پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×

کارواش اتوماتیک مقرون به صرفه، سود آور و دوستدار محیط زیست

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

ارتقای کارواش دستی و راه اندازی کارواش اتوماتیک می تواند شروعی برای داشتن کسب و کاری موفق است که از جنبه های گوناگون منفعت های زیادی در پی دارد. سالانه تعداد بسیار زیادی اتومبیل و وسایل نقلیه سنگین به ناوگان حمل و نقل افزوده می شود، در نتیجه تقاضا برای مراجعه به کارواش نیز بیشتر خواهد شد. در هر کسب و کاری هزینه و سود در کنار یکدیگر قرار می گیرند و در کارواش اتوماتیک نیز به ازای شستشوی هر خودرو هزینه و درآمدی وجود دارد که سود حاصل از آن به مراتب بیشتر از شستشوی دستی بوده و تمام هزینه های انجام شده را به طور کامل جبران می کند. علاوه بر این کیفیت، سرعت عمل و ایمنی شستشوی اتوماتیک به میزان چشمگیری نسبت به کارواش دستی برتری داشته و می تواند سبب جلب رضایت مشتریان گردد.


مقایسه هزینه های کارواش سنتی و کارواش اتوماتیک

در فرآیند شستشوی یک ماشین عوامل مختلفی هم چون آب، برق، مواد شوینده و نیروهای انسانی دخیل هستند که در مقایسه عملیات شستشوی دستی با سیستم شستشوی اتوماتیک هزینه ها و فایده های یک فرآیند شستشوی اتوماتیک با استفاده از دستگاه شستشوی ماشین به مراتب مناسبت تر خواهد بود.


وجود موتورهای الکتریکی در دستگاه ماشین شوی

هر یک از دستگاه های کارواش اتوماتیک دارای کانوایر، دو یا چهار برس عمودی و یک برس افقی و خشک کن های فوقانی و کناری است که اساس کار دستگاه کارواش مکانیزه را تشکیل می دهند. نیروی لازم برای حرکت کردن و عمل کردن این اجزا با استفاده از موتورهای الکتریکی تأمین می گردد بنابراین در میان نیازی به انجام فعالیت های فیزیکی از جانب کاربران وجود ندارد. در آمد حاصل از شستشوی اتوماتیک یک خودرو نسبت به شستشوی سنتی بیشتر و هزینه های نیروهای انسانی کمتر می باشد و از همین رو با سود به دست آمده هزینه های برق مصرفی باز می گردد.


مصرف کم آب

بدون تردید در عملیات شستشوی ماشین آب نقش اصلی را ایفا می کند و در صورت نبود آب شستشو غیر ممکن خواهد بود. در کارواش های سنتی از آن جایی که نیروهای انسانی با استفاده از نیروی دست خودرو را می شویند برای تمیزتر شدن ماشین و ایجاد فشار کمتر مصرف آب بیشتر شده و به طور بی رویه به هدر رفته و بازگشتی ندارد. از طرف دیگر آب ترکیب شده با مواد شیمیایی به آب های زیر زمین نفوذ کرده و آن را آلوده می کند. حال آن که سیستم کارواش اتوماتیک مجهز به سیستم تصفیه آب و بازگشت آب بوده که موجب صرفه جویی 80 درصدی در مصرف آب خواهد شد. در محیطی دستگاه ماشین شوی در آن نصب گردیده راه آبی تعبیه گردیده که آب مصرف شده را جمع آوری کرده و به سیستم تصفیه آب می فرستد؛ این سیستم مواد شوینده و دیگر آلودگی و حتی ذرات جامد آب را می گیرد و آب را برای شستشوی اتومبیل بعدی آماده می کند که به وسیله سیستم بازگشت آب به چرخه شستشو باز می گرداند.


کاهش مصرف مواد شوینده

در فرآیند شستشوی اتوماتیک علاوه بر آن که در مصرف آب صرف جویی می شود، میزان مصرف مواد شوینده نیز کاهش می یابد. در این فرآیند مواد کارواش مورد استفاده قرار می گیرد که از جانب کارخانه سازنده تجهیزات کارواش به طور اختصاصی برای دستگاه کارواش اتوماتیک طراحی و تولید شده اند که لغزندگی برس ها را بر روی بدنه خودرو سهولت و فرآیند شستشو را بهبود می بخشد. از آن جایی که در عملیات شستشوی اتوماتیک لغزش برس ها بر روی سطح خودرو آلودگی ها را از بین می برد، بنابراین مقدار کمتری ماده شوینده استفاده می شود که نتیجه آن کاهش هزینه ها و مهم تر از آن سازگاری بیشتر با محیط زیست خواهد بود.


لینک های مفید :

کارواش اتوماتیک : فهرستی از محصولات

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید