پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
کارواش

نکاتی جهت انتخاب کارواش مناسب برای کسب و کار

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

با توجه به رشد روز افزون استفاده از خودرو ها ، بخش های خدماتی و سرویس دهی مربوط به آن نیز گسترش یافته است. مراکز کارواش یکی از این بخش ها می باشد که نظافت و شستشوی خودرو را تسهیل بخشیده و مزایای متعددی را فراهم نموده است. بنابراین راه اندازی کارواش می تواند کسب و کاری سود آور را برای سرمایه گذاران بوجود آورد. مراکز شستشوی ماشین در مدل های متنوع دستی ، اتوماتیک و بدون برس و .. در دسترس هستند. برای انتخاب یک کارواش اتوماتیک یا دستی مناسب برای کسب و کار، توجه به موارد متعددی ضرورت دارد که در این مقاله به آن ها پرداخته می شود.

 

انواع کارواش

کارواش اتوماتیککارواش ها در مدل های مختلفی به ارائه خدمات می پردازند. کارواش دستی ، یکی از این مراکز است که با تعداد نیروی خدماتی زیاد و استفاده از تجهیزات شستشو، به مردم سرویس می دهند. در این مراکز، از تجهیزات پاشش آب پر فشار یعنی واتر جت ها استفاده می شود. خشک کردن بدنه و چرخ ها و نظافت داخل خودرو نیز بصورت دستی و با نیروی کاربر به انجام می رسد. کارواش اتوماتیک ، بدون دخالت دست و به وسیله یک سیستم کنترلی هوشمند عمل می نماید. این دستگاه ماشین شوی در مدل های تونلی و دروازه ای موجود است. کارواش های بدون برس، مدلی از دستگاه های کارواش اتوماتیک هستند که بر خلاف دستگاه های دروازه ای و تونلی ، از برس استفاده نمی کنند. کارواش سلف سرویس مدل دیگری از این مراکز است که صاحبان خودرو شخصا، تجهیزات شستشو را بکار می برند.

 

عوامل تعیین کننده کلیدی جهت انتخاب کارواش مناسب برای کسب و کار

عوامل تعیین کننده ای چون ابعاد محل مورد نظر ، پیش بینی حجم شستشو ، نوع وسایل نقلیه جهت شستشو ، نوع کارواش ، سرمایه و تولید کننده دستگاه ها و تجهیزات در انتخاب ماشین شوی مناسب برای راه اندازی کسب و کار تاثیر گذارند.

 

ابعاد محل احداث

کارواش اتوماتیک تونلیممکن است در برخی موارد سرمایه گذار، زمینی را برای راه اندازی کارواش مد نظر قرار داشته باشد. در این حالت برای انتخاب کارواش مناسب توجه به ابعاد مورد نیاز برای نصب تجهیزات هر مدل اهمیت دارد. برای کارواش دستی محلی جهت شستن خودرو و محل دیگری برای خشک کردن آن می بایست تعبیه شود. هرچه تعداد این مکان ها بیشتر باشد، تعداد خودرو بیشتری بطور همزمان شستشو می شوند. بنابراین ابعاد مشخصی برای این نوع مراکز شستشوی خودرو وجود ندارد. کارواش اتوماتیک دروازه ای جهت نصب تجهیزات به فضایی با طول حدودا 7 متر ، عرض 5/3 متر و ارتفاع 3/3 متر نیاز دارد. همچنین باید فضایی را برای تردد راحت خودرو ها در نظر گرفت. کارواش سلف سرویس فضایی با حداقل طول 7 متر ، عرض 5 متر و ارتفاع 5/3 متر احتیاج دارد. افزایش طول و ارتفاع این مراکز می تواند موجب رضایت مندی بیشتر مشتری شود. همچنین دستگاه ماشین شوی تونلی برای نصب تجهیزات به فضایی با حدود 16 متر طول و حدود 10 متر برای صف بستن خودرو ها نیاز دارند.

 

پیش بینی حجم شستشو

کارواش اتوماتیکمسلما مهم ترین عامل در انتخاب تجهیزات کارواش ، پیش بینی حجم شستشو می باشد. تخمین این کمیت بسیار دشوار بوده اما جهت تصمیم گیری افراد از اهمیت بالای برخوردار است. معمولا یک کارواش سلف سرویس ظرفیت شستشوی 6 تا 8 خودرو در ساعت را دارد. مدل های بدون برس، بین 8 تا 12 وسیله در ساعت را سرویس دهی می کنند. دستگاه های دروازه ای با برس کمی سریع تر عمل نموده و بین 10 تا 16 وسیله نقلیه را در یک ساعت شستشو می دهند. کارواش تونلی این عملیات را در یک مدت زمان سریع تر انجام داده بطوریکه در مدل های معمولی تا 30 خودرو در ساعت و در مدل های طویل حدود 50 متری، تا 200 خودرو در ساعت را نیز سرویس می دهد. لازم به ذکر است با توجه به فراز و فرود های احتمالی و وجود روز های بارانی در طول سال ، تعداد میانگین شستشو پایین تر از ظرفیت تجهیزات خواهد بود.

 

نوع وسیله مورد شستشو

کارواش ماشین سنگیندر انتخاب تجهیزات کارواش، شناسایی نوع وسیله نقلیه ای که قرار است شستشو شود، اهمیت دارد. وسایل نقلیه سنگین با توجه به ابعادشان نیازمند مدل های خاصی از کارواش اتوماتیک هستند. این وسایل با استفاده از کارواش های معمولی قابل شستشو نیستند و افرادی که مایل به راه اندازی تجهیزات شستشو برای ماشین های سنگین هستند ، باید کارواش ماشین سنگین تهیه نمایند. بکارگیری تجهیزات نا مناسب می تواند سبب شکست و هدر رفتن سرمایه شود.

 

کارواش اتوماتیک برس دار یا بدون برس

کارواش برس داردستگاه های کارواش اتوماتیک می توانند برس دار یا بدون برس باشند. نمونه های برس دار، بعلت استفاده از برس های با کیفیت که به خوبی با سطح وسیله تماس پیدا می کنند، کیفیت شستشوی بهتری نسبت به کارواش بدون برس ارائه می دهند. جنس برس های بکار رفته در مدل های برس دار به گونه ای است که در صورت مراقبت اپراتور یا مالک خودرو خط و خشی نیز به بدنه خودرو وارد نمی شود. قدرت کارواش بدون برس به قدرت مواد شیمیایی و تجهیزات پاشش آب بستگی دارد. البته استفاده از تجهیزات پر فشار در مدل های بدون برس، ممکن است باعث از بین رفتن لوگوهای روی بدنه خودرو شود.

 

تولید کننده تجهیزات

کارواش تمام اتوماتیکخریداری تجهیزات کارواش از یک تولید کننده معتبر از اهمیت زیادی برخوردار است. سیستم های کارواش اتوماتیک که از یک تولید کننده غیر معتبر تهیه شود، می تواند به خودرو آسیب بزند و رضایت مشتریان را جلب نکند. طول عمر پایین از دیگر معایب تجهیزات ساخت شرکت های غیر معتبر می باشد. بنابراین خرید کارواش و تجهیزات آن از یک تولید کننده اسم و رسم دار یا نماینده انحصاری آن در بازگشت سرمایه تاثیر چشم گیری دارد.

 

لینک مفید :

کارواش تمام اتوماتیک : فهرستی از تجهیزات کارواش

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید