده شدن طراحی شده است بپوشید و با استفاده از مثلث خطر موقعیت خود را یرای خودرو های در حال عبور از جاده نمایان سازید.



نحوه استفاده از جک در پنچرگیری

پنچرگیری و استفاده درست از جکبرای جلوگیری از لغزش جک ،خودرو باید در زمینی مسطح، صاف و بدون سنگلاخ قرار بگیرد. برای رانندگی ایمن، چرخ زاپاس باید فشار هوای مناسبی داشته باشد، اگر فشار هوای چرخ زاپاس مناسب نیست، بهتر است با جرثقیل تماس بگیرید. در هنگام تعویض چرخ، خودرو باید خالی از سرنشین، بار و چمدان باشد. پس از خالی نمودن ماشین از هر گونه باری نوبت به خارج کردن تایر زاپاس و لوازم تعویض تایر می رسد. اولین کاری که باید انجام دهیم، شل نمودن تک به تک پیچ های چرخ می باشد. توجه داشته باشید که بعضی از ماشینها برای جلوگیری از سرقت رینگ ها، مجهز به پیچ ایمنی هستند. در چنین مواردی ابزار خاصی برای باز کردن مهره لازم است.

 

اهمیت ترمز دستی در پنچرگیری

در تعویض چرخ های جلو، ترمز دستی را بکشید تا از حرکت ماشین جلوگیری کنید. در هر خودرویی چهار مکان علامت گذاری شده برای قرار دادن جک وجود دارد ، دو تا در پشت لاستیک های جلو و دو تا در جلوی لاستیک های عقب . جک را هم راستا با علامت ها روی زمین قرار داده و خودرو رو بالا ببرید.

 

پیچ ها

پنچرگیری و چگونگی بستن پیچ هاپیچ چرخ ها را به دقت شل نموده و لاستیک پنچر شده را بیرون بیاورید. سپس لاستیک زاپاس را جایگزین نموده و بعد از اطمینان از قرار گرفتن در جای مناسب، پیچ های آن را ببندید. برای سهولت بیشتر بهتر است که اول پبچ های پایینی را در جای خود قرار دهید این پیچ ها وزن لاستیک را تحمل کرده و پیچ های دیگر را راحت تر خواهید بست. پس از قرار گرفتن پیچ ها در محل، متناوبا آنها را سفت کنید. در مرحله بعد، ماشین را آهسته پایین بیاورید تا هر چهار چرخ بر روی سطح زمین قرار بگیرند. در این مرحله می توانید پیچ ها را سفت تر کنید. با اینکه آموزش تعویض تایر از مهارت های ضروری می باشد اما بهتر است از پنچر شدن تایر ها پیشگیری کنید.

 

نکات ایمنی بعد از پنچرگیری

استفاده از فشار سنج برای تنظیم باد مناسب تایرها مفید است. حداکثر سرعت مجاز نیز باید رعایت شود که این حداکثر سرعت، در هنگام استفاده از لاستیک زاپاس 80 کیلومتر بر ساعت می باشد. با رعایت نکات ارایه شده در بالا ، می توانید سفر ایمن داشته باشید . فراموش نکنید که برخی از کارواش ها در کنار شستشوی ماشین، خدمات پنچرگیری و تعویض تایر نیز ارایه می دهند.

 

لینک های مفید:

کارواش تمام اتوماتیک: فهررست محصولات

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید