پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
کارواش اتوماتیک

سوالات متداول در مورد کارواش

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

خدمات نظافت و شستشوی خودرو بصورت حرفه ای و با استفاده از تجهیزات مخصوص در مراکز کارواش انجام می شود. در این مراکز با استفاده از تجهیزات فشار قوی یا سیستم های اتوماتیک فرآیند شستشوی خودرو صورت می گیرد. سوالات مختلفی در مورد این مجموعه ها در ذهن مراجعین کارواش، مالکین و تازه وارد های این کسب و کار وجود دارد که در این مقاله به آن ها پاسخ داده می شود.

شستشوی خودرو در منزل یا در کارواش، کدامیک از نظر محیط زیستی بهتر است؟

زمانیکه خودرو در حیاط منزل شستشو شود، مقدار آب زیادی مصرف می گردد که از نظر محیط زیستی مطلوب نیست. آب همراه با مواد شوینده و جرم ها پس از پایان فرآیند شستشو در منزل اغلب بر روی سطح جاری شده و به آب های زیر زمینی ملحق می شود. این آب ها به سمت دریاها و رود ها جاری شده و سبب آلودگی آن ها می شوند. در کارواش ها علاوه بر مصرف پایین تر آب برای یک شستشوی کامل و مد نظر افراد، وجود سیستم های بازیابی و خالص سازی آب از ریخته شدن آلودگی ها به محیط زیست جلوگیری می گردد.

آیا شستشوی خودرو در منزل آسیب زاست؟

طی مطالعاتی که در یکی از دانشگاه های آمریکا انجام شده، شستشوی دستی خودرو در منزل باعث ایجاد خط و خش هایی به عمق یک دهم ضخامت رنگ خودرو می شود. همچنین مواد شوینده مورد استفاده برای خودرو در منزل اغلب برای کاربرد های دیگر مثل شستن لباس هم مورد استفاده قرار می گیرد که از این نظر باعث آسیب به خودرو می گردد. بکار گرفتن دستمال های نا مناسب و بعضا آلوده و کثیف نیز می تواند خطر و خش هایی را بر روی خودرو ایجاد کند.

اکسیداسیون به چه معناست؟

اکسیداسیون به معنای فعال شدن عنصر اکسیژن و وارد واکنش شدن آن با رنگ خودرو می باشد. نتیجه این فرآیند از بین رفتن تدریجی رنگ خودرو است. فعال کننده اکسیژن نور شدید خورشید و سایش هاست که بر روی سطح خودرو تابیده می شود. برای جلوگیری از زنگ زدن بدنه خودرو در اثر این فرآیند اقداماتی مانند واکس زنی خودرو سه یا چهار بار در سال، مراجعه به کارواش های حرفه ای و پارک خودرو در جایی به دور از نور آفتاب یا با استفاده از کاور خودرو باید انجام گیرد.

آیا قبل یا بعد از بارش باران باید خودرو را شستشو داد؟

مراجعه به کارواش برای شستشوی خودرو بهتر است در صورت آلوده بودن سطح آن و بدون توجه به قبل یا بعد از بارش باران باشد. زمانیکه بدنه خودرو کثیف است، سطح آن تمامی ذرات آلوده را نگه می دارد و در نهایت بارش باران سبب آسیب دیدن بدنه می شود.

چرا باید بعد از بارش باران یا برف به کارواش مراجعه کرد؟

برای حفاظت از رنگ خودرو، مراجعه به کارواش بعد از بارش باران و برف ضروری است. آلاینده های مختلف اگزوز اتوموبیل ها در درون قطرات برف و باران به دام می افتند. نور خورشید در پایان نزولات آسمانی، باران و برف را تبخیر می کند و مواد آلاینده بر روی بدنه خودرو باقی می مانند که به سطح آن آسیب می رسانند.

چند وقت یکبار باید به کارواش مراجعه کرد؟

شستشوی خودرو باید در صورت کثیف بودن آن انجام شود. اما بر اساس زمان، اگر هر روز از خودرو استفاده می گردد، حداقل هفته ای یکبار باید به کارواش خودرو مراجعه کرد. در صورتی که هفته ها خودرو را شستشو ندهید، آسیب های جبران ناپذیری از باران اسیدی، فضولات پرندگان و دیگر آلودگی ها به خودرو وارد می شود. بنابراین شستشوی منظم خودرو در کارواش یا بصورت دستی دارای اهمیت است. در صورت استفاده متناوب از خودرو نیز بهتر است آنرا هر دو یا سه هفته یکبار شستشو داد.

بهترین روش شستشوی خودرو چیست؟

شستشوی ماشین ها بصورت دست در منزل و یا با مراجعه به کارواش ها امکان پذیر است. کارواش ها نیز به دو صورت دستی و اتوماتیک فرآیند شستشوی خودرو ها را انجام می دهند. کارواش ها اغلب بعلت ارائه با کیفیت تر و بی زحمت برای مالکین دارای اولویت هستند. در این بین نسل جدید کارواش ها یعنی کارواش اتوماتیک با ارائه بهتر و سریع تر خدمات دارای مزایای بیشتری است. کارواش اتوماتیک با برس ها و سیستم شستشوی مکانیزه، قابلیتی چند برابر روش های دستی دارد. این سیستم هوشمند بدون دخالت دست خودرو را شستشوی داده و در مدت زمان 5 دقیقه یا کمتر یک خودرو را تمیز و خشک می نماید.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید