پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
شستشوی کفی خودرو با تجهیزات کارواش

چه راه کار هایی برای شستشو و نظافت با کیفیت زیر پایی خودرو وجود دارد؟

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

امروزه وسایل نقلیه بطور گسترده در خیابان ها یافت می شوند. با تردد خودرو، آلودگی های مختلف بر روی شیشه ها، بدنه خودرو و حتی بخش های داخلی آن ایجاد می شود. رفع این آلودگی ها، به روش های مختلف دستی و یا بوسیله کارواش صنعتی و دستگاه های کارواش اتوماتیک امکان پذیر است. در این مقاله بطور مشخص به راه کار های نظافت و شستشوی کفی خودرو ها پرداخته می شود.

 

اهمیت نظافت و شستشوی زیر پایی

نظافت کفی خودروکفی و زیر پایی خودرو ها، مستعد جذب آلودگی های مختلف می باشد. توجه نکردن به رفع آلودگی های این بخش، آنرا نا زیبا جلوه داده و موجب کاهش سطح سلامت و بهداشت درون خودرو می شود. نظافت کفی ها و موکت هایی که بخش های مختلف داخلی وسیله به کار رفته اند، معمولا نا دیده گرفته شده و باقی ماندن لکه بر روی آن ها را در پی دارد. بعلاوه انجام نظافت موکت هایی که در اتوموبیل ها مورد استفاده قرار می گیرند، از دیگر جاها متفاوت هستند چراکه نظافت آن ها به دشواری و در یک فضای تنگ و با دسترسی سخت انجام می گیرد. بنابراین نظافت بخش های موکت شده خودرو، راه کار های ویژه ای نیاز دارد.

 

انواع روش های شستشوی کفی خودرو

راه کار های مختلفی برای نظافت کفی ها و شستشوی آن ها وجود دارد که در ادامه به آن ها پرداخته می شود. پیش از انجام این کار، ابتدا باید تمامی وسایل اضافی درون خودرو را خالی نموده تا امر نظافت به نحو مناسب انجام شود. همچنین در ادامه می بایست از یک جاروبرقی جهت جمع آوری زباله ها، مواد ریز و گرد و خاک داخل خودرو استفاده نمود. بکارگیری محلول های شستشو، دستگاه واتر جت و تجهیزات کارواش از جمله روش های نظافت و شستشوی کفی می باشد.

 

محلول های شستشو

استفاده از محلول های شستشو برای نظافت کفی خودرویکی از راه های از بین بردن لک ها و گریس و روغن ریخته شده بر روی کفی های موکت شده، استفاده از یک مخلوط ویژه می باشد. این مخلوط، از سه ماده مایع ظرف شویی، سرکه و سودا با مقادیر یکسان تشکیل شده است. بهتر است در این روش از مایعی استفاده شود که دارای رایحه میوه باشد. با این کار، نه تنها بوی نامطبوع کفی از بین رفته بلکه در تقابل با بوی سرکه است. این محلول را بر روی کفی خودرو اسپری نمایید و بگذارید حدود 10 دقیقه خیس بخورد. در نهایت سطح کفی را شسته و در جای مناسبی بگذارید تا خشک شود.
روش دوم شست و شوی کفی های موکت شده، استفاده از یک محلول ویژه می باشد که قادر به از بین بردن لکه های ناشی از نوشیدنی ها می باشد. این محلول در مواقعی که راه حل اول کارساز نباشد، راهگشاست. یک سوم از این محلول شامل مایع ظرف شویی و دو سوم آن از آب اکسیژنه تشکیل شده است. بعد از تهیه این محلول، آنرا مطابق روش قبل داخل یک بطری ریخته و به سطح آلوده شده اسپری نمایید. در نهایت با دستمال، لک ها را از بین برده و در نهایت آنرا بشویید.

 

کارواش صنعتی

شستشوی کفی خودرو با واترجتاز جمله راه های شستشوی کفی خودرو که برای انواع مدل های این زیر پایی ها قابل استفاده است، استفاده از کارواش صنعتی می باشد. این روش می تواند در حیاط خانه و یا در مراکز کارواش دستی انجام پذیرد. برای آغاز انجام کار ابتدا می بایست با استفاده از واتر جت، آب با فشار بالا به سطح پاشیده شود. در صورتیکه بعضی از آلودگی های زیر پایی از بین نرفت، می توانید از مواد شوینده در کنار دستگاه کارواش صنعتی استفاده نمایید. بکارگیری تی نیز در از بین بردن آلودگی های عمیق زیر پایی ها موثر است. در نهایت آب را بر روی آن گرفته و مواد شوینده را از بین ببرید.

 

تجهیزات کارواش

تجهیزات کارواشجدید ترین و مدرن ترین روش شستشوی کفی خودرو، بکارگیری یکی از تجهیزات کارواش یعنی دستگاه شستشوی کفی می باشد. این دستگاه های نیمه اتوماتیک، با قرار گرفتن کفی در جای مخصوص، آنرا شست و شو داده و در کم ترین زمان عملیات را انجام می دهد. این تجهیز، از جنس استیل ضد زنگ ساخته شده و در برابر رطوبت مقاوم است. دستگاه شست و شوی کفی زمان نظافت را کاهش داده و کفی را خشک شده به کاربر تحویل می دهد.

 

لینک های مفید :

کارواش تمام اتوماتیک : فهرستی از محصولات

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید