پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
کارواش دستی

چگونه از خودروی جدید خود مراقبت کنیم؟

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

خودروی جدید ، حس دلپذیری را به راننده و سرنشینان آن منتقل می نماید. ماندگاری زیبایی و تمیزی و کیفیت عملکرد این وسیله نقلیه مستلزم توجه به مواردی است که باید از همان ابتدای خرید خودرو مد نظر قرار گیرند. بررسی منظم بخش های مختلف ، پارک در محل مناسب و نظافت داخل آن از جمله این موارد هست. همچنین برای حفظ زیبایی و ارزش خودرو باید سطح بیرونی آن را بطور منظم به کمک روش دستی یا مراکز کارواش دستی و اتوماتیک شستشو نمود. در ادامه مقاله موارد مهم در ارتباط با مراقبت از خودرو مورد بررسی قرار می گیرد.

اهمیت مراقبت از خودرو

مراقبت از خودرویک خودرو مدرن دارای حدود 75 هزار قطعه می باشد که خرابی هر کدام از قطعات آن مشکلی را برای راننده ایجاد می نماید. مراقبت از خودرو و حفظ شرایط آن در وضعیت مناسب ، علاوه بر افزایش ضریب ایمنی ، طول عمر خودرو را افزایش می دهد و ارزش آن را به هنگام فروش حفظ می نماید. نظافت داخل خودرو موجب افزایش سطح بهداشت و شستشوی بیرون خودرو نیز موجب حفظ کیفیت بدنه و زیبایی آن می شود.

 

 

 

مراقبت و نگهداری بخش های مختلف خودرو

بررسی لاستیک ها ، ترمز ، آب و روغن و نظافت و شستشوی خودرو از مهم ترین اموری است که در ارتباط با نگهداری از خودرو اهمیت دارد.

 

بررسی لاستیک

تنظیم باد لاستیکخرید گیج های تنظیم باد و یا مراجعه منظم به مراکز خدمات دهی خودرو ، برای بررسی فشار باد لاستیک ها اهمیت دارد. بعلاوه در صورت آسیب دیدن و یا صاف شدن کف لاستیک باید آنرا تعویض نمود. نشانه های دقیق زمان تعویض لاستیک را می توان از ارائه دهنده خدمات خودرو پرسید. فشار باد لاستیک ها یک روز در میان و آسیب دیدگی آن ها ، بطور هفتگی باید بررسی شود.

 

 

 

بررسی ترمز و باتری

سیستم ترمز ماشین ، از نظر حفظ ایمنی سرنشین ها دارای اهمیت زیادی است. در صورت وجود هرگونه مشکل در سیستم ترمز ، باید فورا به تعمیرگاه مراجعه شود. باتری خودرو نیز نیاز به مراقبت دارد. باتری باید بطور ماهیانه بررسی و در صورت مشاهده خوردگی تمیز شود.

 

 

تعویض روغن

تعویض روغن خودروروغن ، مایع حیاتی خودرو به حساب می آید که میزان آن باید بصورت هفتگی بررسی شود. روغن موتور بسته به نوع آن باید بعد از حدود 4000 تا 6000 کیلومتر استفاده ، تعویض گردد. با تعویض به موقع روغن از همان ابتدای زمان خرید خودرو ، میت توان کیفیت عملکرد آن را حفظ نمود.

 

 

 

 

نظافت داخل خودرو

داخل یک خودروی جدید بهتر است از همان ابتدا تمیز نگه داشته شود. هنگام فروش خودرو ، تمیز بودن داخل آن یک نقطه قوت به حساب می آید که بر روی قیمت خودرو تاثیر گذار است. بنابراین مالک خودرو باید داخل وسیله خود شامل صندلی ها ، سقف و زیر صندلی ها را بطور منظم تمیز نماید.

 

شستشوی خودرو

شستشوی خودروشستشوی منظم خودرو ، جلوه زیبایی به آن داده و از انباشت جرم ها و آلودگی ها جلوگیری می نماید. در صورت رانندگی در یک جاده برفی یا همراه با نمک و شن ، راننده باید بعد از رسیدن به مقصد ، آنرا به خوبی شستشو دهد تا از خوردگی یا آسیب دیدگی بدنه جلوگیری نماید. استفاده از تجهیزات با کیفیت می تواند به حفظ زیبایی و ارزش خودرو بینجامد. کارواش اتوماتیک با بهره مندی از تجهیزات با کیفیت ، علاوه بر ارائه کیفیت عالی، در مدت زمان کمی خودرو را شستشو می دهد.

 

 

کارواش اتوماتیک یا دستی

شستشوی خودرو با کارواش اتوماتیککیفیت تجهیزات شستشوی خودرو ، اهمیت زیادی در حفظ ارزش و زیبایی آن دارد. مراکز کارواش معتبر ، با ارائه خدمات با کیفیت در یک مدت زمان کم ، چنین شرایطی را فراهم می آورند. در کارواش دستی ، از تجهیزات پاشش پر فشار آب استفاده می شود و نیروهای خدماتی وظیفه جارو کردن و خشک کردن خودرو بر عهده دارند. در مراکز کارواش اتوماتیک عملیات پیشرفته تر انجام می گردد و تمامی عملیات برس زنی ، شستشو و خشک کردن توسط سیستم مکانیزه صورت می گیرد. با توجه به عملکرد سریع دستگاه کارواش اتوماتیک ، حدود  5 الی 10 دقیقه نیاز است تا خودرو شستشو شود. بنابراین در وقت افراد نیز صرفه جویی می گردد. با استفاده از مراکز کارواش اتوماتیک معتبر ، کیفیت و زیبایی خودرو را حفظ شده و هزینه های ناشی از آسیب بدنه کاهش می یابد.

 

لینک های مفید:

دستگاه اتوماتیک کارواش : تجهیزات شستشوی خودرو

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید