پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×

اجزای اصلی و لوازم جانبی کارواش دروازه ایی

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

در دنیای امروزی با پیشرفت علم و تکنولوژی ، همه جوانب زندگی دستخوش تغییر شده ند از حمله این موارد می توان به فرآین شستشوی خودرو ها اشاره نمود . در گذشته های نه چندان دور بیشتر خودرو ها با شیوه های دستی شسته و نظافت می شدند، امروزه به خاطر کمبود وقت، و عدم کیفیت مناسب شیوه های سنتی نظافت، استفاده از دستگاه های کارواش تمام اتوماتیک محبوبیت خاصی در بین صاحبان خودرو یافته است. کارواش های تمام اتوماتیک به دو دسته کارواش های تونلی و دروازه ایی تقسیم می شوند اما اساس شستشو و تجهیزات مشابه ایی دارند.

 

کارواش دروازه ایی

کارواش دروازه ایی و نظافت خودرو با کارواش اتوماتیککارواش های دروازه ایی نسبت به نمونه های تونلی به فضای کمتری برای نصب نیاز دارند. در این مدل از سیستم ها خودرو ایستا و بدون حرکت بوده و تجهیزات کارواش بر روی ریل نصب می شود، و فرآیند شستشو با حرکت رو به عقب و جلوی تجهیزات انجام می گیرد. بر خلاف مدل های تونلی که قادر به شستشوی همزمان چند خودرو می باشند، این مدل ها در هر بار توانایی شستشوی یک خودرو را داشته و در هر ساعت بسته به تجهیزات و تعداد برس های نصب شده بر روی دستگاه قدر به شستشوی 7 تا 13 خودرو می باشند.

 

مزایای استفاده از کارواش به جای شستشوی دستی خودرو ها

کارواش اتوماتیک و سیستم زاویه گیری دستگاه کارواش تمام اتوماتیکشستشوی دستی خودرو ها علاوه بر اینکه بسیار زمان بر بوده و حجم قابل ملاحظه ایی از آب را استفاده می کند، نمی تواند کیفیت مطلوبی داشته باشد. در حالی که استفاده از سیستم های کارواش تمام اتوماتیک علاوه بر اینکه از کیفیت بالایی برخوردار می باشد، باعث کاهش قابل ملاحظه ایی در زمان شستشو و حجم آب مصرف شده برای نظافت خودرو می گردد. دستگاه های اتوماتیک با بهره گیری از نازل های متعدد پاشش آب پر فشار، مواد شوینده و برس های ضد خش تمامی آلودگی های سطح خودرو را نظافت نموده و بر درخشش و براقیت آن می افزایند. علاوه بر این کارواش ها با استفاده از پاشش واکس های خشک کن، باعث تجمع قطرات آب روی سطح خودرو و ریزش سریعتر آنها شده و زمان لازم برای خشک شدن را کاهش داده و مانع از ایجاد لکه های ناشی از آببر روی بدنه می شوند.

 

برس های کارواش دروازه ایی

کارواش اتوماتیک و رینگ شویکارواش های دروازه ایی معمولا شامل دو برس عمودی در طرفین دستگاه و یک برس افقی در بالای دستگاه می باشند. بر خی از نمونه های پیشرفته تر کارواش های دروازه ایی شامل 4 برس افقی بوده که همین امر تاثیر بسیاری در افزایش سرعت شستشو دارد. علاوه بر این مجهز بودن سیستم کارواش به زاویه گیری برس های عمودی و برس های رینگ شوی علاوه بر افزایش سرعت در نظافت بدنه باعث ارتقا کیفیت شستشو نیز می گردد.

 

تجهیزات کارواش دروازه ایی

کارواش ای دروازه ایی نیز همانند دستگاه های تونلی قابلیت نصب لوازم جانبی چون سیستم باز یافت و تصفیه آب و زیر شوی خودرو دارد.

 

سیستم باز یافت و تصفیه آب

کارواش و سیستم بازیافت و تصفیه آبنصب و به کار گیری سیستم تصفیه و باز یافت آب تاثیر قابل توجه ایی در کاهش آب مصرفی دستگاه ها دارد. این سیستم، آلاینده های فیزیکی و شیمیایی آب مصرف شده در شستشوی خودرو را حذف نموده و با ارتقا کیفیت آب، آن را به چرخه شستشو باز می گردند. از این رو نقش مهمی در کاهش آب مصرفی و هزینه ها خواهند داشت. حجم آب مصرف شده در کارواش اتوماتیک در حدود، 150 لیتر می باشد در حالی که با استفاده از سیستم های بازیافت و تصفیه این حجم آب به کمتر از 50 لیتر کاهش می یابد. معمولا از آب بازیافتی در مراحل پیش شستشو استفاده شده و مرحله آخر شستشو به منظور افزایش کیفیت نظافتی از آب تصفیه شده استفاده می کند.

 

زیر شوی خودرو ها

کارواش اتوماتیک و تجهیزات کارواشیک از بخش های خودرو که مستعد انواع آلودگی ها و جرم ها و سنگ ریزه ها می باشد، شاسی ها و سطوح زیر خودرو می باشد. نظافت و شستشوی دستی این قسمت از خودو به خاطر موقعیتی که دارد با دشواری هایی همراه می باشد. اما دستگاه های اتوماتیک مجهز به سیستم زیر شوی می باشند که با استفاده از واترجت های متعدد و آب پر فشار تمامی آلودگی های این بخش از ماشین ها دارند.

 

لینک های مفید:

دستگاه کارواش تمام اتوماتیک: فهرست محصولات

 

دیدگاه ها

  1. آذر 26 1395 at 4:11 ب.ظ
    admin

    با سلام و احترام

    لطفا قیمت کارواش تونلی و دروازهای را همراه با قیمت انواع ابشنها به تفکیک اعلام کنید و متراژ مساحت لازم برای راه اندازی کارواش و قدرت برق مصرفی خط کارواش چه میباشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید