پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
کارواش اتوماتیک

4 راهکار ویژه جهت افزایش سودآوری کارواش اتوماتیک

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

کارواش ها، مراکز ارائه دهنده خدمات شستشو و نظافت خودرو ها می باشند که امروزه با توجه به سرویس دهی سریع و بدون دردسر با اقبال خوبی توسط ساکنین کلان شهر ها مواجه هستند. در این بین اخیرا مرکز کارواش اتوماتیک راه اندازی شده که سرعت و کیفیت شستشو را ارتقا داده و سودآوری مناسبی نیز برای سرمایه گذاران داشته اند. در این مقاله چند راهکار مهم برای افزایش سودآوری در مجموعه های کارواش اتوماتیک ارائه می گردد.

 

کارواش اتوماتیک و قسمت های مختلف آن

کارواش اتوماتیکدستگاه کارواش اتوماتیک دارای یک سیستم کاملا پیشرفته و مدرن شستشو و برس زنی است. این سیستم بدون دخالت دست و بصورت هوشمند و با برنامه از پیش تعیین شده، آلودگی های سطح خودرو ها را از بین می برد. این دستگاه ها در دو مدل دروازه ای و تونلی ساخته می شوند که تنها در سرعت عملیات و ساختار دستگاه تفاوت دارند. در مدل دروازه ای، ساختار دستگاه متشکل از برس ها، نازل های شستشو و سیستم هایی نظیر رینگ شوی و خشک کن بر روی خودروی ثابت حرکت می کند در حالیکه در ماشین شوی اتوماتیک تونلی، هر یک از فرآیند های شستشو و .. در یک بخش از تونل انجام می گیرد.

 

مقدمه سودآوری کارواش اتوماتیک

بهره وری کارواشکارواش اتوماتیک گرچه عملکرد بسیار عالی و سریعی دارد اما مانند هر کسب و کار های دیگر نیازمند انجام اموری جهت افزایش درآمد و سودآوری می باشد. پایین بودن سرعت کسب و کار و جریان نداشتن سرمایه از نگرانی های مالکان این مجموعه هاست. البته بهبود عملکرد و خدمت رسانی مجموعه قطعا افراد را به مراجعه دوباره و تبلیغ ترغیب خواهد کرد. در نتیجه با انجام اقداماتی، سودآوری کارواش حتی در فصول گرم سال افزایش می یابد.

 

راهکار های مهم برای بهبود سودآوری کارواش

4 مورد از مهم ترین راهکار ها جهت بهبود سودآوری کارواش اتوماتیک در ادامه بیان می شوند.

 

ترغیب مشتری برای مراجعه مجدد به کارواش

کارواشافراد معمولا به یک موضوع خاص عادت پیدا می کنند. بطور مثال هر روز در یک مکان مشخص قهوه می نوشند یا یک برنامه خاص تلویزیون را تماشا می کنند. در واقع عادت های افراد تاثیر چشم گیری در تصمیم گیری برای خرید کالا و خدمات دارند. فصل تابستان برای مراکز کارواش چندان جالب توجه نموده و مشکلاتی را برای این کسب و کار ایجاد می نماید. در این فصل خودرو ها مدت زمان بیشتری تمیز باقی می مانند و یا ترجیح می دهند آلودگی های سطحی را خودشان برطرف کنند. اما هدف اصلی ترغیب مشتری ها برای مراجعه مجدد به مرکز شستشوی خودرو می باشد. یکی از کار های جالب در این زمینه، ارائه کوپن تخفیف به مشتری ها برای مراجعه بعدی است. ارائه رایگان یا با تخفیف واکس محافظ در برابر نور آفتاب همراه با فرآیند شستشو از دیگر اقداماتی است که در ترغیب مشتری تاثیر دارد.

 

تعمیر و نگهداری پیشگیرانه

مراقبت از کارواش اتوماتیکارائه خدمات با بهترین کیفیت مستلزم برخورداری از تجهیزات کارواش سالم و بدون عیب است. تعویض و عیب یابی سالیانه یا چند ماه یکبار نازل های شستشو یکی از امور نگهداری از کارواش اتوماتیک می باشد. در نتیجه اپراتور های مجموعه بایستی به خوبی با نگهداری از تجهیزات و تعویض قطعات آشنا باشند. این امور بهتر است قبل از شروع فصول شلوغ سال یعنی پاییز و زمستان انجام گیرد. در نتیجه در این فصول مشتریان رضایت مندی کاملی از خدمات ارائه شده، خواهند داشت. تعویض روغن و تعمیر تسمه ها و احیای سیستم تصفیه و بازیابی آب از جمله این امور هستند.

 

کارکنان آموزش دیده

اموزش کارکنان کارواشاغلب آموزش ها به کارکنان کارواش بر روی انجام هرچه بهتر فرآیند را تمرکز دارد. در حالیکه برای سود دهی بیشتر مجموعه، معاشرت مناسب با مشتری، نگهداری از تجهیزات و سرعت عمل بالا نیز مورد توجه است. کارکنان با مهارت در زمینه های مختلف، به طور مستقیم در جلب مشتری بیشتر موثر هستند. فصول گرم سال ( زمانی که مشتری کم تری به کارواش مراجعه می نماید) بهترین زمان برای کشف نقاط ضعف نیروهای خدماتی و ارتقای مهارت های این افراد می باشد.

 

 

تعمیر تجهیزات

تعمیر و نگهداری کارواشیکی از بهترین راهکار ها جهت افزایش سودآوری کارواش اتوماتیک بخصوص در فصولی با مشتری کم تر، برنامه ریزی جهت انجام تعمیرات تجهیزات در طول این زمان است. در واقع مراجعه کم تر افراد به کارواش زمانی مناسب جهت عیب یابی بخش های مختلف فراهم می کند. برای این کار مالک کارواش باید هر هفته لیستی از امور نگهداری تهیه نماید و هر نفر را مامور انجام کاری کند. زیبا سازی ظاهر تجهیزات و کل مجموعه یکی دیگر از امور مهم در این زمینه است که برنامه ریزی زمانی و تامین مالی آن باید قبل از شروع فصول گرم سال انجام گیرد.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید