پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
زیر شویی اتومبیل در کارواش اتوماتیک

اهمیت شستشوی بخش های زیرین خودرو

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

در هنگام شستشوی خودرو، آخرین بخش هایی که مورد توجه قرار می گیرد، شستشوی زیر خودرو است که در معرض دید قرار ندارد. عدم شستشوی این بخش ها در دراز مدت می تواند باعث آسیب به وسیله نقلیه شود. بخش های زیرین خودرو همانند بخش هایی که قابل دیدن هستند نیاز به نظافت و نگهداری دارند. با هر بار شستشوی خودرو لازم نیست حتما زیر آن هم شسته شود و هرگاه که آلایندگی ها به مقدار زیادی برسند و مخصوصا زمانی که در معرض نمک جاده قرار می گیرد، باید شستشو گردد. روش های مختلفی برای شستشوی شاسی خودرو وجود دارد که آسان ترین آن ها استفاده از دستگاه کارواش اتوماتیک می باشد.

 

آلودگی شاسی خودرو

زیرشویی خودرو در کارواشگرد و خاک و آلودگی در طول زمان بر اثر گذر از جاده ها و مناطق دیگر در بخش های زیر ماشین قرار می گیرد. شاسی ماشین دارای منافذی است که بر اثر آلودگی زیاد می توانند مسدود شوند. شستشوی شاسی برای جلوگیری از زنگ زدگی آن بسیار لازم است. سنگ ها و ذرات دیگری که در هنگام رانندگی بر روی جاده های شنی به شاسی برخورد می کنند، موجب می شوند فلز آن نمایان شود. این فلز در صورتی که در معرض رطوبت قرار گیرد، در برابر زنگ زدگی بسیار آسیب پذیر است. هنگامی که خودرو در کارواش توسط افراد حرفه ای شسته می شود، بعد از زیرشویی خودرو، از خشک شدن آن اطمینان حاصل می شود و از زنگ زدگی و مشکلات دیگری که به دلیل رطوبت زیاد به وجود می آید، جلوگیری می نماید. زنگ زدگی بخش های مختلف خودرو علاوه بر این که باعث کاهش طول عمر ماشین می شود، در هنگام فروش نیز بر روی ارزش آن تاثیر نامناسبی خواهد داشت.

 

شستشوی شاسی خودرو با دستگاه کارواش

شستشوی زیر خودرو با کارواش اتوماتیککارواش حرفه ای یکی از بهترین راه ها برای شستشوی بخش هایی از خودرو است که در معرض دید قرار ندارد. شستشوی کامل خودرو از بالا تا پایین، می تواند موجب افزایش طول عمر ماشین گردد. راه های مختلفی برای شستشوی بخش زیرین اتومبیل وجود دارد و می توان با بند کردن اتومبیل به وسیله جک زیر آن را شستشو نمود.  همچنین می توان از یک واترجت برای شستشو استفاده نمود که می تواند با ایجاد آب پرفشار، تمامی آلودگی ها، گرد و خاک و گل چسبیده به شاسی را شستشو دهد. راه دیگر که بسیار بی دردسر است استفاده از سیستم زیرشویی موجود در دستگاه کارواش اتوماتیک است. این سیستم که می تواند به صورت اختیاری در دستگاه های کارواش اتوماتیک تعبیه شود، بسیار پرکاربرد می باشد و با چندین نازل آب پرفشار بخش های زیرین خودرو را شستشو می دهد. می توان از شوینده و پاک کننده چند منظوره نیز برای از بین بردن چربی ها و آلودگی های چسبیده استفاده نمود. استفاده از فوم نیز بسیار مناسب خواهد بود زیرا به راحتی می تواند در نواحی باریک نفوذ کرده و به طور موثر آلودگی های خاک و گریس را از بین ببرد. بعد از استفاده از ماده شوینده و یا فوم، شستشو با آب این عمل نظافت را کامل خواهد کرد.

 

لینک مفید:

کارواش تمام اتوماتیک : فهرست محصولات

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید