پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×

فاکتورهای مد نظر جهت انتخاب ماده شوینده مناسب استفاده در یک مرکز کارواش اتوماتیک

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

عوامل و فاکتورهای بسیاری در سودآوری هرچه بیشتر یک مرکز کارواش اتوماتیک تاثیرگذار می باشد که تنها با بازنگری و استفاده از فرصت ها و تجربیات می توان به نتایج مطلوبی دست یافت. در یک مرکز کارواش اتوماتیک یکی از عواملی که باید مد نظر قرار گیرد استفاده از مواد شوینده با کیفیت می باشد که سبب بهینه سازی عملکرد سیستم های شستشوی مدرن خودرو در این مراکز می شوند. در این راستا انتخاب مواد شوینده مناسب در جهت کسب نتیجه ای مطلوب از اهمیت بالایی برخوردار است.


انتخاب مواد شوینده متناسب با میزان آلودگی ها

برخی بر این باورند که جهت شستشوی اتومبیل می توان از هر ماده شوینده ای استفاده نمود و هر ماده ای توان پاک کنندگی دارد و می تواند آلودگی ها را از بین ببرد اما این باور کاملا نادرست است. زیرا جزئیات بسیاری همچون درجه ph، میزان تولید کف، سازگاری با سطوح بدنه خودرو در انتخاب ماده شوینده تاثیر گذار است که در صورت چشم پوشی و عدم توجه به هریک از این موارد نتیجه مطلوب حاصل نشده بعلاوه رنگ بدنه خودرو نیز دچار خوردگی و آسیب می شود. از سوی دیگر هر یک از قسمت های بدنه خودرو را یک میزان از آلودگی ها نمی پوشاند و برخی قسمت ها همانند رینگ و لاستیک دچار آلودگی بیشتری می شوند. در این صورت ماده ای که در شستشوی رینگ و لاستیک ها استفاده می شود ساختاری کاملا متفاوت با ماده مناسب شستشوی بدنه و شیشه ها دارد. ساختار و فرمول شیمیایی و سازگاری با محیط زیست از مهم ترین نکات قابل توجه در انتخاب ماده شوینده مناسب در مرکز کارواش می باشد.

کیفیت آب مصرفی همراه با ماده شوینده

مواد شوینده جهت شستشوی اتومبیل در یک مرکز کارواش اتوماتیک همواره با میزانی آب ترکیب می شوند. در صورتی که کیفیت آب دور از استانداردهای در نظر گرفته شده باشد میزان مواد شوینده مصرفی افزایش یافته و در نتیجه افزایش هزینه ها را به دنبال دارد. تجهیز دستگاه های کارواش اتوماتیک به سیستم تصفیه آب امکان بهبود کیفیت آب را افزایش می بخشد و این آب با کیفیت در صورت ترکیب با مواد شوینده میزان کف بیشتری تولید می کند و در نتیجه شستشوی خودرو به نحو مطلوب تری به انجام می رسد. تنها نکته مد نطر درصد ترکیب آب و مواد شوینده می باشد که در صورت دستیابی به حدی متعادل می توان در مصرف آب و مواد شوینده نیز صرفه جویی نمود.

دما مطلوب و شرایط نگهداری از ماده شوینده

انواع رخدادهای شیمیایی منجر به تولید مواد شوینده مورد استفاده در مراکز کارواش شده است که جهت پایداری این پیوندها حفظ شرایط مطلوب محیطی بسیار با اهمیت می باشد. اغلب برای هر یک از این مواد تاریخ انقضا و شرایط نگهداری تعریف می شود. نگهداری از این مواد در شرایط آب و هوایی بسیار سرد و یا گرم می تواند ساختار ماده را بر هم زده و کارایی ماده را کاهش دهد لذا باید مواد شوینده را در محیط با دما و شرایط مناسب نگهداری نمود. اغلب دستورالعمل نگهداری صحیح از ماده شوینده بر روی ظرف درج می شود که مطالعه مندرجات روی ظرف برای فردی که دستگاه کارواش اتوماتیک را راه اندازی می کند الزامی می باشد.

 

رعایت نکات ایمنی در استفاده از مواد شوینده

تولیدکنندگان ماده شوینده مخصوص کارواش با در نظر گرفتن پروتکل های زیست محیطی سعی در ارائه محصولاتی با کیفیت و ایمن دارند. در یک مرکز کارواش با تعیین مسئولیت هر شخص می توان بیشترین سطح ایمنی را در محل ایجاد نمود. به عنوان مثال با ارائه آموزش های ایمنی لازم به یک نفر از کاربران مرکز ایمنی می توان از خطرات احتمالی می توان جلوگیری نمود. قراردادن تابلوهای هشدار دهنده، پوشیدن لباس ایمنی، دستکش و ماسک مخصوص حین استفاده از مواد شوینده کارواش الزامی می باشد. در اینصورت کاربر حین افزودن ماده شوینده به دستگاه کارواش اتوماتیک از خطرات احتمالی مصون می ماند.

 

 

پس از راه اندازی کارواش با توجه به انتظاراتی که مشتریان از یک مرکز کارواش اتوماتیک دارند استفاده از مواد شوینده کارواش که به صورت کاملا تخصصی تولید می شوند، الزامی می باشد. مواد شوینده کارواش به دلیل برخورداری از قدرت بالایی که در از بین بردن آلودگی ها دارند امکان دست یابی به خودرویی براق، پاکیزه فراهم می آید که این خود سبب جلب رضایت مشتریان می شود.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید