پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
کارواش

راهنمای نظافت و شستشوی خودرو در فصل تابستان

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

شستشوی خودرو و نظافت داخل آن از امور مهم در ارتباط با نگهداری و حفظ این وسایل نقلیه می باشد. در فصل تابستان نزولات آسمانی به حداقل می رسد ولی شستن خودرو به دلایلی باز هم باید مد نظر قرار گیرد. آسیب های ناشی از شن و ماسه سواحل و زنگ زدگی ها در بخش های مختلف خودرو به دلیل عدم توجه به تمیز کردن خودرو اجتناب ناپذیر است. بنابراین شستشوی خودرو بعد از روزهایی که به محیط های دارای شن و ماسه مانند جاده های خاکی و سواحل برده می شود، برای جلوگیری از آسیب دیدن بدنه و تمیز نگه داشتن صندلی ها و داخل خودرو ضرورت دارد. در این مقاله نحوه شستشو و تمیز کردن سطح بیرونی و داخل خودرو در فصل تابستان در مراکز کارواش و نکاتی در ارتباط با عملکرد موثر در این زمینه بیان می شود.

بازه های زمانی شستشوی خودرو در تابستان

فصل تابستان حداقل بارش های باران را داشته و از این جهت شستشوی خودرو کمتر مورد نیاز است. اما گرد و خاک ها و آلودگی ها بعلت طوفان های مقطعی، فضولات پرندگان و همچنین تردد در سواحل و جاده های خاکی برای سفر و تفریح در این فصل موجب شده تا شستشوی خودرو بصورت شخصی یا در کارواش ها اهمیت یابد. اگر در مناطقی هستید که خودرو در طول هفته در سواحل و جاده های دارای گل و لای حرکت می کند، شستشوی خودرو بصورت هفتگی بایستی مد نظر قرار گیرد. حفظ خودرو در شرایط تمیزی، علاوه بر جلوگیری از آسیب ها، موجب زیبایی آن ها و در نتیجه زیبایی سطح بزرگراه های شهری می شود.

نظافت داخل خودرو

برای تمیز کردن خودرو در تابستان، ابتدا باید به بخش داخلی آن توجه شود. در درون خودرو نیز ابتدا بایستی کفی های بیرون آورد و آن ها را تمیز و شستشو داد. استفاده از دستگاه کفی شوی در کارواش ها نیز برای شستشوی کفی عملکرد بهتری را نشان می دهد. سپس باید بعد از جمع آوری وسایل، داخل خودرو با جاروبرقی تمیز شود. در صورت جذب ذرات خاک و ماسه به داخل صندلی ها نیز، استفاده از یک مبل شوی مخصوص می تواند موثر باشد. در صورتیکه که روکش صندلی ها چرمی است، یک دستمال تمیز برای براق کردن آن ها نتیجه مناسب را در پی دارد.

شستن سطح خودرو در کارواش

بخش دیگری از فرآیند تمیز کردن خودرو، به شستشوی سطح بیرونی مربوط می شود. در این بخش باید هرگونه شن و ماسه از روی سطح بدنه، لاستیک ها و شیشه ها از بین برود. کارواش ها برای این بخش دارای یک قسمت جداگانه با نام پیش شستشو هستند. بهتر است در صورت استفاده از کارواش اتوماتیک برای انجام اینکار، بخش پیش شستشو برای شستن ماسه و خاک استفاده شود. کارواش هایی که دارای سیستم تصفیه آب هستند به دلیل تولید آب خالص، در مرحله آبکشی نتیجه مناسبی را به همراه دارند. بخش مهم شستشو در این بخش، رفع خاک و ماسه از بخش زیرین خودرو و لاستیک ها می باشد. جلوگیری از ایجاد خوردگی در بخش های فلزی خودرو دلیل اصلی ضرورت توجه به این بخش می باشد. کارواش های اتوماتیک با تجهیز به سیستم های رینگ شوی یا زیر شویی مکانیزه فرآیند های شستشوی این دو قسمت از خودرو را به بهترین نحو انجام می دهند. پاشش واکس و استفاده از مد شستشو دارای اسپری حشره کش در کارواش اتوماتیک از دیگر گزینه هایی هستند که برای شستن سطح خودرو در تابستان کاربردی هستند. پاشش واکس سبب حفظ خودرو در برابر اشعه UV و کاهش جذب آلودگی ها می شود. با توجه به گرمای هوا در صورت شستشوی دستی خودرو یا شستن خودرو در مراکز کارواش دستی، نباید تاخیری بین مرحله پاشش فوم و مواد شوینده و شستشو باشد.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید